Režie:
Michael WinnerKamera:
David GurfinkelHudba:
Pino DonaggioHrají:
Peter Ustinov, Lauren Bacall, Carrie Fisher, John Gielgud, Piper Laurie, Hayley Mills, Jenny Seagrove, David Soul, Nicholas Guest, John Terlesky (více)Obsahy(1)
Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (33)
Možno to už bude znieť ako obohrané klišé, no Peter Ustinov na Davida Sucheta alias Hercula Poirota ani zďaleka nemá. To je aj hlavný kameň úrazu tejto verzie inak geniálne napísaného scenára od Agathy Christie. Jediné čo sa mi tak zdalo je, že tu bola v porovnaní s novšou verziou lepšia hudobná zložka. Tá tu bola vskutku ušiam lahodiaca. Slabší nadpriemer. 70/100 ()
Peter Ustinov není David Suchet ale naštěstí ani Antoine Duléry. Před tímto zpracováním jsem viděla francouzský způsob zpracování Agathy Christie, možná proto mě Peter Ustinov nevadil tak, jako obvykle. Vedlejší postavy byly sympatické /nesympatické, přesně podle požadavků scénáře a vyšotřování taky hezky odsýpalo. Ale jak říkám David Suchet to není. ()
Súhlas. Toto je jedna z najslabších Christeoviek, pričom Ustinov ako hlavná postava v podobe Poaróta, ani zďaleka nemá takú charizmu, ako v prípade Dávida Sucheta. Zásadný problém tohto počinu, je však "nuda" a tak nejak nijak extra zaujímavý prípad, bez výraznejšej, hlbšej pointy s motívom vraždy. Pre nadšencov príbehov Agáthy to bude dostatočná skúsenosť. Pre tých čo požierajú všetko v rámci krimi "vyšetrovačiek", len priemerná záležitosť. ()
Existuje jediný důvod, proč se na tuto detektivku dívat: výtečný výkon Lauren Bacall. Jiné přednosti vám tento film, ač se slušným Ustinovem v hlavní roli, nenabídne: v zápletce totiž není žádný hlavolam typu "všichni mají alibi" (Zlo pod sluncem) nebo "v těle je 12 různých ran" (Vražda v Orient expresu). A hudba a kamera jsou naprosto tragické. ()
K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()
Galerie (31)
Zajímavosti (26)
- Režisér Michael Winner sa stal známym pre násilné filmy, preto bol tento film tak trochu výnimočný, k čomu povedal: "No áno, tu neuvidíte Lauren Bacall ako chodí s guľometom a strieľa všetko naokolo. Je to naozaj po rokoch môj prvý film, ktorý bude na krv chudobnejší." (Arsenal83)
- John Gielgud uviedol, že svoju rolu považuje za „veľmi nudnú“. (Arsenal83)
- Lauren Bacall a John Gielgud sa predtým spolu stretli už vo filme Vražda v Orient exprese (1974). (m.a.t.o.)
Reklama