Reklama

Reklama

VOD (1)

Uhlazený profesor se úspěšně vydává za nájemného zabijáka. Jednou se ale zamiluje do klientky a spustí tak celou lavinu problémů. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (146)

Skeksis 

všechny recenze uživatele

Asi by som si užila celú túto záležitosť viac v podobe knihy. Pretože scenár bol výborný, ale neustále tliachanie ma nasrávalo. Glen Powell má farbu vlasov ako ja, keď som si ich nefarbila, čo teraz nechápem, prečo som si ich farbila, teraz si ich už farbím, lebo mám šedivé. No a k filmu už vlastne viem dodať iba to, že bol príjemný, záver predvídateľný, herci dobrí a celé mi to pripomínalo Pravdivú romancu (1993), kde Tarantino predal scenár a vyšlo z toho niečo iné ako myslel. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Dávám 4 hvězdy, ale budu kritický. Film je podle životního příběhu skutečného profesora na vysoké škole, který v utajení pracoval pro policii jako falešný nájemný zabiják a kterého práce dostala do vězení šest desítek objednávatelů vraždy. Toto vše je zajímavé a super. Ale (SPOILERY AKO SVIŇA AŽ DO KONCE!!!): V okamžiku, kdy tvůrci film vylepší krásnou klientkou (ve skutečnosti ji doopravdy od úmyslu odradil, ale vztah s ní neměl), začne příběh skřípat. Paradoxně mi vůbec nevadí, že je v žánru na ČSFD uvedeno "Akční / Komedie", ani jedno není pravda a nejvíc by sedlo označení "Psychologické". Psychologie je totiž ve filmu dost super a pokud něco vyzdvihuji, pak Glena Powela, který ji v roli falešného zabijáka bohatě využil. Jenže pak se objevila Adria Arjona a s ní přišlo dilema. Já jí totiž v mnoha chvílích jako ženě nevěřil. Nemyslím, že byla náhoda, že její manžel uzavřel životní pojistku. Ona manipuluje. Trénuje střelbu, zjišťuje, kam trefit, náhodou vezme svého přítele na místo, kam chodí její manžel, následně manžela zastřelí a Glen Powel ji zachrání, ještě kvůli ní spáchá vraždu a žijí spolu i s novými malými dětmi šťastně, dokud neumřou. Jako vážně - vy bystě někdo šli s takovou ženou? Bez ohledu na vzhled - ruce od ní pryč! Manipuluje, domnívá se, že sbalila nájemného vraha, používá ho jako štít - a láska na konci vše převálcuje? S takovou bych si dlouhodobě nebyl jist vlastním životem!!! Za černý, žulový náhrobek sex doopravdy nestojí!!! (teda, leda byste věděli, že to je poslední příležitost k sexu ve vašem životě) Takže tak. Dávám 4 hvězdy, protože se jedná o film, který má potenciál rozproudit diskusi, je dobře zahrán, za průměr bych ho neoznačil a ano, Adria Arjona doopravdy zajímavě jedná a vypadá. ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

|70%| Dost nevšední a takový divný film v podstatě. Ale moji pozornost si udržel až do konce. Chvílemi jsem si říkal, že by to mohlo mít lepší scénář, nějakou pointu na konci nebo nějakou přestřelku či něco zapamatovatelného, ale to je fuk. Kritizovat se to moc nedá, byla to prostě taková chytrá a vcelku originální konverzovačka dvou hlavních postav. K tomu ta se ta dvojice nesmírně uvěřitelně přitahovala, takže tu byla i jistá romantika, která se ve filmech jen tak nevidí. Trošku přitažené za vlasy to ke konci bylo, dějem se to moc neposouvalo, ale bavilo mě to. Ty slabší 4* jsem nakonec dal. Glen Powell a Adria Arjona to zvládli skvěle. Bavil mě i Austin Amelio, který mi zde postavou připomněl zrádného Dwighta z The Walking Dead. Takže za mě dobrý film na jedno vidění. Hlavně ta originalita, že se přišlo s něčím novým, bylo super. Jen to mělo o dost větší potenciál, mohlo to být ještě o ždibec lepší, ale neva. ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Film jako 'Hit Man' má na začátku takovou woodyallenovskou nenucenost, s jakou plyne jeho zápletka, ale přišlo mi, že taková byla jen jeho slupka, protože jakoby se postupně vyvíjel z něčeho, co vypadá jako komedie, do něčeho, co vypadá jako thriller, ale vlastně to není ani jedno (trochu podobné žánrové mixéry lze jako trend spatřit u jihokorejských filmů, nebo, nejlepší příklad, Wheatleyho 'Kill List' - rodinné drama, co přejde do thrilleru a pak končí jako čistý horor). Když jsem uviděl, že něco jako tohle režíruje Richard Linklater, který spolu s představitelem hlavní role, Glenem Powellem, napsali scénář, nějaké očekávání se dostavilo. Nicméně je taky fakt, že jsem nic z novější tvorby (poslední dekáda) známého režiséra neviděl. Tenhle snímek se soustředí na středoškolského učitele filozofie/psychologie, Garyho, který si ve svém osobním znuděném životě přivydělává tím, že je technik pro policii. Když jim vypadne týpek, který předstírá, že je nájemný vrah, aby donutil podezřelé k přiznání, Gary je přinucen zaskočit a předstírat roli sám... a jelikož mu to jde, vedení se rozhodne ho do role falešného vraha obsadit namísto původního borce, který si to samozřejmě vezme osobně a začne to Garymu dávat pasivně sežrat. Gary se začne různě maskovat, charakterizuje to, jak si myslí, že by podezřelí chtěli, aby jejich nájemní vrazi vypadali (na základě jejich profilu, než se s nimi setká). Při jednom ze setkání se Gary zahledí do jedné podezřelé, která je "krásná a čistá duše" a pak překračuje svoji hranici a pravomoce, a setkává se s ní dál, jako svoje hitmanovské alterego Ray, což začne zamotávat celý koncept a premisu filmu. Do půlky si říkáte, že víte, jak to bude, že na komedii je tam málo k smíchu, na romanci je tam málo romance, na thriller málo thrilleru (něco jako když jsem nedávno viděl 'Nesnesitelnou krutost', mělo to vše, ale nic z toho silně, pořádně, takový nevýrazný kus). Tohle je spíš jeden z těch filmů, který je takový chameleon, podobně jako hlavní postava... dvojice se střetne a hodně píchají a najednou je to jak 'Poslední tango v Paříži'), pak dojde na vydírání a najednou je to jako thriller atd. Jako celek to tolik nenadchne, ale je zajímavé, že ta část, kde se některé filmy mají hodně tendencí táhnout, okolo poloviny až do 3/4 je tu vlastně nejsilnější. Snaží se to nejdřív hodně vařit z toho, že Gary se hodně převlíká. Má to skoro dvě hodiny a to je dost na takovou věc. Myslím si, že jestli v něčem mohl film excelovat, ale minul to, tak všechny ty interakce mezi lidmi a jejich "proč a jak" se dostali k tomu, že si chtějí najmout vraha. Glenn nehraje špatně, Adria Arjona je zase pěkná sexy prdelka, což je to hlavní, co se po ní chtělo a vrcholem filmu je pak potom, co jí Gary odhalí svou pravou identitu, že je přinucen napíchnutý k ní jít a jako Ray s ní udělat rozhovor, zatímco jí na mobilu píše instrukce a ona musí hrát s ním a následně celý ten segment s otravným kolegou, který se pak dvojici snaží vydírat. Film má i solidní filozofické pasáže okolo identity a je inspirovaný příběhem skutečného člověka. Nakonec vlastně příjemné překvapení, čekal jsem, že to bude větší blbost. 7/10 () (méně) (více)

hroubek 

všechny recenze uživatele

Režisér Richard Linklater je žánrový chameleon. Linklater dokáže natočit skoro cokoliv, co chce. Animovaný film pro děti, animovaný psychedelický film pro dospělé, svěží komedii o dospívání, nebo nejlepší vztahovou trilogii jaká vznikla. A teď si natočil oddychovou komedii o falešném nájemném zabijákovi. S námětem a se scénářem Linklaterovi pomáhal Glen Powell a jejich scénář mi hodně sedl a užil jsem jeho zábavnost a jistou svěžest. Slovo "svěží" nejlépe vystihuje celý film. Vrah naoko je svěží a zábavný film, který je mnohem chytřejší a promyšlenější, než se na první pohled zda. Powell a Linklater si moc hezky vyhráli se scénářem, a jejich dialogy jsou povedené a parádně fungují. Co se týče režie, tak Linklater nepředvádí nic okázalého nebo přelomového, ale to v tomto případě vůbec nevadí, protože to ani nebyl účel. Linklater si chtěl natočit zábavnou romantickou komedii s netradiční zápletkou a to se mu parádně povedlo. A je super, že i když film nese název Vrah naoko, tak vůbec nevadí, že ve filmu nejsou akční scény nebo okázalé vraždy. Glen Powell má krásně rozjetou kariéru. Neztratil se v druhém Top Gunu, letos diváky pobavil v komedii S tebou nikdy, a za pár týdnu bude pozorovat tornáda v novém Twisteru. A teď ve Vrahu naoko ukázal, že není jen hezká tvářička s vypracovanou postavou, ale že umí moc dobře psát, a když je potřeba, tak umí skvěle hrát. Powell je v této roli parádní a krade si každou scénu pro sebe. Je krásné sledovat, jak Powell během filmu mění identity a každou pojme psychologicky a vzhledově jinak. Díky tomu se Powell může utrhnout ze řetězu, a místy tlačit na pilu a přehrávat. A pak přijde další scéna, kdy je zas úplně jiný, obyčejný, nezapamatovatelný. Powell tuhle roli zvládl moc dobře a já si jeho výkon užil. Adria Arjona předvedla krásný výkon. Arjona je v této roli neskutečně sexy (scéna, kde předvádí letušku zvedá tepovou frekvenci), ale taky má vynikající chemii s Powellem. Jejich společné scény mají náboj, jsou sexy, jsou zábavné a hlavně jsou perfektně natočené. Arjoně tahle role sedla. Ve vedlejší rolích mě bavil Autin Amelio, který krásně přehrává a seriálová matadorka Retta. Film mi opravdu hodně moc sedl a dobře jsem se u něho bavil a dost jsem si užíval, jak je natočený a odvyprávěný. Jediný zápor, který na filmu vidím je ten, že mi zde chyběla jedna nebo dvě úderné scény, případně nějaké dramatičtější vyústění. Ale to jsou ve výsledku opravdu jen malé drobnosti, na jinak povedeném a dobrém filmu. Z textu jste určitě poznali, že mi film hodně sedl, a že jsem z něho dost nadšený. Linklater s Powellem mi naservírovali dobrý a zábavný film, který je zajímavější a chytřejší, než jsem si po traileru myslel. Je to svěží a povedená podívaná, co dobře šlape a dokáže velmi hezky pobavit. Vrah naoko se hodně povedl, takže mu určitě dejte šanci. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (12)

  • Netflix získal práva na film za 20 miliónov dolárov. (m.a.t.o.)
  • Rozvinutie vzťahu medzi Garym (Glen Powell) a Madison (Adria Arjona) je zrejme len fikciou. Podľa Hollandsworthovho článku, na základe ktorého vznikol scenár, neexistuje žiadny dôkaz, že by Johnson chodil s jedným zo svojich potenciálnych „klientov“. Podrobne ale opisuje prípady, v ktorých ženy považovali Johnsona za zvodného a pokúšali sa s ním mať sex. (Arsenal83)

Reklama

Reklama