Režie:
Celine SongScénář:
Celine SongKamera:
Shabier KirchnerHrají:
Greta Lee, Yoo Teo, John Magaro, Isaac Powell, Jojo T. Gibbs, Kristen Sieh, Nathan Clarkson, Emily Cass McDonnell, Keelia Clarkson, Seung-ah Moon, Jane Kim (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Spisovatelku Noru a její dětskou lásku Hae-Sunga sice dělí tisíce kilometrů, spojuje je však výjimečně hluboké pouto. Po více než dvou dekádách odloučení se dvě spřízněné duše setkávají během pár dní v New Yorku. Nečekané shledání s osudovým mužem přiměje Noru klást si otázku: „Co by bylo kdyby?“ Režisérka Celine Song v citlivé moderní romanci jedinečným způsobem v několika časových rovinách vypráví příběh dvou lidí, jež se navzájem velmi milují, a přesto se jejich osudy fatálně míjely. Oduševnělý příběh uchvátil diváky na festivalech Sundance i v Berlíně, a teď se chystá dojmout i vás. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (168)
Tragická romance ze světa současných yuppies se vůči svým postavám chová daleko citlivěji a empatičtěji než bych to kdy dokázal já (všudypřítomná erasmácká atmosféra, artistic retreat výjezdy, vizuální odcizenost sdílených prostor), ale neokázalé vizuální a režijní nápady, skrze které jsou zde prezentovány jednotlivé scény mě zastihly při očekávání "dalšího romantického dramatu moderního přistěhovalce" dost nepřipraveného (autora plakátu, promující film jako další generickou netflixárnu prosím na pracák). Vlastně by mě zajímalo, zdali je jen moje čtení v tom, že staré příběhy o nenaplnitelnosti lásky z důvodu odlišných původů či tradičních závazků v současné době nahrazujeme falešnou hrou na romantiku, kdy v cestě lásce stojíme my sami a místo toho, aby nám v ní zamezil zlý tatíček feudál, tak nám v ní zamezuje vlastní potřeba zachování sociálního postavení. Ideální převedení viktoriánských romantických tragédií do doby pozdně kapitalistického individualismu. Mám pocit, že kdyby se na ten film podívali aktéři filmu Stvořeni pro lásku, tak si navzájem říkaj, zdali ty dva lidi tady nejsou náhodou třeba úplně debilní. ()
Vtahující Kirchnerova kamera líbezně zabírá Asii, New York i chatu v Montauku, ale já byl vtažen opravdu jen na ona místa. Do scénáře ani na chvíli. Mám rád příběhy o rozumných mladých dvojicích s pekelně nedokonalým načasováním, ale už jsem pár takových viděl. Proto mi srovnání třeba s Linklaterovými filmy přijde jako výsměch a urputná snaha o zařazení se do subžánru. Viděl jsem v hrané i animované podobě páry, co mě chytily za srdce během minuty intenzivněji, než Nora a Hae-Sung zvládli v součtu celé stopáže. Minulé životy mají na papíře všechno správně, ale nevyskočí z nich nic navíc, jen ono do puntíku splněné příběhové cvičení. Z postav si mě navíc s přehledem získává "ten třetí", což asi také nebude správně. Na rozdíl od nekonečného a opakovaného mlčení a nerozhodnosti ústřední dvojice alespoň do situace přináší sebereflexi a slušnou míru odhodlání. ()
Vychutnala som si každučkú sekundu a keby ma niekto sledoval, ako som sa celý čas tvárila, povedal by, že blažene🙂. Keby som mala rada poéziu, povedala by som, že toto je jedna báseň. Film ako pre mňa stvorený a určite jeden z najlepších a najkrajších filmov, aké som tento rok videla👌. Hlavná cena na Berlinale absolútne zaslúžene. "If you leave something behind, you gain something, too." "It's like planting two trees in one pot. Our roots need to find their place." 88%. ()
Hae-Sung bol ten, ktorý vedel koho a čo chce .. a dal to všetko na výbornú. A Nora? Tej som vôbec nerozumela a naozaj nemala dôvod na konci plakať. A Arthur? .. svätý muž. Obyčajný príbeh, ale pocitovo ohromný, citlivý, cítiť v ňom štúdio A24. A ten fantastický, neustály, hudobný podmaz tomu dával tú pravú atmosféru. ()
Idea reinkarnace je u nás známá především ve spojení s Indií, ale je rozšířená celosvětově. Není divu. Je to totiž jediná teodicea, která smysluplně vysvětluje, proč se dobrým lidem dějí špatné věci a naopak. Podle této nauky je člověk odsouzený k věčnému životu v různých tělech a napříč svými životy s sebou táhne svoji karmu. Vědecky je tato teze neprokazatelná a ani různé esoterické argumenty nejsou zcela konzistentní. Klidně tedy může jít o pouhý metafyzický konstrukt. Osobně se domnívám, že člověk by se měl starat o to, aby co nejlépe prožil svůj konkrétní daný život a nekomplikovat si jej šťouráním se ve svých údajných minulých inkarnacích. Z hlediska uměleckého je však téma reinkarnace docela nosné. Myšlenka karmické provázanosti, v tomto případě nenaplněné, je lehce načrtnuta i v pozadí tohoto poněkud sentimentálního korejského filmu. Tomu, kdo by se chtěl obeznámit s umělecky vysoce hodnotným zpracováním karmické problematiky, doporučuji Meyrinkův román Anděl západního okna. Tento román, pokud je mi známo, nebyl dosud zfilmován, ačkoli by si to zasloužil. Jenom ať se o to, proboha, nepokoušejí čeští filmoví tvůrci! Ještě připojuji veršovanou glosu: Celý život je kocovina / vystřízlivíme po smrti / Pak vypít další žejdlík vína / nás božský šenkýř donutí ()
Galerie (19)
Zajímavosti (6)
- Celine Song uviedla, že sa snažila držať hlavných hercov Gretu Lee a Teo Yoo čo najviac oddelene od seba, aby ich stretnutie po rokoch bolo pred kamerami o to reálnejšie. (Arsenal83)
Reklama