Režie:
Brian HelgelandKamera:
Ericson CoreHudba:
Chris BoardmanHrají:
Mel Gibson, Gregg Henry, Maria Bello, David Paymer, Bill Duke, Deborah Kara Unger, John Glover, William Devane, Lucy Liu, Jack Conley, Kris Kristofferson (více)Obsahy(2)
Pomsta je zábava, když se jí ujme dvojnásobný držitel ceny Akademie(R)* Mel Gibson v roli drsného Portera. Odplata je svižná a vtipná směs akce a filmu noir. Snímek režíroval držitel Oscara za L. A. Přísně tajné Brian Helgeland a podílel se také na scénáři, jež je adaptací románu Donalda E. Westlakea. Ten už posloužil jako předloha pro klasiku Point Blank, která vznikla ve spolupráci Jon Boorman/Lee Marvin. Když Portera podrazí vlastní kumpáni, ukradnou jeho podíl v hodnotě 70 tisíc dolarů a nechají ho napospas smrti, zbývá jen jeden způsob, jak věc vyřešit: Porterův způsob. Jeho vendeta postaví spoustu podrazáků před hlaveň pistole. Zkorumpovaní policajti. Pouliční gangy. Bezpáteřní křiváci. Šéfové podsvětí. Všichni, kdo stojí mezi Porterem a jeho sedmdesáti tisíci, brzy zjistí, že se Porter vrátil... a chce se mstít. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (695)
|| Scenár: Brian Helgeland, Terry Hayes / The Hunter by Donald E. Westlake (under pseudonym Richard Stark) | Hudba: Chris Boardman, Moe Jaffe | Produkcia: Bruce Davey | Distribúcia: Paramount Pictures (US), Warner Bros. (non-US) | Štúdio: ? | Rozpočet: 90 miliónov $ | Tržby: 161,626,121 $ || Neskutočne hustá atmosféra vládne od prevej minúty do poslednej. Update 1.9.2016: Z pôvodných štyroch hviezd zdvíham na päť. Payback je lahôdka, ktorú si môžete pustiť kedykoľvek, a vždy dobre padne. Jedinečný Gibsonovský masochizmus, ako ho mám rád, a neopakovateľná atmosféra, ktorú potom ukradli programátory z fínska pre hru zvanú Max Payne. Spolu s jeho tembrom hlasu a výzorom... :) ()
Nemesis Gibson v přítmí ocelově šedých filtrů chce zpět svůj uloupený lup a jak jsem mu nevěřil bojovníka za svobodu Skotska či bojovníka za nezávislost Spojených Států (už jen proto, že za nitky tahal Emmerich), nevěřím mu tady ani toho zabejčeného Marlowa, co šplhá přes mrtvoly po gangsterském žebříku. To už mu spíš budu věřit násilnického alkoholika, mlátícího matku vlastního dítěte.. Helgeland má myslím podobný problém jako Shane Black. Nechce se mu zůstat jen u psaní.. ()
Odplata - jak prostý a přímý název. A takový je i charakter Gibsonova gansterského bouchače i průběh jeho krví a sarskasmem kropené cesty za satisfakcí. Kdo miluje klasické kriminálky sedmdesátých a osmdesátých let, nejspíš nebude mít proti konceptu, v němž hrdina odhlauje a následně likviduje padouchy podle jejich zařazení v hierarchii gangu větších námitek, ale já se četnému zívání mimo samotné (drsňácky frajerské) mordy neubránil 60% ()
Noirově laděným kriminálkám drsnost sluší. Na cestě za pomstou tak Gibson jako tvrďák s ocelovým pohledem miluje krásnou prostitutku, hledá zrádce a potkává - eh - sadistickou dominu v čele asijského gangu. Nepamatuju se, kdy jsem naposledy použil to slovo, ale Odplata je cool film, má perfektní chladný look a několik scén je ve své nekompromisnosti úžasných, ale bohužel je všechno pořád jenom drsné a za celou dobu jsem se nedočkal většího zvratu, který by mě nějak zasáhl. Helgeland jede na stylovou formu, ale podstata mu celou dobu o fous uniká. ()
Po Statečném srdci jednoznačně nejlepší film Mela Gibsona. Výborná atmosféra a skvělý příběh o pomstě. U tohohle snímku rozhodně není nouze o napětí, skvělou akci a občasnou hlášku. Viděl jsem i režisérskou verzi z roku 2006 a v žádném případě je nehodlám srovnávat. Jsou to zkrátka dvě různé verze stejného filmu a obě jsou naprosto bombastické...... ()
Galerie (34)
Zajímavosti (22)
- Na konci obou sestřihů Odplaty zazní věta „Prostě jeď, kotě“, ale pokaždé má jiný význam. (giallo)
- V průběhu natáčení, když bylo hotovo asi 30 % filmu, vystřídal Briana Helgelanda na pozici režiséra John Myhre. (don corleone)
- Režisér Brian Helgeland bol z filmu vyhodený dva dni po tom, čo získal cenu Akadémie za film LA Confidential (1997): "Vedel som, že ma chcú vymeniť, no dúfal som, že ak sa mi podarí získať Oscara, veci sa zmenia. V nedeľu som si prevzal sošku a v utorok som mal na stole výpoveď. Toľko ku oscarovému kúzlu." (Arsenal83)
Reklama