Reklama

Reklama

Lady Snowblood

  • Japonsko Šurajukihime (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Sayo se stala očitým svědkem přepadení a zavraždění svého manžela a synka, sama pak byla útočníky krutě mučena a několikrát znásilněna. Naplněna nenávistí a touhou po pomstě za své utrpení se vydala na cestu, na jejímž konci měli být všichni její nepřátelé do jednoho mrtví. Naneštěstí pro ni byla již po prvním aktu odplaty umístěna do ženské věznice, a její plány tak naznaly náhlého obratu. Touha po spravedlivém zadostiučinění byla ale tak neukojitelná, že ve vězení zplodila dceru Yuki, jež se měla stát dalším vykonavatelem její msty. Sama Sayo ale při porotu umírá a malá Yuki následně podstupuje tvrdý bojový výcvik a výchovu, jež ji učí, že jediným smyslem jejího života je náležitě krvavě pomstít zkázu své rodiny; po takřka dvaceti letech nelidského drilu se Yuki konečně může vypravit uskutečnit přání, za něž její matka položila život. Japonský snímek SHURAYUKIHIME se stal hlavním inspiračním zdrojem pro film KILL BILL (2003) amerického režiséra Quentina Tarantina. (kiddo)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (130)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Film jsem si pustil s tim, ze se jim nechal inspirovat Kill Bill a jedna se o film podle komiksu a tudiz pujde o neco extra, ale bohuzel. Zacatek je jeste slibnej, moje oblibena pisnicka z Kill Billa, film rozdelenej do kapitol, ktere v case preskakuji a velmi zajimavej namet, jenze behem chvilky sem si uvedomil, ze tohle nesaha Kill Billovi ani po kotniky. Rezie Toshiya Fujita je totiz neskutecne uspavaci. Ve filmu se vetsinou jen keca, vsichni japonci nejspis soutezi, kdo dokaze nejvic vyvalit oci a kdyz uz konecne prijde souboj, je vinou dementni kamery strasne pomalej a krev vypada jak kdyz nekdo rozlil barvu a nepomuze tomu ani fakt, ze ji tvurci strikaj vsude mozne jak z nejakejch trysek. Proste neuveritelna nuda, kterou jsem malem nezvlad do konce. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Vietor krvipreliatia/sneh podsvetia... Akčné béčko so striekajúcou svetlou krvou, ako keby mali obete všade na tele len tepny, disponuje naopak celkom poetickým scenárom. Že to bol pre Tarantina zdroj inšpirácie chápem. Celkom podnetný filmík. Ale akčné scény mi pripadali krátke a málo frekventované. Miestami trochu nuda. Pár sekvencií naopak výrazných. Iba 3* dávam nakoniec z morálneho hľadiska. Čo sa filmov týka, nebývam veľký moralista, ale príde mi značne zvrátené zmýšľanie ženy, ktorá za nedokončenú pomstu pyká vo väzení a nesnaží sa ju dokončiť za pomoci úteku na slobodu, ale súložením s dozoracami, aby porodila dieťa a následne (resp. až keď vyrastie) ho použila ako nástroj pomsty. WTF?! ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Tarantina v dětství a dospívání ovlivnily nejen filmy, ale pop kultura obecně. Televizní seriály, komiksy, populární hudba, to vše jako mladý hltal ve velkém a stále neměl dost. O nic jiného se nezajímal a tehdy už bylo téměř jasné, že tenhle člověk skončí u filmu. Jako malinký chlapec byl přisátý očima k obrazovce a hltal japonské samurajské filmy. V roce 1973 přišel snímek Lady Snowblood, který si zamiloval. A dokonce vytvořil novou Lady jménem 'Beatrix Kiddo' krycí jméno Black Mamba, bývalá členka špičkového zabijáckého komanda toužící po pomstě. Quentin je bůh filmové masturbace a jeho Kill Bill je krvelačný akční orgasmus ve stopách Lady Snowblood ! ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Klasika chambary pri ktorej si uvedomíte odkiaľ má Quentin dejovú linku Kill Bill vol. I, radenie filmu do kapitol, preskakovanie časvých línií, pesničku od Meiko Kaiji, záber na "facies of the cunts who did it to the bride" etc. Niektoré akčné scény sú výborné, niektoré neprehľadné. Čo sa mi výrazne nepáčilo bola kamera, miestami príliš roztrasená. Každopádne je to film zo 73 takže nejaké technické zázraky sa čakať ani nedajú. Film je väčšinu času ladený do červenej so švihmi japonskej ocele, takže pozitíva vysoko prevládajú nad negatívami. 9/10 ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Příběh o krvavé pomstě od ženy k ní přímo stvořené, zpracován v duchu téměř poetickém? Vůbec to nebylo špatné setkání s klasickým japonským filmem, i díky dobře zvolené (překvapivě) kratší stopáži ze strany tvůrců. Musím říct, že ta pro japonské filmy typická nízko položená kamera měla v kombinaci s barvami 70. let osobité kouzlo, příběh možná v rámci daného (sub)žánru tuctový doprovází ve výsledku nejeden sympatický prvek, ať už rozdělení na pěkně nazvané kapitoly nebo drobné nápady v některých scénách (klesající opona po scéně s oběšenou ženou), pravidelné vstupy vypravěče s komiksovými obrázky se mi také líbily. Čert by vzal, že se občas vyskytlo i hlušší místo, ale tedy... všechny ty akční souboje a všechny scény se samurajskými meči pro mě svou stylizací jakoby vypadly z úplně jiného filmu, který měl být stoprocentně parodií. Hektolitry krve stříkající ze všech raněných obětí ve stylu vodotrysku z fontány jsou totálně bizárdním prvkem, který v mých očích pohřbívá jinak celkovou důstojnost tohoto snímku a budí dojem nechtěné legrace. Žel právě tyto zásadní scény znižují celkové mé hodnocení, které jsem spočátku předpokládal vyšší. Na afektovaně podávané emoce ze strany japonských herců se dá postupně zvyknout, na rudé gejzíry z těl poražených si zvykat ale vážně nechci. 70% (viděno v rámci "Challenge Tour 2021" – 30 dní se světovou kinematografií) ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Autorkou titulnej skladby "Shura No Hana" (Flowers Of Carnage) je samotná Meiko Kaji, ktorá ju aj sama naspievala. (werewolf69)

Reklama

Reklama