Režie:
Robert AltmanScénář:
Michael TolkinKamera:
Jean LépineHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tim Robbins, Greta Scacchi, Fred Ward, Whoopi Goldberg, Peter Gallagher, Brion James, Cynthia Stevenson, Vincent D'Onofrio, Dean Stockwell, Richard E. Grant (více)Obsahy(1)
Mladý vedoucí pracovník filmového studia Griffin Mill je neustále znervózňován anonymními pohlednicemi, v nichž mu neznámý scénárista vyhrožuje smrtí. Mill zjistí totožnost zneuznaného autora a chce se s ním dohodnout. Vypijí spolu pár skleniček v baru a při ostřejší výměně názorů na opuštěném parkovišti Mill neovládne nahromaděný vztek a nechtěně autora zabije. Je vyšetřován policií jako poslední, kdo zavražděného viděl naživu, ale žádný důkaz proti němu neexistuje. Výhružné pohlednice chodí dál. Mill se pomalu smiřuje s myšlenkou, že zabil nevinného člověka a veškeré síly věnuje zneškodnění nového ambiciózního pracovníka, který se tlačí na jeho místo. Naváže intimní vztah s milenkou zavražděného autora June a obratně manévruje v cynickém filmařském prostředí ke svému prospěchu. Jeho kariéra závratně stoupá... Po roce se mu ozve autor pohlednic a nabídne k realizaci scénář, nazvaný Hráč. Vypráví o vedoucím pracovníkovi hollywoodského studia, který zabije otravného scénáristu a projde mu to. Griffin dá okamžitě filmu zelenou... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (163)
Tim slizouny a křiváky umí, když se k tomu ještě přičte jeho výška...Zpočátku to dost nudilo, jen se hodně tlachalo o ničem, nezávislost snímku jasně dominuje, ne každému to vyhovuje. Možná za to může i příšerná kvalita v TV nebo samotný problém, taky ne pro každého přijatelný. Je smutné vidět své hrdiny jako obyčejné lidi čekající a často marně na důležitý hovor, ne že bych o Mecce pohyblivých obrázků měla zkreslené iluze. Kde jinde platí víc ono pověstné: "Všichni se sejdem v jedné posteli." (nebo v hrobě z bahna☺) Mě osobně pošlapali sametový trávníček, ještě že je jaro a brzy všecko doroste. Líbila se mi jemná příjemná hudba a závěr taky neměl chybu. Hlavně ať to má šťastný konec! ()
Za prvé si myslím, že je tenhle film hodně nadhodnocený. Za druhé, ten film je suchý jako když do něho měsíc pere slunce, nepřišlo žádné osvěžení, ani nic, co by mě začalo bavit. Celkem nudný film s nikým kdo by tu nudu dokázal protrhnout, ale tím nemyslím jen herce, ale i scénáristy, režiséra, takhle se mně to prostě nelíbí. Tim Robbins byl ten nejsušší. Tenhle film u mě získal snad jen minusové body. Nevidím osobně jediný klad, který by mě přesvědčil o dobré průměrnosti filmu. Už nechci, děkuji. ()
Posledny ´velky´altmanov film ironicky kritizujuci eru noveho hollywoodu s genialnou uvodnou oseminutovou scenou bez strihu, ktoru neskor parafrazoval a mozno este lepsie natocil mitsuo yanagimachi v who is camus anyway (vcitane ´rekurzivnych´ dialogov dvoch postav komentujucich filmy s maximalnymi dlzkami scen bez strihov) ()
A máme tady další neskutečně nadhodnocenou krávovinu do sbírky. Čest filmu zachraňuje mladičké, dnes už v mnohých případech slavné herecké osazenstvo, no pomalý příběh ze zákulisí Hollywoodu, v jehož zákulisí se kdesi v koutku povaluje jedna mrtvola, je na dvouhodinovém placu doslova ubíjející. Výčet žánrů nahoře je moc pěkný, ale komedie, mysteriózní a thriller tam rozhodně nemají co dělat. Já teda ze slušnosti hodnotit nebudu, nebavilo mě to. 45% ()
konecne som sa odhodlal preskumat filmografiu roberta altmana a musim povedat, ze player je na zaciatok velmi slusny ulovok. rada hereckych megahviezd vo vacsich ci mensich rolickach mi pride ako zaujimava myslienka, pribeh osadeny do centra filmoveho diania s realnymi postavami je velmi vtipny a dobry napad. film ma pohodove tempo, aj napriek dlhsej stopazi nenudi a stale sa je na co pozerat. dialogy su taktiez trefne napisane. nemam viac co dodat, altman si ma ziskal na svoju stranu. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (17)
- Výhružné dopisy jsou psány rukou samotného Altmana. (hot_spot)
- Scenáristu filmu Michaela Tolkina kdysi skutečně oslovila filmová společnost, zda-li by nenapsal scénář o ženě, mylně odsouzené k smrti, který je ve filmu realizován. (kriplozoik)
- Ve scéně, kdy Griffin Mill (Tim Robbins) sedí na gauči, má za sebou z levé strany (zrcadlový obraz) plakát filmu Prison Break (1938) s Bartonem MacLaneem. (PlayEasy)
Reklama