Reklama

Reklama

Fallout

(seriál)
  • USA Fallout
Trailer 4
USA, (2024–2025), 15 h 53 min (Minutáž: 45–74 min)

Hudba:

Ramin Djawadi
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 4

Recenze (341)

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mám to štěstí, že jsem fanda nových her (3, 4, New Vegas a 76), mám holt rád styl RPG Bethesdy, jejich hry se dají hrát dokola a pokaždé jinak, platí jak pro Fallout, tak pro Skyrim. Falloutu jako seriálu jsem se trochu obával a skoro to naplnilo moje obavy, ale obrovskou měrou jsou za mě vykonpenzovány odkazy na hry výše zmíněné, poznal jsem hromadu easter eggů, propojenst s lore her, je to čistej fan servis pro lidi, kteří mají rádi nové Fallouty, ti dinosauři co honí nad jedničkou a dvojkou, holt to není pro ně. Efekty jsou chvilkama až přepálený a praktický efekty někdy až moc průhledný (maska Goginse). Herecky fajn, příběh mě upřímně ani moc nezajímal, užíval jsem si vizuál a svět Falloutu, stejně jako ve hře. Ale jakmile zazněla titulní melodie Falloutu 4, byl jsem spoko. 4* a.k.a 85% ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Ghoul dominuje jaxviňa. Jeho osud (i celý příběh série) je retrospektivně po vrstvách dešifrován a sympatie směrem k závěru rostou, protože jak všichni víme, PEOPLE = SHIT. Navíc je cool a má dobrou bambitku, neasi! Zhmotněné guilty pleasure. Seriál jinak mixuje prvky videoherní a filmové, moderní a retro, nákladně epické i pulpově laciné. Koktejl je to střelený a může působit nekonzistentně, nicméně i přes občasnou křeč je to prostě vděčná zábava, kde se znalci předloh budou bavit povědomými prvky a neznalci přívalem ulítlého bizáru. Jen ty vertibirdy jsou tu dost na chuj a létají pravděpodobně jen proto, že je země pro jejich škaredost odpuzuje (boomer joke limit naplněn). Videoherní série, jejíž kořeny sahají do osmdesátých let (pradědeček v podobě hry Wasteland) a která se částečně inspirovala Mad Max univerzem, de facto vyvrcholila ve svém druhém pokračování z roku 1998 - opravdu populární se ovšem stala až s příchodem her od Bethesdy (hlavně díky tomu, že přišly v době, kdy už videohry nebyly vnímány jako okrajová zábava pro umaštěné nerdy a v jejich produkci se točily velké peníze). Přestože se Bethesda atmosféře a kvalitám prvních dvou dílů nikdy nepřiblížila, trademarky dokázala zpopularizovat dostatečně. Máme tu tak postapokalyptický svět, jehož radioaktivní pustina obsahuje relikty alternativně historické poloviny dvacátého století a spoustu úchylných existencí. Původní Fallouty rezignovaly na stereotypy přežívajících zoufalců a čestných bojovníků za lepší zítřky - jejich prostory obývaly záplavy vrahů, zlodějů, kurev a zmutovaných kreatur, přičemž kdo mohl, ten byl součástí gangu nebo rovnou nějaké mimořádně pošahané sekty. To vše bylo obaleno hromadou extrémně přepálené brutality, morbidního humoru a dějového pozadí, jež děsivě i humorně vycházelo z propagandistických žvástů poválečných let. Seriál sice není tak odvážný jako herní předlohy a vyzněním má blíže k těm novějším (hloupějším), přesto mě dost bavil. Je totiž jako zfilmovaný Fallout-Con - barvitý, nadšený a plný roztomilých píčovinek všeho druhu. Tvůrcům se tak povedl husarský kousek: solidně mě potěšili, i když nepřinesli to, co bych od filmové podoby Falloutu čekal. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Divný, zlý a ozářený, aka čím víc Ghoula, tím víc legrace. Směšný Westworld jsem pokládal za kolektivní kognitivní disonanci a od Falloutu jsem si tudíž nic nesliboval a hele. Ono to nejen nebolí, ono to příjemně ozařuje. Funny směsice creepy westernu, futuretro grotesky a výpravný sci-fi má šťastně trefený tón, opírá se o hlavní estetické pilíře her a vytváří vlastní origin story. Jo, první polovina je výrazně lepší a poslední tři díly, které najednou začnou klenout epické oblouky, se nám trochu nalokaly klišé. Ale nic fatálního. Ghoul a Norm jsou skvělé postavy, Lucy má potenciál a Maximus Titus Čurus nestihne člověka otrávit. Já jsem velice spokojený a těším se na další putování Pustinou. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

No tak já tady asi rozhodně nebudu pozitivní jako většina ostatních, kterým očividně stačí k uspokojení málo. Od Falloutu jsem čekal nabušenou scifi jízdu, ve které dostaneme nářez vizuál, nekompromisní zákony pustiny a hromadu gore, skvělé míchání příběhu lidí tam "shora" a z Vaultů a celé to bude podpořeno neutichající akcí a vývojem příběhu, ale doslova nic z toho tady nebylo ani zdaleka. Vizuálně to působí "jen" dobře, ale nic vyloženě zásadního nebo nějaký wow prvek z celého světa nedostaneme, gore je zde možná tak ve 2 scénách a i celkově seriál jede místo na brutální vlně na hodně úsměvné vlně a než aby se snažil být tím pravým postapo drsňáckým zážitkem, dělá ze sebe snad i parodii, hláškuje v nejméně vhodných momentech, ze všeho si dělá srandu a vlastně úplně zapomíná, v jakém žánru se pohybuje. Celková lore lidí je taky chabá, za celých 8 dílů nedostaneme ani pořádné vysvětlení, co a proč se tehdy událo a ani jaký byl vývoj lidí z Vaultu v posledních 200 letech. No suma sumárum prach a bída a pro mě dost možná největší zklamání poslední doby, jelikož tahle série si zasloužila epické zpracování a místo toho dostala jen nezajímavý průměr, který jak kdyby vůbec nevěděl, čím chce být. Bleh. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné  atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím  a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně  šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)

Galerie (173)

Zajímavosti (24)

  • První série se odehrává 11 let po událostech z videohry „Fallout 4“. Seriál však nemá být pokračováním herní série. Aby se tomu předešlo, byla autorům prozrazena zápletka tehdy připravované videohry „Fallout 5“. (chaometic)
  • Scéna, ve které technik Vaultu 33 sdělí Overseerům, že se rozbil vodní čip, je odkazem na úplně první herní „Fallout“, ve kterém hledání vodního čipu bylo hlavní zápletkou. (UncleMorty)
  • Zbraně Vaultu 33 jsou britské samopaly Sterling. (UncleMorty)

Související novinky

Seriálový Fallout má datum premiéry

Seriálový Fallout má datum premiéry

25.10.2023

Seriálová nabídka streamovací služby od Amazonu se brzy rozroste po Pánovi prstenů o další slavnou značku. Už příští duben totiž na Prime Video dorazí adaptace kultovní herní série Fallout od… (více)

Reklama

Reklama