Režie:
Danny CannonKamera:
Adrian BiddleHudba:
Alan SilvestriHrají:
Sylvester Stallone, Diane Lane, Armand Assante, Rob Schneider, Jürgen Prochnow, Max von Sydow, Joanna Miles, Joan Chen, Balthazar Getty, Maurice Roëves (více)Obsahy(1)
Píše se rok 2139 a lidé se po globální ekologické katastrofě uzavřeli do obrovských měst. Ta jsou sužována nesmírně vysokou kriminalitou, kterou se snaží dostat pod kontrolu ochránci zákona, kteří jsou současně soudci a také katy. V Mega City One patří k nejobávanějším soudce Dredd. Ten pomůže svým dvěma kolegům v boji proti přesile a všechny členy gangu postřílí. Přestože násilí dosáhlo nezvládnutelné síly a věznice jsou přeplněné, odmítá vrchní soudce popravy za drobné přestupky a Dredd se mu musí za postřílený gang zodpovídat. Zatímco Dredd učí na Akademii budoucí soudce zacházet se speciálním vybavením a připravuje je na těžký úděl služby, uteče z vězení vrah Rico a podaří se mu proniknout do Mega City One. Tady už má připravenu supermoderní zbraň Lawgiver, kterou před časem ztratil během nebezpečného akce Dredd. Přestože je zbraň kódovaná na jeho DNA, funguje i v Ricových rukou... (TV Nova)
(více)Recenze (385)
Dredd je vlastně po všech stránkách (až na pár vcelku fajn akčních scén) nemálo špatný... což mu ovšem nikterak neubírá na zábavnosti, ba právě naopak - guilty pleasure potenciál prýští z každé rádobydrsné hlášky, z každého patetického momentu, z každého úšklebku na Slyově křivé držce. A že prostinký příběh v dementním prostředí s neskutečně cheesy rekvizitami a kostýmy vzbuzuje dojem že je ten film minimálně o deset let starší tu tedy není ani trochu na škodu. 5/10 ()
Velká škoda, že tento comics přišel na svět v nevhodnou dobu. Možná počkat 5-7 let a svět by přijal tuhle vizi budoucnosti s drsným Stallonem úplně jinak a s otevřenou náručí. Soudce Dredd není tak špatný jak se zdá a opravdu překvapí drsností a občasnou krvavostí, na které by se dalo klidně i přidat. Bohužel, prostřední fáze filmu je nudná až moc. ()
Slay v tomto filme mal snád' viac ovisnutejšie kútiky než v Rockym a bola nenormálna prča ho vidieť v elasťákoch a so suspenzorom na guliach plus s melonmi pod pazuchami, ale to bol zrejme účel- nasledovať komix. V každom prípade toto nebola moja šialka kávy a udeľujem tomu rovnako jednu hviezdičku, ako aj novšiemu Dreddovi. ()
Další pitomá >fantaskom(ediální)ixárna< ksakru oddychová, nic víc a nic míň... Dvě a půl hvězdičky za film, bez skrupulí zaokrouhleno dolů - - - P.S. V kině ještě snesitelně zábavná >stalounina slátounina< , ale co je fakt strašné - tak neuvěřitelně debilní a zvukově diletantsky zbabraný >novatorský< český dabing dodělává tuhle taškařici na úroveň sraček, hodných tak maximálně téhle televize (o výřezu z filmu 4:3 nemluvě)... Za ten dabing čudlákům nasrat do úst a bez soudu... :-( ()
Galerie (64)
Photo © Copyright 1995- Cinergi Pictures Entertainment Inc.
Zajímavosti (20)
- Při příjezdu soudce Dredda (Sylvester Stallone) k blokovým válkám Dredd řekne soudkyni Herseyové (Diane Lane), že jsou před střelami nepřátel na tuto vzdálenost v bezpečí. V několika scénách je však zobrazeno zastřelení civilistů na stejnou vzdálenost. (Zackk)
- Soudce Dredd není prvním snímkem, na němž Sylvester Stallone spolupracoval s Armandem Assantem. Tato dvojice se setkala již během natáčení dramatu Cesta k ráji (1978), který Stallone sám režíroval. První spoluprací snímek nebyl ani pro dvojici Sylvester Stallone a Rob Schneider. Oba se sešli při filmování snímku Demolition Man (1993). (Jizni Tlapa)
- Sylvester Stallone nikdy před tím neslyšel o Soudci Dreddovi. Poprvé až mu byla nabídnuta role. (Chatterer)
Za pošpinenie kultovej anglickej predlohy si to zaslúži 2*, ale ak toto dáme bokom, zostane nám k dispozícii napriek mínusom (a že ich nie je málo) solídna deväťdesiatková fuška, ktorá si 3* snáď ako-tak zaslúži. Slyovi každopádne sci-fi fakt nesedia (Demolátor). Sudcovi Dreddovi ťažko vyčítať výtvarnú stránku. Veľkomesto budúcnosti je vďaka kameramanovi Adrianovi Biddleovi (Votrelci, 1492: Dobytie raja) temné a živé zároveň, ako Gotham od Burtona ladený do sci-fi. Zaujímavým dizajnom sa chvália dopravné prostriedky (cestné i lietajúce), ale tiež masky, kostýmy (pracoval na nich legendárny Gianni Versace), prilby, zbrane atď. Scenár je síce dynamický (ešte sa ani poriadne nezoznámime s Dreddom a už je obvinený z vraždy, potom stroskotanie v púšti a do toho roboti, kanibali, zrada, súdny proces...), ale zároveň jednoduchý a, nuž, hlúpy (to je aká náhoda, že Rob Schneider sedí hneď vedľa Dredda). Z hercov najlepšie vychádza Max von Sydow ako otec sudcov. Slušný je aj doživotný béčkar Armand Assante zo Striptízu v pozícii zlosyna. Sľubne mu kryje chrbát Jürgen Prochnow z Ponorky, vo vedľajšej úlohe sa mihne pošuk Ewan Bremner z Trainspottingu a rozprávačom nie je nikto menší, než klasik James Earl Jones. Stallone sa správa ako kretén, čo myslím si nie je práve najšťastnejší spôsob, ako stvárniť inkriminovanú postavu. Neviem, či jeho výkon spôsobili nezhody s režisérom, to, že predtým nepoznal Dredda (!), prípadne každé ráno vstával nesprávnou nohou (alebo rýchlo po naskočení na palubu pochopil, že toto bude prúser). Na mladučkú Diane Lane sa síce pekne pozerá, ale pôsobí ako myš, ktorú vyplašila mačka a nie ako niekto, kto je policajtom, sudcom a katom v jednej osobe. Vôbec, fanúšikov Dredda urazí množstvo vecí. To, že si (na rozdiel od komiksov) stále dáva dole prilbu je tým najmenším problémom. Viac ma zarazilo neustále apelovanie na jeho city (!), na čom je najškandalóznejšie to, že sa k nim vyjadruje on sám, čo je u tejto postavy v podstate až rúhanie. A hra s jeho rodinným zázemím... fotka Dredda ako dieťaťa... no, mne to nejako extra nevadilo, keďže som komiksovému Dreddovi nikdy neprišiel na chuť, ale verím, že ortodoxných fanúšikov to dodnes bytostne uráža. Sudcovia sú vykreslení pateticky, neschopne, je ľahké ich oklamať, aj pripraviť o život, najlepšie oboje naraz. V scéne s autopokutou si na nich dokonca trúfne drzý blbec, čo vyvrcholí tým, že mu Dredd uprostred hektickej ulice plne nevinných civilov obrovskou explóziou zlikviduje auto. Aj táto pasáže ukazuje, že film je robený na efekt a netreba nad ním premýšľať. Na hrubé nepochopenie charakteru postavy (a jej sveta) filmári mali právo, ale fanúšikovia zas mali právo vypískať ich. Čo sa týka Slyovej brutálnej kombinácie s Robom Schneiderom (s ktorým spolupracoval už v Demolátorovi), tak nefunguje. Mám Robov záchodový humor rád, ale jeho uvrieskaná komická postavička sa sem proste nehodí. Snímka je rozkročená medzi drsným a vcelku krvavým sci-fi a rodinným humorom; taká zúfalá kombinácia nemohla fungovať. Ťažko povedať, komu napadlo hodiť réžiu 90-miliónového akčného sci-fi s jednou z najväčších hollywoodskych hviezd 80. a prvej polovice 90. rokov na neskúseného 27-ročného Dannyho Cannona. Ten predtým natočil 3-miliónovú krimi Mladí Američania. To, čo mohlo vyzerať ako bizarné, ale zaujímavé a odvážne rozhodnutie, sa ukázalo byť tragickou voľbou. Až sa zdá, že jediným dôvodom, prečo si ho štúdio vybralo, bol jeho anglický pôvod. Nie je ale férové hádzať nefungujúci výsledok čisto na Dannyho plecia. S takým divným a mizerným scenárom (za ktorým paradoxne muži podpísaný pod Smrtonosnou pascou, 48 hodinami a Terminátorom 2) nemohol podniknúť žiadny zázrak. A napokon to nebol megaprepadák. Mal síce zlé recenzie, ale na celom svete zarobil okolo 113 miliónov, čo malo k najväčším fiaskám desaťročia ďaleko. Tak či onak to Cannona ako filmového režiséra zničilo. Ešte zbedačene odrežíroval Viem, čo ste robili minulé leto 2 a skončil pri seriáloch. Siahnite každopádne radšej po Dreddovi z r. 2012, je vynikajúci. () (méně) (více)