Reklama

Reklama

Obsahy(1)

57 let po tvrdé zkoušce s mimozemským tvorem je Ellen Ripleyová v hyperspánku zachráněna dálkovým záchranným týmem. Dojde dokonce k vyšetřování, při kterém ji chtějí obvinit ze zničení tvora, o kterého vysoce postavení vojenští pohlaváři stáli. Nakonec je osvobozena, je jí ale nabídnuta účast na jiné výpravě: na planetě, odkud vetřelec pocházel, mezitím vznikla kolonie s lidskými obyvateli. Ti se nyní odmlčeli a chystá se mise složená z vojáků námořní pěchoty, kteří mají na planetu sestoupit a vyšetřit, co se tam stalo. Ripleyová se svými znalostmi nebezpečného tvora by se v ní uplatnila. Ta se rozhodne takto skončit s nočními můrami a nepříjemnými vzpomínkami na monstrum – vetřelce a s nabídkou souhlasí. Znovu se tedy ocitá na nehostinné planetě, kde nacházejí kolonii opuštěnou. Jediný, koho najdou, je malá vystrašená holčička. Brzy zjistí, že všichni obyvatelé se stali oběťmi vetřelce – ne však jednoho. Vetřelci se poněkud rozmnožili a planeta je jimi zcela obsazena… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 591)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $18,5miliónaTržby USA $85,160,248Tržby Celosvetovo $183,316,455║ __Dokonalé Majstrovské Dielo!!! __ /100%/(kino verzia)__ __/videl v kine režisérsku verziu: 120%/(režisérska verzia- 6.10.2015 som mal možnosť vidieť rozšírenú verziu filmu v kine a stálo to za to, neskutočný zážitok, moje sny sa raz za čas plnia)) ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Vidět Vetřelce po letech a obou Avatarech v kině (navíc v rámci vetřelčího maratonu v Aeru) názorně dokazuje, že Cameron je poslední léta kreativně za zenitem. Kinosestřih má pořád neskutečné tempo a koule a spolehlivě funguje, jako když ho člověk viděl poprvé. Adrenalinová a neuvěřitelně nápaditá akce, ikonické scény, nezapomenutelné postavy, odlehčující hlášky, to všechno propojeno do brilantního celku. Na tom několik scén s dnes už lehce slabšími triky nemůže nic změnit. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"TIHLE LIDÉ JSOU TU, ABY TĚ CHRÁNILI. JSOU TO VOJÁCI." - "ALE TO NÁM NEBUDE NIC PLATNÉ." Pamatuju, že když jsem tenhle úžasnej biják viděl poprvé v pubertě, málem jsem z toho onemocněl a dodnes je to strhující podívaná, která neztratila nic ze své působivosti a kouzla. Cameron si zaslouží obdiv zato, jak pietně a přitom zcela po svém dokázal navázat na příběh a mytologii originálu a vytvořil tak jeden z nejfunkčnějších sequelů v dějinách filmu a jeden z nejlepších blockbusterů. Z klíčových scén jedničky jakými bylo vyhřeznutí obludy z hrudníku, detektor pohybu, závěrečný odpočet, autodestrukce a následný souboj jedna na jednoho udělal trademark série a se svou troškou přišel i do mlýna mytologie celé série, když divákovi odpověděl na původ vajec vytvořením vetřelčí královny (osobně bych dal přednost odhalení původu té lodi co je vezla, ale což). Z postavy Ripleyové udělal další Sáru Connorovou a dokonce jí dohodil představitele Sářina ochránce, Michaela Biehna a přihodil mateřský vztah k malé Newt. Postavy žijí, dýchají a mění se před vašima očima (nenápadný Burke v opravdu hnusného padoucha, prudič Hudson a "blbec" Gorman zase v hrdiny), masky, makety, speciální efekty a výprava jsou velkorysé a až na pár přehlédutelných výjimek (zadní projekce při likvidaci vajíček u královny) dokonalé. Scéna zabíraná z pohledu kamer, které mají na sobě mariňáci je skvostná. Dokážete si asi představit, jak strašně zklamaný jsem musel být, když jsem si hned po VETŘELCÍCH půjčil velmi nudnou PROPAST. Mimochodem taky vám ty stíhačky ve VETŘELCÍCH připomněly ty létající stroje z budoucnosti z TERMINÁTORů? ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Dokonalá xenomorf sága, která je nejdůmyslnější, nejdynamičtější a nejpropracovanější ze všech. James Cameron se nesoustředil pouze na atmosféru jako Ridley Scott (i když se k ní nepřiblížil), ale dokonale Aliena posunul do dalších sfér a žádný základní prvek Seance Fiction mu neproklouzl mezi prsty. ALIENS jsou dokonalé ve všech stránkách filmu - geniální vzhled Alienů v celé své kráse (H. R. Giger má nesmírnou představivost), vesmírných lodí, akčních scénách s mariňáky, důmyslné atmosféře, intenzivní práce se stíny a světlem v temných chodbách, skvělé kamery, humorem posádky a napětí v naprosté extázi. Film, který v srdci nikdy nezemře, a ve své podobě nebude překonán. Director's cut je nezapomenutelná must see záležitost. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Cameronovi "Vetřelci" dodnes zůstávají zcela ojedinělým projektem. Ne z hlediska konceptu vytvořit pokračování úspěšného titulu, které bude stylově zcela odlišné, ale coby mainstreamový blockbuster a akční hit sezóny cílený na co nejširší publikum, jenž jako ústřední motivy vyprávění staví mateřství a genderové role. Jediný další titul, který tato témata pojímá v podobné šíři, je Tarantinova óda na mateřství a ženské bojovnice "Kill Bill", ale ta je stejně jako ostatní snímky autora určená výrazně užšímu a vytříbenějšímu publiku. Výjimečnost „Vetřelců“ spočívá v tom, že na rozdíl od jiných titulů, kde v hlavních rolích vystupují aktivně jednající ženy, zdejší hrdinka si zcela uchovává veškeré ženské atributy a není při tom vůbec objektivizována či sexualizována. V tom se zásadně liší od často vzpomínaných akčních hrdinek jako Wonder Woman či Xena, jež bývají dnes uznávány jako milníky v emancipaci ženských postav v popkultuře, ale svou sílu a zdánlivou nespoutanost vykupují tím, že jsou uzpůsobeny tradičně podmaňujícímu voyeuristickému pohledu. Ellen Ripley ční dokonce i ve filmografii Jamese Camerona, jenž ve všech svých filmech upřednostňoval silné ženské postavy, neboť se nenechává zastínit muži (jako postavy v "Pravdivých lžích" či "Avataru") ani není definována svými emocemi (viz "Propast" či "Titanic"). Také není stigmatizovaná absencí penisu jako Sarah Connorová z obou "Terminátorů", která v prvním díle je typická dáma v nesnázích, aby se posléze ve dvojce ze strachu z přicházející hrozby transformovala do androgynní bytosti, jež se zoufale snaží být silnější než muži, čímž se ale jen vzdaluje svému synovi (principielně lze děj "T2" shrnout jako boj za mateřskou podstatu Sarah Connorové, která chce mermomocí svému synovi nahradit otce, až on nevyhnutelně jako začne vzhlížet k terminátorovi, jemuž se Sarah, na rozdíl od ostatních mužů, s nimiž předtím byla, již nemůže vyrovnat; závěrečná oběť terminátora tak není pouze zárukou lepší budoucnosti lidstva, ale také navrácením ztraceného ráje mateřského objetí). Cameron ve "Vetřelcích" navazuje na princip genderové profilace hrdinky z prvního "Vetřelce", ale ještě ho více upřednostnil, aby zdůraznil podstatu postavy. Také tentokrát se Ripley ocitá uprostřed tradiční patriarchálního světa, jehož principy jsou ještě zdůrazněny tím, že namísto kariérní hierarchie posádky nákladní lodi je vržena do tvrdě machistické společnosti mariňáků. Jistě, i v tomto kolektivu najdeme ženy, ale příznačně jsou buďto upozaděny v pasivních či přímo pečovatelských pozicích jako pilotka Colette Ferro a zdravotnice Cynthia Dietrich nebo se jako Jenette Vasquez musí o své místo v kolektivu hlásit stylem Sarah Connor, tedy že budou mužnější než muži. Zákonitě je Ripley upozaděna hlučnými a egocentrickými vojáky, vůči jejichž suverenitě a skotáctví vyznívá až jako hysterická matka peskující neposlušná děcka, u nich nemá žádnou autoritu. Ale podobně jako v prvním filmu série, i tentokrát se pravá podstata a síla Ripley odhaluje právě v kontrastu vůči ostatním figurám, když ty začnou odpadávat. Ripley přebírá iniciativu a ukazuje svou rozvahu a racionalitu (oproti zkratovité Vasquez), aktivně řeší nastalé problémy (na rozdíl od panického plukovníka Gormana) a především je člověkem činů (a ne jen siláckých řečí jako Hudson). V momentě, kdy jsou odstraněny všechny mužské postavy (Bishop je coby android jakoby ekvivalentem gaye, tedy přítele a pomocníka ženské postavy), plně vykrystalizuje odklon snímku od tradičních genderových norem. Ripley se neupíná k nějakému muži (naopak Hicks se upíná k ní) a tak i vyprávění směřuje k ustanovení nikoli heterosexuálního páru, nýbrž páru matka-dcera. Při tom ale matka není vnímaná jako pečovatelka, tedy z podstaty pasivní ideál mramorizovaný v 50. letech, nýbrž coby ochranitelka a tedy i aktivní figura. Finální konfrontace Ripley a vetřelčí královny je pak soubojem dvou matek, potažmo skrze postavu Newt, o niž se doslova přetahují, nabývá podobu střetu milující matky a zlé macechy - viz ikonická fráze „Get away from her, you bitch!“ () (méně) (více)

Galerie (128)

Zajímavosti (206)

  • Bill Paxton (Hudson) často improvizoval a odchyloval se od scénáře. Příkladem jeho invence je fráze: "Hra skončila, chlape! Hra skončila!" (Don_Salieri)
  • Sigourney Weaver se do role Ripleyové původně vracet nechtěla, měla totiž obavy, že pokračování pošlape odkaz prvního filmu. Nakonec na nabídku kývla, ale jen pod podmínkou, že jí studio zaplatí milion amerických dolarů, což bylo asi 30krát více, než obdržela za původní snímek. Studio proto Camerona přemlouvalo, aby se obešel bez ní, ten ale odmítl. (Azurovydrak)
  • Výtah, který královna používá, není ve skutečnosti dost velký na to, aby se vešla dovnitř. (Jan.Kanak)

Související novinky

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

26.02.2017

Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)

Avataří sága bude mít 5 dílů

Avataří sága bude mít 5 dílů

14.04.2016

Pamatujete si, jak se v roce 2012 vyklubaly ze dvou sequelů Avatara tři? James Cameron tehdy zvednul nejedno divácké obočí, no a teď se mu to povedlo znovu. Jeho vystoupení na CinemaConu totiž… (více)

O čem měl být pátý Vetřelec?

O čem měl být pátý Vetřelec?

30.11.2015

U 20th Century Fox nedávno zrušili dva velké filmy. Nejdřív se škrtly plány na Fantastickou čtyřku 2, protože jednička bolestivě neuspěla, a záhy jsme přišli o pátého Vetřelce. Ten je údajně jen… (více)

Reklama

Reklama