Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Novinářce Magdaleně Sodomkové (Lucie Štěpánková) napíše z indonéského vězení Tomáš Toman (Jan Nedbal). Byl zadržen na útěku před českou spravedlností a tvrdí, že zločin, za který byl odsouzený k dvanácti a půl rokům vězení, nespáchal. Do vězení ho prý poslal chybný posudek soudního znalce přezdívaného Matematik zločinu. Je možné, že by se expert tentokrát přepočítal? Sodomková se do Tomanova případu noří a postupně zjišťuje, že na něm hodně věcí nesedí. Může ale věřit Tomanově verzi událostí? (Voyo)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že produkce Voyo je pro mě zatím nejpříjemnějším překvapením roku, což je sice blbý tvrdit v půli ledna, ale ja to počítám i v rámci celého minulého roku. Tohle bylo vysloevně dobrý. O případu jsem neměl ani ponětí a jestli justiční mechanismy  u nás funguje takovýmto způsobem, tak to potěš koště. Možná bych uvítal větší zápelnost Magdeleny Sodomkové do případu. Docela se mě líbila i malinká dialogová scénka s novým vydavatelem. Rozhodně si cením toho, že Nova nepotřebuje vydírat národ poplatky za mobil aby mohla mít ambice natáčet kvalitní českou tvorbu. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Těžko věřit, že tuto tuctovou a nezáživnou kriminálku režíroval Bebjak. Asi ani on nedokázal nic udělat s tím námětem, který se možná hodí na podcast nebo článek na Seznam zprávách, ale ne na zfilmování. Že "znalci" často svoje posudky odflakují a pak si naúčtují práci 30 hodin denně, to je známá věc, ale postavit na tom napínavý seriál by nedokázal ani David Fincher. ()

Reklama

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Asi byla chyba (či moje smůla), že jsem si až těsně před zhlédnutím této minisérie pustila podcast stejného názvu. Ten mě strhl tématem, ale i způsobem zpracování, jako v poslední době z krimi žánru máloco. Třídílná minisérie mi ale pak (díky tomu) připadala jako místy příliš zkratkovitá, jdoucí po povrchu či naopak v jiných místech zase moc doslovná. Mám také pocit, že byla možná moc velká pozornost soustředěná na "uměleckou zajímavost" (dlouhé záběry kamery, dramatická hudba, "zasněné" pasáže beze slov, retrospektivy...), čímž se asi tvůrci snažili vybudovat to správné napětí, udělat to zase trochu "jinak", zajímavěji. Řekla bych, že ale vzhledem k tomu, jak zajímavý a silný je ten příběh sám o sobě a jací dobří herci se v minisérii sešli, by bohatě stačilo ho prostě "normálně" za užití těch správných dialogů a šlo-li by se trochu více (příběhově, prokreslením charakterů postav) do hloubky, odvyprávět a dost možná bych si z toho sedla na zadek. Takto mám pocit, že byla trošku promarněna příležitost, že se nám to podstatné poněkud ztratilo v něčem, co to mělo celé ozvláštňovat... Jo a závěrem ještě jedna věc - byla bych u těchto počinů podle skutečných událostí velmi pro, kdyby se buď všechny postavy nazývaly pravými jmény. Nebo, pokud se tvůrci např. obávají potenciálních právních kroků těch, kteří nejsou vykresleni tak, jak by se jim to líbilo, pak všem jména změnit. Tenhle mišmaš, kdy jsou přítomna jak jména reálná, tak smyšlená (u nichž ale stejně moc dobře víme, o koho ve skutečnosti šlo), podle mě ničemu neprospívá (vadilo mi to už např. u Devadesátek, kde to ale přece jen nebylo až tak do očí bijící, u některých výraznějších postav se mohl, na rozdíl od Matematiky zločinu, člověk domýšlet, o koho že přesně v reálu šlo, případně neměly zřejmě pouze jeden předobraz a tím pádem vymyšlená jména dávala větší smysl). 60 %. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

V pohode prípad, ktorý by sa vtesnal do filmu na hodinu a pol. Bavilo hlavne súdne pojednávanie, Maštalírova kvalitná čeština (aspoň pre ucho Slováka) a pani mrcha štátna zástupkyňa, ale inak mi bol osud Tomana voľný, nebol teda dvakrát sympaticky zobrazený. Uurčite bol menej sympatický ako ten historický Toman, čo sa točil vo víroch politických vetrov ako balerína v Luskáčikovi. Chýba tomu ale poriadna šťava a v podstate, keby to nebol skutočný príbeh, tak je hodnotenie rozhodne nižšie. ()

mrHoracio 

všechny recenze uživatele

Nedbal a Bartoška (když už se tam párkrát mihl) super. Jinak průměr - soudní drama z vězeňských a soudních místností, které trochu agitačně propaguje nevinnu Tomáše Tomana, který v opilecké rvačce zabil člověka. Je docela bizarní, že Voyo líčí souboj mezi Nedbalem (který utekl někam na Bali a museli ho chytit až lovci lebek někde v Asii) a Bartoškou jako profesorem a znalcem, který fláká posudky, jako "boj mezi Mozartem a Salierim." Ten případ asi je dost zavádějící, ale Bebjak to natočil jako adoraci a podporu muže, který zabil člověka a znalec div, že není Lord Voldemort. Slabší, ale díky hercům a Fuchsu (když už nebyl Cross) alespoň průměr. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (3)

  • Filmová redakce novin sídlí na adrese Pernerova 47 v pražském Karlíně. (sator)
  • Tomáš Toman (Jan Nedbal) byl odsouzen v roce 2009. Ivo Kraus (Jiří Bartoška) se ve skutečnosti jmenuje Jiří Straus. Vystudoval matematiku a tělocvik na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Specializuje se na kriminalistickou techniku, kriminalistické expertízy, soudní inženýrství a ve vědecké oblasti je orientován na forenzní biomechaniku. Býval dlouholetým profesorem Policejní akademie. Je autorem osmnácti publikací. (sator)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Reklama

Reklama