Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Vedomosť o Bostonsom škrtičovi síce mám, ale nikdy som sa o to nijako extra nezaujímal, takže z tohto pohľadu boli všetky informácie vo filme pre mňa viacmenej nové. Film sa však sústreďoval skôr na aktivizáciu dvoch žien v Record American, ktoré kontrovali polícii a celý prípad dostali do verejného priestoru. Polícia tým pochopiteľne nadšená nebola, a snažili sa tieto ženy umlčať. Zistenia novinárok boli zarážajúce, a bez nich by sa to možno celé ututlalo, hoci tých slepých uličiek vo vyšetrovaní bolo až-až. Napokon síce vyšla pravda najavo, avšak procesne to súdy nemohli tak ľahko vyriešiť. Film bol fajn, ale na môj vkus to bolo až príliš úzko profilovo zamerané takmer výlučne na tieto dve novinárky. Mohlo to byť sfilmované z viacerých perspektív (napr. aj z tej policajnej). 3* ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Svého času jsem si stěžovala na Zodiaca a srovnávala ho s lepšími filmy, no a teď aspoň vím, že se mi líbil o trochu víc než Bostonský škrtič. Ale ten mě taky bavil. Jenom v něm nebyla žádná taková scéna, jako když jde Jake Gyllenhaal do sklepa s tím divným pánem a celý svět jako by se v tu chvíli scvrkl jenom na tu situaci a divák fyzicky cítí svoje srdce bušit někde v krku a na nic jiného není dovoleno myslet, protože je to tak intenzivní. Tady je sice paradoxně velmi podobná scéna, kdy jde Keira vyšetřovat za divným pánem do sklepa, ale jak jsou obě scény natočené a jak působí na diváka ilustruje velký rozdíl (ve schopnostech autorů). Ale možná jsem k Ruskinovi nefér, protože on se zase tolik o tu thrillerovitost nepokoušel, držel se spíš investigativní linky a lidskosti svých hrdinek. A jako postavy, jejichž práci sleduji, se mi určitě víc líbily Keira a Carrie Coon než Fincherův mírně vyšinutý sausage fest. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Škoda do psej matere. Prvá (hádam aj) polovica solídne navnadila nie len kvôli samotnému príbehu lapačky sériového vraha, no najmä spôsobu, akým je tento námet po režijnej stránke podaný. Fakt dobre atmosféra. Bohužiaľ, odstupom času to padá do dejovej sterilite, ide sa akoby na zotrvačnosť, bez akejkoľvek snahy ešte viac emocionálne zasiahnuť. Ale inak dobré, dobré, to by sme klamali keby povieme, že vyslovene zle .. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Keira Knightley si v posledních letech vybírá komorní, ambiciózní dramata, která jí prostě sluší. Každopádně by látky mohly být svěžeji a nápaditěji uchopené. Na Bostonského škrtiče jsme si totiž mohli vzpomenout i třeba za měsíc, prostě potenciál tam byl. Sériovému vrahovi jde po krku – no, sám své ženské oběti škrtil – nejen policie, ale i snaživá reportérka místních novin. Pátrání je to poměrně mdlé, ani o novinářské práci dané doby se nedozvíme nic moc zajímavého. Řemeslně je to fajn, ale jede se až příliš na jistotu, chybí atmosféra, a i tah na bránu měl být mnohem větší. Aspoň trocha toho mrazení v zádech bych uvítal. Prostě chytání vraha má být hlavně napínavé a vtahující… a tady není! ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo v produkci mimo jiných Ridleyho Scotta. Dobový Boston je adekvátně chladný. Příběh utíká dost svižně a má široký oblouk a vyvíjí se. Chvílemi je to počtem mordů až strašidelný masakr. V pravých chvílích atmosféra houstne a pár těžkých momentů vyvolá i mrazení v zádech. Přesto chybí více zapamatováníhodných scén a větší důraz na to podstatné mezi méně podstatným - na těch posledních pár minut, které tíživě dotáhne až hudba pod titulky. Herecky postavené na Keiře Knightley, která to, musím uznat, i mezi jinak prověřenými herci, drží svědomitě nad vodou i ve scénaristicky nedotažených chvílích, zejména těch se svým manželem ze svého domu - až po konci filmu může neznalému divákovi dojít, proč je jejich vztah ve filmu tak neuchopitelný. Disney tak servíruje dost dobrý film, který bohužel netočil David Fincher nebo Clint Eastwood, jinak by skončil i v kinech. Na druhou stranu, naštěstí neskončil jako ředěný seriál, kde se všechno hrne hned a najednou nebo nikdy a vůbec. Bostonskému škrtiči jde hlavně o budování atmosféry. Není v tom sice filmem úplně dokonalým, ale na jeden temný večer to funguje dost dobře. P.S. Kdokoliv psal obsah filmu tady nebo na Disney, upřesnění, že s dobovým sexismem má příběh společného minimum, o tom to fakt nebylo. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Sluchátko Lorettina (Keira Knightley) domácího telefonu má zjevně modulární konektor. Ty se začaly používat až koncem 80. let. (Johnny.ARN)
  • Film sa natáčal v Bostone (Massachusetts, USA) od decembra 2021 do marca 2022. (Arsenal83)
  • Na konci filmu se objevil titulek: „George Nassar (Greg Vrotsos) je stále ve vězení v Massachusetts.“ Deník New York Times 28. března 2023 uvedl, že ve skutečnosti zemřel ve vězení v roce 2018 ve věku 86 let. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama