Režie:
Robert HlozKamera:
Filip MarekHudba:
Jan ŠléškaHrají:
Andrea Mohylová, Matěj Hádek, Milan Ondrík, Václav Neužil ml., Karel Dobrý, Agáta Kryštůfková, Katarzyna Zawadzka, Iveta Dušková, Jan Vlasák, Richard Stanke (více)Obsahy(1)
Představte si, že žijete v roce 2041, kdy máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – BOD OBNOVY. Agentka Em právě dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin. Strhující příběh zasazený do blízké budoucnosti, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení. (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (854)
Vizuální stránka je špičková a to nejen na český film, ale ve světovém měřítku. Záběry na futuristickou matičku Prahu musí každého (kdo neskáče není Čech!) zahřát u srdce. Parádní kamera Filipa Marka, k tomu dramatická hudba kopírující slabšího Zimmera a docela slušný příběh, který dává smysl a je koherentní. Ale bohužel je ke své škodě překombinovaný, strašně ukecaný a moc převratného nepřináší, navíc disponuje zvraty jak z filmové školky. Taková kriminálka Florenc zasazená do blízké budoucnosti. Herecky nevyvážený ansámbl a málo akce ukazují limity, na které je třeba se příště soustředit. Hloz ovšem odvedl neskutečnou práci a klobouk dolů, že se mu to podařilo natočit. Nejzajímavější byli paradoxně “teroristi”. Paní Dudková? ()
Světový vizuál, hezké hravé detaily (až na harrypotterovské noviny) a správně dunivý soundtrack. Ale scénář skoro nemohl být horší. Jedna věc je jalová detektivka s nezajímavě rozloženými dějovými pilíři a schematickým vyvrcholením. Ano, onen morální konflikt, co tam vznikne, je nosný, ale to by ho někdo musel pořádně využít a to se tu nestane. Ale upřímně, čert vem příběh, který si neobratně vypůjčuje, kde se dá, Blade Runnerem a Minority Report počínaje a Equilibriem a Cyberpunkem konče. Dialogy, ty jsou ten opravdový hrobník. Takhle nějak bych si představoval věty vytvořené umělou inteligencí, která nikdy žádný skutečný rozhovor neslyšela. Při nejlepším jsou banální, jinak jsou jen strašně šroubované, nevěrohodně a nesmyslně poskládané za sebou. Což bohužel odnáší herci, kteří s tím musí bojovat a víc působí dojmem, že něco recitují z paměti, než aby tím mohli opravdu žít. Bod obnovy tak větší parádu nadělá v zahraničí, kde se dost věcí ztratí v překladu. Poslouchat to z pozice člověka, který českému jazyku rozumí, se rovnalo téměř utrpení. Být to amatérský film, nadšeně bych hýkal blahem nad formou a u obsahu si řekl "až budou mít příště prachy na dramaturga, bude to pecka". U plnohodnotného filmu to nelze ničím omluvit. Což je k vzteku. Takové energie dané do formy a takhle pitomý obsah. To to vážně nikdo neviděl?! To si nikdo nezkusil aspoň jeden dialog říct nahlas? Uf... A protože se na to do českých kin dost chodit nebude (co film netrhne o premiéře, to už nenažene později, protože tady není o čem nadšeně šeptat), tak máme na dalších 60 let se sci-fi utrum. A to mě na tom sere ze všeho nejvíc. 40 % ()
Takový líbivý rip off Philipa K. Dicka. Hodně jsem u toho vzpomínal na Minority report, ale… Bavil jsem se. Fandil tvůrcům, protože takový projekt u nás snad nikdy nevznikl. Přemýšlel na kolik tahle sranda vyšla. A byl rád, že česká scéna vyhodila novou zajímavou tvář v podobě Andrei Mohylové. Takže na místo posměšných výkřiků typu “sci-fi Kriminálka Anděl” smekám klobouk. ()
Je velká škoda, že film na naše poměry tak nadprůměrně zahraný a natočený, má tak slabý scénář, že ač se na něj docela pěkně kouká, nedokáže pořádně vtáhnout a bavit. Je tu spoustu plusových bodů. Sci-fi prvky a Hi-tech nápady, které pro český film nejsou úplně typické a očekávané, a dobře, ač nepřináší nic, co by v zahraniční produkci už viděno nebylo, na českém filmu prostě potěší. Herecké výkony, kde musím říct, že ač jsem se nejvíce těšila na Neužila, troufám si myslet, že byl oproti ostatním kolegyním a kolegům skoro nejslabší (což pořád neznamená slabý) a i části, které mohly působit kýčovitě, byly velmi dobře zvládnuty. Velká chvála hlavně pro Andreu Mohylovou, Karla Dobrého, Jana Vlasáka, nebo Milana Ondríka. Celkově je tu pěkně udělaný svět, i povedená kamera a režie. Jen mi přijde, že když si cokoli z toho odmyslím, je pořád jádro pod vší tou slupkou jen průměrná prodloužená epizoda libovolného kriminálního seriálu, které se běžně vysílají v telce. ()
Ano, na jedné straně potěšení, že něco takového u nás vzniklo, protože to ve svém žánru vizuálně obstojí. Na straně druhé rutinní detektivka, která se sune bez napínavých či dramatických momentů. Máme rok 2041 a máme tu jistý model zálohování, celý systém je nám ovšem představený poměrně vágně, bez pořádného ukázání jeho rizik a výhod. Kochání řemeslem (nacházíme moc fajn prvky současné Prahy) nicméně přirozeně vyprchá, vystřídají ho postavy, ke kterým si divák horko těžko hledá cestu, jejich nelogické kroky i průměrné dialogy, průhledné zvraty a opakované vykrádání z jiných (lepších) filmů. Navíc mu v poslední třetině pohříchu dochází dech. Každopádně pak že to v té naší kotlině nejde… jde, ovšem…! ()
Galerie (128)
Zajímavosti (24)
- Ve scéně, kdy Em Trochinowská (Andrea Mohylová) vyjíždí z podzemní garáže pod vlastním bytem, stojí mezi zaparkovanými auty prototyp Škoda Roomster (rok 2003) a také Tesla Model 3 (2017). Jelikož se děj filmu odehrává v roce 2041, tyto vozy by tak byly více než 40, resp. 20 let staré. (budis)
- Hlavní inspiraci pro film režisér a scenárista Robert Hloz čerpal z filmu Potomci lidí (2006). (Leopard105)
- Maľba v zasadacej miestnosti, v ktorej sa stretávajú vyšetrovatelia s riaditeľom Inštitútu, je "Vzkriesenie Lazára" od Marca Pina z roku c. 1570. (Zeduke)
Reklama