Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (992)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Toho budeš litovat do konce života. Obě dvě vteřiny." Občas porušuju slovní morální statut, na záchodě neumím použít mušličky, často si vyměňuju tělesné tekutiny s Leninou Huxley a nikdy jsem nenavštívil muzeum prezidenta Schwarzeneggera. Asi proto čerstvě rozmrazenému policistovi Spartanovi tak rozumím a neuvěřitelně se bavím při jeho konání, jehož primární příčinou je honění zločince, ale přitom jen tak mimochodem likviduje poklidně totalitní San Angeles. Spartan je prostě skvělý, breptající policistka Lenina roztomilá a "napravený" zločinec Phoenix taky nemá chybu. Tohle je zkrátka snímek dokonale uspokojující můj filmový nevkus. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

John Spartan! Tak tebe sem poslali, aby si mi připálil prdýlku? Tak už je to tady právě se má pomatená a mnohoznačná CSFD alter ego verze slavně propracovala ke komentáři s pořadovým číslem 3000! Když jsem nedávno uvažoval který film poctím touto výsadou a náhodou jsem z údivem shledal, že nemám okomentovanou tuhle starou klasiku, tak to byla jasná volba. Každopádně tenhle film je dokonalou ukázkou toho jak dát dohromady kompetentní mix akce a humoru a ještě to šmrncnout scífkem Steloun a Snipesák se nahánějí v úžasné budoucnosti, bez násilí, cíg, chlastu, šoustání a sprostých slov (uff do takový budoucnosti bych se teda nechtěl probudit) a přitom demolují všechno kolem sebe a ještě při tom cedí přes zuby neskutečný hlášky. Tyhle poctivý oldscholový kousky budu prostě milovat navěky a v tý další tisícovce komentářů si určitě zase s chutí rád zapíčuju, jak už to dneska nefunguje a nedělá se to jako dřív, ale já už se asi nepředělám. Takže buď dobrý Wocasoslave1? Buďte v prdeli!!! 90% ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Skvělé akční scény, ale především výborná komedie (úžasné jsou různé vychytávky z budoucnosti - Schwarzenegger, záchod, záliba v našich reklamách apod.) Zdálo by se zprvu, film, kde je budoucnost výjimečně zobrazena hezky, ale pozor - za věčnými úsměvy se skrývá fašistická společnost, která chce mít každého pod kontrolou - poselství o takové "šťastné" společnosti není vůbec hloupé. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Zřídkakdy kokotmentuji filmy, které jsem viděl před svou virtuální existencí, ovšem tento musím! Jedná se totiž o třetí vizionářsky prognostické vě-fa dílo, které se postupně bezezbytku hrozivě naplňuje, nebo již naplnilo. Tím prvním je Orwellovo 1984, druhým Bradburyho 451 stupňů Fahrenheita. Velký gůgl a ostatní zkurvené korporátní asociální diktatury nás již šmírují na každém kroku, diktují ovcím své pokroucené zásady pseudomorálky a pseudokultury, postupně je za pomoci demagogie a dezinformací vmanipulovávají do stádového kolektivního myšlení a stávají se děsivě nadstátními, protože sférou svého vlivu jsou již nyní schopni prakticky kohokoliv zdiskreditovat manipulací s veřejným míněním a ekonomicky jej zlikvidovat. Možná vám ve vaši blahoslavené ignoraci unikají stále častější případy, kdy zkurvený korporát odmítne spolupracovat s jiným zkurveným korporátem či firmou, budou-li tyto nadále zaměstnávat někoho, kdo projevuje odpor proti globálně nemilosrdně dicktovaným kolektivizačním patopravidlům a patonázorům, popřípadě ihned z veřejných platforem neodstraní nesouhlasící uživatele. Soukromí a právo na něj se již staly pouze takovým korporátním kameňákem, ve velkém se množí bezskrupulózně diskriminační praktiky typu „bud budeš souhlasit se šmírováním, nebo prostě nebudeš moci tamto nebo ono používat jako ostatní ovce“, demokracie už je jen kůl řecké slovo, neboť demos se změnil v dementis, krateinují tu dávno globalizační pasáci a na vlastní názor máš nárok pouze v případě, že se shoduje s cílevědomě tvořenými pravidly pro kontrolu dobytka, jinak je zřetelně odsuzován, potírán, potlačován a mnohdy i kriminalizován. Čili jsme již jen krůček od toho změnit se v technokratickými fašisty kontrolovanou sterilní společnost dobroserných nesvéprávných pičusů a otroků diktatury korporátů, zcela bezbrannou proti řádění zdivočelých negerských krimošů. A vězte, že Sláj, který by vás spasil, bývá jenom v pohádkách! V reálné realitě se vám leda tak na holoprojektorech objeví Zukrberk se Sórošem, ze svých 43+1 v árijských čtvrtích, obehnaných ostnáčem, se vám arogantně vysmějou do xichtů, nadiktují vám, co si máte tento měsíc nakoupit, abyste byli IN, a přihodí do vaší unimobuňky pár negrů na byt a na stravu, protože je vaší povinností je živit, když jste byl takový zkurvený rasista a nedovolil jim se vzdělávat a civilizačně vzkvétat. A že to umí a děsně chtějí, to vám už přeci prokázali ve Wakandě! Taxe kokoti vzpamatujte, dokud je ještě čas, nenechte se manipulovat, chraňte si soukromí, kriticky myslete a bojkotujte ty zmrdy na každém kroku, jinak budete záhy trávit život tupým přežvykováním jetele a co měsíc vás ostříhají na vlnu! A kdo tento sqost ještě neviděl, tak rychle, záhy se to totiž dozajista ocitne na Bílé listině, hned vedle rasistické Christovy Agáty, xenofobního Rhetta Butlera a toho svinského otrokáře Churchilla! „Éééééé, pokuta za tento komentář činí milión kreditů!“ „Běž do piče, zkurvená plechová hubo!“ ()

Galerie (108)

Zajímavosti (53)

  • V kanceláři policistky Leniny (Sandra Bullock) je možné na poličce spatřit figurky Batmana a Jokera z filmu Batman (1989). (NiaWolf)
  • Simon Phoenix (Wesley Snipes) řekne: "Pozdrav mého malého přítele." To je odkaz na film Zjizvená tvář (1983), kde stejnou větu říká Tony Montana (Al Pacino). (Karlos80)
  • Způsob použití tři mořských mušlí místo toaletního papíru zůstává dodnes záhadou, ale scenárista Daniel Waters alespoň prozradil, proč se rozhodl použít zrovna mušle. Při psaní scény, ve které John Spartan (Sylvester Stallone) odchází na toaletu, nemohl přijít na to, jak by měl takový záchod budoucnosti vlastně fungovat. Proto se rozhodl zavolat svému kolegovi, který byl shodou okolností zrovna na této místnosti. Ten se kolem sebe rozhlédl a řekl, že vidí jen ozdobný sáček s mořskými mušličkami. Waters se toho chytil a nezapomenutelná scéna se třemi mořskými mušlemi byla na světě. (NiaWolf)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama