Režie:
Kevin GreutertKamera:
Nick MatthewsHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Shawnee Smith, Synnøve Macody Lund, Steven Brand, Michael Beach, Renata Vaca, Paulette Hernandez, Octavio Hinojosa, Joshua Okamoto (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John Kramer (Tobin Bell) je zpět. Dosud nejznepokojivější díl série Saw zkoumá nevyřčenou kapitolu Jigsawovy nejosobnější hry. Děj se odehrává mezi událostmi Saw I a II, kdy nemocný a zoufalý John cestuje do Mexika na riskantní a experimentální lékařský zákrok v naději na zázračný lék na rakovinu - jen aby zjistil, že celá operace je podvod s cílem podvést ty nejzranitelnější. Vyzbrojen nově nalezeným cílem se nechvalně proslulý sériový vrah vrací ke své práci a pomocí vychytralých, vyšinutých a důmyslných pastí obrací karty proti podvodníkům svým typickým niterným způsobem. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (12)
Recenze (280)
Postupné dávkovanie násilia v čiastočne priehľadnom príbehu, ktorý je najmä v úvode rovnako čitateľný, ako Zuzine kroky v parlamente. Toto je však pre horory absolútne príznačné (Zuzu tiež), pričom úspech tomuto druhu snímkov zaručujú úplne iné atribúty. No a keďže toto v rámci slasher žánru “Saw X” plnohodnotne napĺňa, bez akýchkoľvek pochýb ide o lepší nadpriemer. ()
Ehm, desátý příspěvek a bezradnost jak tuhle cirkulárku zase roztočit evidentně narostla do obludných rozměrů patologické fixace na jednom hororovém motivu, z něhož se sice dá pořád vytřískat nějaká ta korunka, ale už horko těžko cokoliv jiného. Jinými slovy velká škoda, že Saw se ve smrtelné křeči snaží popřít nebo přepsat zákony recyklace a místo furtdokolového smíření, tedy produkce už jen a pouze čvachtavých nic neřešících zábavných vřídků, teď přichází s "originálním" navrácením, dokonce i živého!, Johna Kramera s číslovkou tedy de facto nikoliv X ale 1 a půl! A tak už chybí jen prequel a nějaké ty sólovky z bohatého světa Saw... Brr a to mám recykláty fakt rád (Jason Voorhees rulez!). Očekávaně přihlouplé a překvapivě dosti málo vynalézavé stran pastí páně Jigsawa a závěr, který měl být ozdobou, průserem. Dvě hvězdy a děsím se zítřků.. ()
Saw X je pre mňa istým spôsobom klenot. Po takmer dvadsiatich rokoch mi oprášila spomienky na jednotku a dvojku a chvíle, ktoré som spolu s nimi zažil. Na obe spomínané sa síce nechytá (špeciálne na jednotku, tá je neprekonateľná), ale svoj sentimentálny účel u mňa splnila. Na plný počet, skrz kopec blbostí (črevá, lobotomia, watering s krvou...), sa nedostanem bohužial, avšak príbeh nie je podľa mňa odfláknutý a ja som bol slušne našponovaný až po záverečné titulky. P.S. Normálne mám chuť sa vrhnúť na všetky časti znovu. Snád' sa ale z toho vyspím. ()
Po tolika letech je to tady a po předchozích snahách o modernizaci a hollywoodské zmainstreamování dvou předešlých dílů je tady ten starý dobrý Saw tak, jak jej známe. Teda možná s tím rozdílem, že ubylo špinavého kamerového filtru a místo skákání z jedné “trap scény” do druhé se X soustředil více na jednu místnost se čtyřmi osobami a kromě kvantity pastí jde spíše po kvalitě a předhazuje nám dost bohatý background všech obětí, takže o divákovu nenávist a satisfakci při jejich umíráních je postaráno. Stejně tak oceňuji první rozjezdovou 45minutovku, která odkrývá motivy Kramera a po které už se jde rovnou na věc a jede se naplno až do finále. Má to nápad, využívá se zde skvěle motiv Mexika, špinavá garáž i revenge ve stylu oko za oko, zub za zub a čím víc se film řítí ke konci, tím víc přidává na tempu. Největším potěšením je ale jednoznačně twist v závěru a doslova dechberoucí otočka, která šokuje jako svině, mění celou hru a po které jsem čuměl s otevřenou hubou. Celou dobu si film totiž jede na už tak dost zábavné vlně a tohle je pak nečekaná rána, která prostě rve koule a vnitřně jsem radostí řval jak malé dítě. Gore i pasti jsou důmyslné, máme zde Jigsawovy nápovědy ve formě jeho slovních metafor, Kramer dostává obrovský prostor na vývoj jeho postavy a kromě Amandy dojde i na mini-cameo Hoffmana, takže si film krásně odškrtne všechny divácké touhy naráz. Celou dobu jsem byl přesvědčen o silné čtyřce, ale za závěr nejde jinak než za plnou. Hororová událost roku a fan-service jako prase. Jo a MÁME POTITULKOVOU SCÉNU!!! ()
Tak jsem po desítce dohnala rest a zkouknula všech devět předchozích dílů, abych uznala, že spolu s jedničkou, která byla přelomová hlavně na první dobrou, když člověk ještě neznal pointu, se jedná o nejlepší díl SAW série. Což je odvážné tvrzení, vzhledem k tomu, že jsem polovinu filmu obdivovala čalounění sedaček, skvrny na koberci, nebo stěny v kinosále, protože se rozhodně jedná i o díl nejkrvavější a některé scény jsou tady víc explicitní jak nahota v pornofilmu. Přesto jsem si film ve chvílích, kdy jsem neměla odvrácenou tvář (pár se jich našlo), docela užila a odsýpal mi stejně rychle, jak časy odpočtů jeho aktérům. Po dlouhý době je to ke všemu horor, kterej mě v kině vyloženě nenaštval svojí unylostí (Kostlivec, Úsměv, The Invitation) a nechtělo se mi u něj spát. A to je velkej plus. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (19)
- Väčšina krvavých scén bola vykonaná s praktickými efektmi, pričom CGI sa používalo iba na úpravy. (Arsenal83)
- Potitulková scéna se odehrává v interiérech koupelny z prvního dílu série Saw: Hra o přežití (2004). Takže když John Kramer (Tobin Bell) a Mark Hoffman (Costas Mandylor) promlouvají k oběti další hry, můžeme v pozadí vidět těla Adama Stanheighta (Leigh Whannell) a Erica Matthewse (Donnie Wahlberg). Kramer se tak z hlediska přesnosti děje musel pro Henryho vrátit nejdříve až po událostech filmu Saw IV (2007). (Worry77)
- Medzi kritikmi ide všeobecne o zatiaľ najlepšie hodnotenú časť celej franšízy. Vo Variety napísali, že ide o „reálnejší film než boli mnohé filmy zo série v tom, že sa viac hovorí a menej mučí“. The New York Times popísal, že ide o „doteraz najlepší film série Saw“. (Arsenal83)
Reklama