Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

DearS 

všechny recenze uživatele

Naprosto souhlasím s nadšeným hodnocením Golfisty a přidávám hvězdu, protože TV pohádek s nadsázkou, lehkou ironií a svižnými dialogy není nikdy dost a nepovedou se příliš často. Představitelka hlavní role (mimochodem - i v titulcích pohádky samotné uvedená až na bůhvíkolikátém místě) se jmenuje Pavla Ptáčková a působí v Městském divadle v Brně ( k vidění byla i ve slovenském pohádkovém kousku Duhová panna). ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč je princezna z Rimini Pavla Ptáčková - Vitázková i na této stránce umístěna jako jedna z posledních. Hrála přece hlavní roli a zvládla ji skvěle! Ani ostatní herci za ní nezaostávají, Vladimírovi Dlouhému se zlatými vlásky nejde odolat. Výborné kostýmy, líbivá hudba. Nejkrásnější televizní pohádka. ()

Reklama

FeriusParfax 

všechny recenze uživatele

To jsem si úplně náhodou asi před rokem pustila tuhle nadprůměrně dobrou nedělní pohádku. Ihned mi vytanuly vzpomínky, kdy jsme na to se sestrou v dětství koukaly klidně i 4x denně (teta nám to nahrála na kazetu). Pohádka má hezké kostýmy, hudbu, herecké obsazení (bože… bratři Dlouzí jsou fakt hříšně sexy) a taky dětem předá informaci, že domýšlivost, jájínkovství a povrchnost nejsou pěkné vlastnosti. Moc příjemné a pohodové nedělní pokoukání. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Solidní, pěkně zahraná dialogická telenovela v příjemných renesančních kulisách. Spíš dvoudílná než jednodílná: Z počátku silně působí mravní poselství a vkusná romantika celého příběhu, později se čím dál víc natahuje a ždímá ta všeobecná zamilovanost ústřední čtveřice. Taky je dost těžko uvěřit, že by italský renesanční kavalír (navíc lokální král) trpěl tak nemístným strachem vyznat lásku své milované. Pohádka je každopádně must-see pro milovníky Vladimíra Dlouhého, protože vidět ho coby „krásného krále“, jehož krása spočívá v kníru a přeondulované hřívě, za jakou by se v 80. letech nemusel stydět ani nejteplejší dolnorakouský metalista, je velmi nevšední zážitek. Obě princezny jsou nicméně opravdu krásné a zvláště Markéta Hrubešová zde prokazuje, že když se patřičně položí do trpící senzitivní dobrotivé introvertní oduševnělé princezny, nepotřebuje si na natáčení ani brát svoje jindy nepostradatelná prsa. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Vynikající dialogy, které doprovází na televizní pohádku velmi slušná výprava, a koneckonců i několikanásobné ponaučení (člověk by neměl být sebestředný a samolibý, neměl by chtít, aby mu druzí jen pochlebovali, a na druhou stranu by lidem nemělo záležet, co si o nich druzí myslí, a měli by být sami sebou a radovat se z toho, co je baví). Pravda, chvilkami ta samolibost krále sklouzává už skoro k homosexuálním narážkám, když se třeba ptá sousedního vyslance, jestli se mu líbí, ale naštěstí je to zde zahrané a ukočírované tak, aby to nespadlo k něčemu lacinému. A překvapivě sem sedne i hudba Petra Hapky, vytvářející zajímavou atmosféru. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama