Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šestnáctiletá Hannah Sternová slaví s rodiči a tetou Evou židovské Velikonoce. Jako každý v jejím věku nemá ráda vzpomínání dospělých, zvlášť když se točí kolem holocaustu, kterým prošli její předkové. Letos má Hannah podle starého zvyku otevřít dveře proroku Eliášovi. Právě v tu chvíli se ale záhadně ocitá v Polsku roku 1941, kde poznává stejně starou sestřenici Rivkah. Spolu pak jsou pozvány na tradiční židovskou svatbu půvabné Leah se Samuelem. Uprostřed obřadu je ale slavnost přerušena nacisty a všichni jsou násilím odvlečeni do koncentračního tábora. V nelidských podmínkách se všudypřítomnou smrtí si Rivkah přeje jediné: přežít a jmenovat se Eva. To je moment, kdy Hannah dochází, že je spojením mezi minulostí a současností a že Rivkah je ve skutečnosti její milovaná teta... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

claudel 

všechny recenze uživatele

Již úvodní slovo Dustina Hoffmana slibovalo výrazný umělecký zážitek. Neviděl jsem pořádně dlouho film týkající se druhé světové války. Ďáblova čísla jsou zajímavě podána, ukazují vztyčený prst na ignoraci hrůz dějin, které by neměly být zapomenuty. Jen ta Kirsten Dunst mi není příliš sympatická, Brittany Murphy ji jasně přehrává. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Čo nemožno uprieť tomuto televíznemu filmu je jeho silný záver a fantasy zápletka. I keď aj ona je už toľkokrát obohratá platňa. Bohužiaľ, obsahuje také množstvo prvoplánovosti a toľko logických miniprešľapov, že ani televízne spracovanie ich nemôže ospravedlniť. K tomu ešte ten zlý názov. Z hercov stojí za povšimnutie iba Louise Fletcherová. ()

Reklama

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Připomínat mladé generaci, že existovaly časy, kdy šlo o víc než o nějaké LGBT či GDPR nebo kýho čerta, je chvályhodné, ale zřejmě marné. Film navíc není po umělecké stránce nijak zvlášť zdařilý. Děj, který se odehrává v koncentračním táboře, není realistický. Poučení o tom, jak to tam ve skutečnosti vypadalo, lze načerpat ze vzpomínek pamětníků, kteří pobyt v takovém zařízení zažili. Po roce 1945 u nás vyšla nejedna taková kniha, mnohdy i s autentickými fotografiemi pocházejícími z německých archivů. Také když se do plynové komory nasypaly granule, z nichž se začal uvolňovat kyanovodík, projevovalo se to jinak, než že Židé jenom poklidně kašlali. Dokládají to svědectví osob, které vyklízely z plynových komor mrtvá těla. Po dokoukání filmu mě napadlo, že dnešní mládež možná ještě zažije neméně zajímavou dobu, o níž se jednou budou točit podobně historicky zkreslené filmy. Lidé  jsou nepoučitelní, takže stačí, aby zlo přišlo v nějaké jiné masce a – – ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Co by se dalo s tak vynikajícím námětem udělat ! Jenže : to musí být režisér osobnost a též někdo, kdo v té době žil a dokáže se do té hrůzy vžít ! A též je povinná réžie divákovi aspoň naznačit, že je určitá pasáž snem mladé dívky, která na svatbě vypije více vína než je zdrávo. No, podle mě, to mělo dost chyb. Takový film nemůže být rébus, aby divák hádal co se stalo s novorozenětem a jeho matkou, atd. atd. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Takovouhle návštěvu do minulosti by měl podstoupit každý kdo o tomto utrpení někdy pochyboval a každý kdo se hlásí k různým extrémistickým názorům a skupinám. Stejně tak myslím, že by taková "obroda" prospěla každému špatnému člověku, nebo rozmazlenému který si myslí, že se má na světě opravdu špatně, když si nemůže koupit nový mobil nebo počítač. Vytkl bych pouze minimalistické zpracování tábora a trochu moc velkou volnost, kterou vězni a vězeňkyně v táboře mají. Doporučuji rozhodně shlédnout každému kdo se o "ŠOA" nějak zajímá, protože pohled tohoto filmu na zmíněnou problematiku je opravdu specifický a zajímavý. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Po přečtení scénáře se stal Dustin Hoffman také jedním z producentů filmu. (Asmodin)

Reklama

Reklama