Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl nejméně pětkrát a na červeném tlačítku si ho občas k vínkendovému lenošení rád znovu pustím. Líbí se mi pořád víc. Pohled do života socialistické smetánky na pozadí věčného tématu muž středního věku a vysokého statusu vs atraktivní mladá žena. Nemám ve filmech moc rád p. Šmerala, ale zde je OK. Vedle p. Adamíry film zachytil pro budoucno sexy pí Klichovou. ()

Reklama

GMVajgl 

všechny recenze uživatele

Lidsky a dost uvěřitelně napsaný příběh, kde se chvílemi napětí dá krájet a pořád se šroubuje výš a výš, až jsem si říkal, kdo koho zabije - motiv by měl skoro každý na každého. Zajímavá mi přijde scénografie. Měl jsem zvláštní pocit z kulis a rekvizit, prostě ze života, který film ukazuje - takový pocit hojnosti - všichni jsou bohatí, mladí a sexy, mají obchodní kontakty se západem, jezdí západními auty a bydlí v luxusním baráku. Přitom byl film natočen za normalizace. Hudba se povedla - úvodní znělka mě zaujala tak, že jsem se rozhodl vidět celý film. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Výborná hudba Jiřího Šusta, divně předabovaný Ladislav Mrkvička... Jinak vcelku průměrná psychogizující krimi se zajímavě otevřeným koncem. Dost zvláštní mi zde přišla postava bývalého kriminalisty Gaudla, strýce zavražděné Hedviky, v podání Vladimír Šmerala, který na scéně více méně jen postavá a divák moc neví, co se mu honí hlavou. Adamíra s Budínovou pěkný standard, ačkoliv ani jedna z těchto postav není ani za mák pozitivní. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Průměrná a málo vzrušující detektivka, spíše to byl psychologický pohled na dva lidi, kteří spolu žijí - nežijí, jejich manželství trvá pouhou setrvačností. Náladová a nepříliš pohledná stárnoucí manželka svým vystupováním přispěla k tomu, že si pan Horáček našel krásnou mladičkou dívku, s níž čeká dítě. V hysterickém záchvatu při návratu z večírku se zahraničním zákazníkem strhne Horáčková manželovi volant ve chvíli, kdy vůz stopuje mladá studentka. Smrt této dívky vyprovokuje Hedviku, aby manžela vydírala fotografiemi, které pořídila, když se Horáček skláněl nad mrtvou dívkou... Toto vydírání nakonec vede Horáčka k průhledné vraždě manželky. Role starého strýce svěřena z úcty ke stáří panu Šmeralovi, Adamíra - to byla jeho klasika, Budínová - asi nejlépe zpracovaná figurka... Tři ¨hvězdičky. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)
  • Horáčková (Slávka Budínová) má na náhrobku napsáno: „To jenom tajná křídla se ve mně zvedla.“ Jedná se o fragment z této lyrické básně neznámého autora: „Neplačte pro mne příliš, kdybych umřela jednou, to tajná křídla jenom se ve mně tiše zvednou. Ač zůstanu tu s vámi, už přec se budu měnit a v jiný svět se vhroužím vysoko nad váš zenit. To skončila je bolest, jen utrpení těla, však moje velká láska, ta s tělem nezemřela. Ukryta byla v srdci, jehož kůra teď taje. Zůstává mezi vámi a ve vás zraje.“ (sator)

Reklama

Reklama