Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V době studené války byla napadena americká  jaderná ponorka a uvázla v hloubce 20 000 stop. Námořnictvo požádalo speciálně vybavený tým ropných těžařů, kteří pracují nedaleko, aby se ji pokusili lokalizovat a určit příčinu havárie. Ti při riskantním sestupu pod hladinu zjišťují, že mořské hlubiny skrývají tajemství, které nepochází z tohoto světa... Posádka americké nukleární ponorky Montana zaznamená na svých přístrojích cizí plavidlo, které se k nim pohybuje nezvykle velkou rychlostí. Náhle se všechny přístroje vypnou a nefunguje vůbec nic. Když se neznámé plavidlo vzdálí, činnost všech přístrojů se obnoví. Ale to už ponorka naráží do skály a vzápětí klesá nenávratně ke dnu… Poté, co americké námořnictvo zachytí signál z vypuštěné bóje, zahájí záchrannou akci. Z důvodu blížící se bouře požádá o pomoc i posádku nedaleké podmořské ropné plošiny. K posádce plošiny se přidává skupina vojáků a také Lindsey Brigmanová, konstruktérka plošiny. Po pobytu v přetlakové komoře se začne u velitele vojenské jednotky, poručíka Hirama Coffeye, projevovat přetlakový syndrom způsobující šílenství. Snaží se za každou cenu skrýt. Z plošiny, jejímž velitelem je Bud Brigman, ex-manžel Lindsey, se vydává původní posádka spolu s vojáky k potopené ponorce. Na místě ale zjišťují, že nikdo nepřežil. Během průzkumu ponorky se znovu objevuje neznámé světelné plavidlo způsobující výpadek proudu. Po návratu na plošinu dostane poručík Coffey rozkaz od velitele odmontovat z ponorky jednu jadernou hlavici. Domnívá se totiž, že jde o ruské plavidlo. Původní posádka se o tom ale nemá dovědět… Kvůli zuřící bouři nad hladinou se ulomí jeřáb kotvící plošinu. Zřítí se do vody a dopadne přímo na plošinu, která je tím velmi poškozena. Začne do ní vnikat voda a při vzniklém chaosu pár členů posádky zahyne. Zbylí členové se snaží plošinu opravit. Během oprav mimo plošinu se před Lindsey objeví mimozemské plavidlo. Její zážitek jí však nikdo z posádky nevěří… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (655)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Čistě po filmařské stránce muselo být peklo natáčet v tak stísněných prostorech. A když už se skulinka prostoru objeví je hned vyplněna vodou v jakémkoli množství. Ovšem z čistě diváckého hlediska je dobře, že se Cameron toto martýrium rozhodl podstoupil. Pozitivní dopad na atmosféru to má totiž naprosto zásadní. O to více zamrzí závěr, jelikož Cameron takovéto sdělení neumí p(r)odat. Přeci jen Kubrick v něm není a na tom nic nemění ani delší a lepší režisérský sestřih. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dráždila mě ta myšlenka i při druhém sledování Avatara. Co mi na Cameronovi tak děsně vadí? U Propasti, kterou jsem zhlédl až poté, to bylo už zcela jasné: Cameronova snaha po předávání "poselství" je příliš primitivní, prvoplánová a nutně naprosto zbytečná a neefektivní. Podává ho totiž podle mého mínění přesně takovým způsobem, aby si lidi při jeho sledování řekli: "Ach můj bože! To je hrozné!" a poté se vrátili ke své večeři, aniž by to v nich zanechalo jakoukoli hlubší stopu. Přesně, jak to řekl Jack Daglish v Hotelu Rwanda... Vytvořením technicky dokonalého filmu s jednoduchým příběhem, černobílým a schematickým vykreslením postav a v závěru apelováním na lidi rychlým sestřihem záběrů z koncentráků podle mého názoru nemůže režisér dosáhnout žádného "morálního" úspěchu. Jen finančního... Je to jen zábava a to "poselství" je tam naprosto nadbytečné. Jenže kvůli němu ho režisér točil. Je tedy zbytečný celý film? Tento styl kinematografie mě docela míjí... ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tři hodiny v podání Jamese Camerona utečou jako voda. Je až s podivem s jakou lehkostí to do nás znovu a znovu šije a vždycky mu to vyjde. Malinko mi drhla akorát vypsychovaná postava Michaela Biehna, co tam ty atomovky prostě pustit musela. Jinak ale opět precizně zrežírovaná a napsaná záležitost s postavami z masa a kostí. Mary Elizabeth Mastrantonio byla spektakulární a Ed Harris má rozhodně nejsympatičtější roli kariéry. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Cameron si vždy prosadí svou a jak si dupne, tak to prostě všechno bude. Od systému natáčení, stavby mizansceny, hereckého obsazení až po ty nejdrobnější dekorace a drobnosti. Režisér je to však naprosto geniální a co se potenciálu týče, zřejmě v Hollywoodu jen těžko existuje nějaká konkurence. Propast má především v závěru nesmírnou sílu a dvojice Harris - Mastrantonio je typově tak dokonale zvolená, že se tomu až věřit nechce. Přítomnost komplikovaných vizuálních efektů nikterak nebije do očí a vše je přesně tak, jak má být. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

RETRO Operace SALVOR. Věc národní bezpečnosti…. Dřív než se J.Cameron rozhodl potopit TITANIC, provedl zkoušku na americké ponorce. Podmořský svět, napínavý boj o přežití s poselstvím a varováním. Mám dojem, že je to trochu zapomenutý film, který je - hlavně v režisérské verzi, ÚŽASNÝ! I když by se právě ona mohla zdát zdlouhavá, za ten pohled do ,,emzácké“ duše rozhodně stojí! MĚLI BY S NÁMI NĚCO UDĚLAT! ()

Galerie (60)

Zajímavosti (52)

  • Film nezaznamenal zdaleka takový úspěch jako další Cameronovy filmy. S rozpočtem 43–47 milionů amerických dolarů utržil v kinech celosvětově 90 milionů dolarů. (Varan)
  • Ponorky v mnohých záběrech byly modely. Během scény, kdy miniponorky zkoumají potopenou jadernou ponorku, jsou herci vidět uvnitř modelů miniponorek. Toho bylo dosaženo umístěním malého plátna a projektoru uvnitř modelů, na které se promítaly záběry s herci. (Mr.Critic)
  • Když Bud (Ed Harris) stříhá kabely u bomby, je jasně vidět, že v přilbě žádnou tekutinu nemá, na rozdíl od příprav ponoru. (pjotri)

Reklama

Reklama