Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2139 a lidé se po globální ekologické katastrofě uzavřeli do obrovských měst. Ta jsou sužována nesmírně vysokou kriminalitou, kterou se snaží dostat pod kontrolu ochránci zákona, kteří jsou současně soudci a také katy. V Mega City One patří k nejobávanějším soudce Dredd. Ten pomůže svým dvěma kolegům v boji proti přesile a všechny členy gangu postřílí. Přestože násilí dosáhlo nezvládnutelné síly a věznice jsou přeplněné, odmítá vrchní soudce popravy za drobné přestupky a Dredd se mu musí za postřílený gang zodpovídat. Zatímco Dredd učí na Akademii budoucí soudce zacházet se speciálním vybavením a připravuje je na těžký úděl služby, uteče z vězení vrah Rico a podaří se mu proniknout do Mega City One. Tady už má připravenu supermoderní zbraň Lawgiver, kterou před časem ztratil během nebezpečného akce Dredd. Přestože je zbraň kódovaná na jeho DNA, funguje i v Ricových rukou... (TV Nova)

(více)

Recenze (385)

choze 

všechny recenze uživatele

Sly se narozdíl od Arnieho dlouho vyhýbal sci-fi (nepočítáme-li Cormanův Death Race 2000), ale  když se do ní v devadesátkách konečně pustil, byla z toho pecka Demolition Man. O dva roky později se ji pokusil zopakovat v červeno-černo-zlaté se Soudcem Dreddem, ve kterém opět jako drsný představitel zákona pronásledoval v problematické budoucnosti nebezpečného zločince, ale všechno, co v DM fungovalo, tady nefungovalo. Zábavnou satiru přetékajícími hláškami nahradila otravná komická figurka v podání Schneidera (byť v očích mé matky byl jedinou věcí, co ji na filmu bavila) a ze sympatického fish-out-of-the-water Johna Spartana se selským rozumem se stala  karikatura náckovského poldy. Tipoval bych, že vedle DM chtěli tvůrci filmového Dredda napodobit úspěch Burtonových Batmanů a proto sáhli pod dalším komiksu z temného, architektonicky chaotického a zločinem překypujícího velkoměsta, které čistí osamělý drsňák, ale vyprodukovali jen brak bez pořádného násilí, které ke komiksovému Dreddovi neodmyslitelně patří, bez výraznějšího napětí nebo akce, zato shazovaného přiblblým humorem. Scénář mimochodem napsal Silverův dvorní scenárista Steven E. de Souza, (mimochodem na něj i na Silvera jsou ve filmech narážky - občan Souza, co neumí parkovat, a soudce Silver), který je podepsán pod tak kvalitativně rozdílnými filmy jako Smrtonosná past a Streetfighter. Sly se sice na Dredda hodí a na Diane Lane se velmi dobře kouká, ale Schneidera jsem chtěl zabít a Assanteho Rico se na Snipesova Simona Phoenixe nechytá. Hlavní devízou filmu tak zůstávají parádní kulisy Mega City One. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

pomaly ale isto starnúci akčný hrdina v rokokovo prezdobenej hokejovej helme imitujúci robocopa (ale ten bol stroj, tak sa jeho pohyby dali pochopiť), snaha tvorcov zamaskovať už 20 rokov rovnaký ksicht hlavného predstaviteľa sa ukázala ako nie príliš šťastné riešenie (on si ju aj tak dáva v jednom kuse dole), pretože k tej prilbe museli tým pádom dorobiť aj nejaký kostým, a že v tom čase sledovali tour de france sa odrazilo v podobnosti "sudcovho" talára s elastickým úborom cyklistov (len mierne obohatené o prepychové ozdoby) teda, ja osobne už Demolátora pokladám za lepší film. Určite sa môj názor stretne s nepochopením, ale tak ako sa mi zachráňte willyho 3 zdalo nadmieru zbytočným pokračovaním, toto sa mi zdá byť nadmieru zbytočným prvým dielom ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ešte pred piatimi rokmi by som bol ochotný vďaka slabosti pre sci-fi dať tomuto prepadáku 3 hviezdy. Lenže už nevládzem. Stallone sa snaží naviazať na relatívny komerčný a kritický úspech Demolition man, ako námetom, tak výpravou. Lenže po rokoch si jeho scény spájam skôr s ďalším prepadákom, ktorý ho ešte prekonal, a to Lovcami dinosaurov. Dredd je morálny policajt, ale collateral damages ho nezaujímajú. Film sa berie maximálne vážne, preto nechápem, načo je tu vtipná Schneiderova postavička, ktorá nemá šancu tento film urobiť vtipnejším. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Film sa mi ozaj páči, respektíve páčil v dobe ďalekej, keď sme na týchto filmoch vyrastali. Miloval som filmy o budúcnosti ako Total Recall alebo Demolition Man. Sylvester Stallone tu vyzerá úplne bombasticky s tými modrými šošovkami, to bol ozaj skvelý nápad. Ďalším veľkým lákadlom, pozrieť si film vždy znovu rád, bola krásna a mladá Diane Lane, ktorá je skvelá herečka. Aj tento film, ako skoro každý so Stallonem má svojich kvalitných zločincov a človek sa ako vždy môže tešiť na to, ako ich Sylvester vypráši. Ešte spomeniem, že som mal rád postavu Roba Schneidera. Nezvyčajná rola pre neho, ale tiež mala v podstate úlohu pobaviť. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Za pošpinenie kultovej anglickej predlohy si to zaslúži 2*, ale ak toto dáme bokom, zostane nám k dispozícii napriek mínusom (a že ich nie je málo) solídna deväťdesiatková fuška, ktorá si 3* snáď ako-tak zaslúži. Slyovi každopádne sci-fi fakt nesedia (Demolátor). Sudcovi Dreddovi ťažko vyčítať výtvarnú stránku. Veľkomesto budúcnosti je vďaka kameramanovi Adrianovi Biddleovi (Votrelci, 1492: Dobytie raja) temné a živé zároveň, ako Gotham od Burtona ladený do sci-fi. Zaujímavým dizajnom sa chvália dopravné prostriedky (cestné i lietajúce), ale tiež masky, kostýmy (pracoval na nich legendárny Gianni Versace), prilby, zbrane atď. Scenár je síce dynamický (ešte sa ani poriadne nezoznámime s Dreddom a už je obvinený z vraždy, potom stroskotanie v púšti a do toho roboti, kanibali, zrada, súdny proces...), ale zároveň jednoduchý a, nuž, hlúpy (to je aká náhoda, že Rob Schneider sedí hneď vedľa Dredda). Z hercov najlepšie vychádza Max von Sydow ako otec sudcov. Slušný je aj doživotný béčkar Armand Assante zo Striptízu v pozícii zlosyna. Sľubne mu kryje chrbát Jürgen Prochnow z Ponorky, vo vedľajšej úlohe sa mihne pošuk Ewan Bremner z Trainspottingu a rozprávačom nie je nikto menší, než klasik James Earl Jones. Stallone sa správa ako kretén, čo myslím si nie je práve najšťastnejší spôsob, ako stvárniť inkriminovanú postavu. Neviem, či jeho výkon spôsobili nezhody s režisérom, to, že predtým nepoznal Dredda (!), prípadne každé ráno vstával nesprávnou nohou (alebo rýchlo po naskočení na palubu pochopil, že toto bude prúser). Na mladučkú Diane Lane sa síce pekne pozerá, ale pôsobí ako myš, ktorú vyplašila mačka a nie ako niekto, kto je policajtom, sudcom a katom v jednej osobe. Vôbec, fanúšikov Dredda urazí množstvo vecí. To, že si (na rozdiel od komiksov) stále dáva dole prilbu je tým najmenším problémom. Viac ma zarazilo neustále apelovanie na jeho city (!), na čom je najškandalóznejšie to, že sa k nim vyjadruje on sám, čo je u tejto postavy v podstate až rúhanie. A hra s jeho rodinným zázemím... fotka Dredda ako dieťaťa... no, mne to nejako extra nevadilo, keďže som komiksovému Dreddovi nikdy neprišiel na chuť, ale verím, že ortodoxných fanúšikov to dodnes bytostne uráža. Sudcovia sú vykreslení pateticky, neschopne, je ľahké ich oklamať, aj pripraviť o život, najlepšie oboje naraz. V scéne s autopokutou si na nich dokonca trúfne drzý blbec, čo vyvrcholí tým, že mu Dredd uprostred hektickej ulice plne nevinných civilov obrovskou explóziou zlikviduje auto. Aj táto pasáže ukazuje, že film je robený na efekt a netreba nad ním premýšľať. Na hrubé nepochopenie charakteru postavy (a jej sveta) filmári mali právo, ale fanúšikovia zas mali právo vypískať ich. Čo sa týka Slyovej brutálnej kombinácie s Robom Schneiderom (s ktorým spolupracoval už v Demolátorovi), tak nefunguje. Mám Robov záchodový humor rád, ale jeho uvrieskaná komická postavička sa sem proste nehodí. Snímka je rozkročená medzi drsným a vcelku krvavým sci-fi a rodinným humorom; taká zúfalá kombinácia nemohla fungovať. Ťažko povedať, komu napadlo hodiť réžiu 90-miliónového akčného sci-fi s jednou z najväčších hollywoodskych hviezd 80. a prvej polovice 90. rokov na neskúseného 27-ročného Dannyho Cannona. Ten predtým natočil 3-miliónovú krimi Mladí Američania. To, čo mohlo vyzerať ako bizarné, ale zaujímavé a odvážne rozhodnutie, sa ukázalo byť tragickou voľbou. Až sa zdá, že jediným dôvodom, prečo si ho štúdio vybralo, bol jeho anglický pôvod. Nie je ale férové hádzať nefungujúci výsledok čisto na Dannyho plecia. S takým divným a mizerným scenárom (za ktorým paradoxne muži podpísaný pod Smrtonosnou pascou, 48 hodinami a  Terminátorom 2) nemohol podniknúť žiadny zázrak. A napokon to nebol megaprepadák. Mal síce zlé recenzie, ale na celom svete zarobil okolo 113 miliónov, čo malo k najväčším fiaskám desaťročia ďaleko. Tak či onak to Cannona ako filmového režiséra zničilo. Ešte zbedačene odrežíroval Viem, čo ste robili minulé leto 2 a skončil pri seriáloch. Siahnite každopádne radšej po Dreddovi z r. 2012, je vynikajúci. () (méně) (více)

Galerie (64)

Zajímavosti (20)

  • Blokový válečník, kterého při úvodním střeleckém souboji soudce Dredd (Sylvester Stallone) odsoudí k doživotnímu vězení, drží zbraň M41-A - pulzní pušku - z filmu Vetřelci (1986). (DArtanan)
  • Při příjezdu soudce Dredda (Sylvester Stallone) k blokovým válkám Dredd řekne soudkyni Herseyové (Diane Lane), že jsou před střelami nepřátel na tuto vzdálenost v bezpečí. V několika scénách je však zobrazeno zastřelení civilistů na stejnou vzdálenost. (Zackk)

Související novinky

Dredd – věčný potížista?

Dredd – věčný potížista?

10.10.2011

Dotáčky, přetáčky, producentský sestřih, naštvaný režisér, zmatený výsledný produkt. Vzpomínáte? Tohle všechno provázelo vznik Stalloneovy komiksové adaptace Soudce Dredd z poloviny 90. let. Osud má… (více)

„Já jsem 3D zákon!“

„Já jsem 3D zákon!“

15.05.2010

Kultovní komiks ze stránek britského magazínu 2000 AD Soudce Dredd se už jedné filmové adaptace dočkal. I přes na svou dobu vysoký rozpočet a trefně vybraného hlavního představitele šlo o propadák,… (více)

Komiksové reparáty

Komiksové reparáty

24.12.2008

Těžko říct, jestli za to může Nolan a jeho veleúspěšný restart Batmana. Každopádně Hollywood se teď vrhl na spoustu komiksů, jejichž filmové verze vznikly ani ne před dvěmi dekádami. A slibuje nové,… (více)

Reklama

Reklama