Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měl něco ocenit, tak je to dobová atmosféra a Carrie Coon, která mě prostě baví. Ale jinak? Jasně že není fér psát o filmu, který se snaží držet historických skutečností, že působí jako reckyklát, ale prostě je to tak. Těch špinavostí, které se snaží odhalit novináři, tu bylo a bude dvanáct do tuctu a tenhle není ničím výjimečný. Navíc ta snaha divákovi nacpat, jak to měly ženy v paternalistickém světě žurnalistiky těžké, působí strašně protivně. Netvrdím, že tomu bylo jinak, ale v dnešním nuceně vyváženém genderovém světě už mě na to prostě nebaví koukat. A ani Keira, která měl být nejspíš největším castingovým tahákem, mě nijak neuchvátila. Odvedla takový ten šedý průměr a tak na mě působil i celý film. 50% ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Určitě se vám to už stalo někdy taky. Skončí film, který za moc nestál, naskočí závěrečné titulky s dovyprávěním osudu jednotlivých aktérů a vy najednou zjistíte, že tohle je asi to nejlepší z celého příběhu a máte sto chutí zvedat hodnocení. Jo, já se klidně přiznám, svrběly mě prsty! Ale pak jsem si vzpomněl na to všechno, co tomu předcházelo a poměrně rychle jsem zařadil ze čtverky zpátky na trojku. Je to celé na mě až málo napínavé a místy takové až sterilní a určitě nepatří k tomu nejlepšímu, co jsem na tohle konkrétní téma už v životě viděl. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Se zapojením dvou investigativních novinářek do pátrání po "Bostonském škrtiči" se neotálí, vzbudí sice v okolí pár úšklebků, nicméně jakmile se jejich články ukážou relevantní (a ony samy schopnější než přetížená policie), získají své místo, kontakty i relativní podporu. Umírněná Keira je výborná, jinak se OK kriminálka z mírně rozptýleného pohledu (z úzce procedurálně detektivního by mě asi zajímala víc) na úvodní vlně doveze až do konce lehce unaveně. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Keira Knightley si v posledních letech vybírá komorní, ambiciózní dramata, která jí prostě sluší. Každopádně by látky mohly být svěžeji a nápaditěji uchopené. Na Bostonského škrtiče jsme si totiž mohli vzpomenout i třeba za měsíc, prostě potenciál tam byl. Sériovému vrahovi jde po krku – no, sám své ženské oběti škrtil – nejen policie, ale i snaživá reportérka místních novin. Pátrání je to poměrně mdlé, ani o novinářské práci dané doby se nedozvíme nic moc zajímavého. Řemeslně je to fajn, ale jede se až příliš na jistotu, chybí atmosféra, a i tah na bránu měl být mnohem větší. Aspoň trocha toho mrazení v zádech bych uvítal. Prostě chytání vraha má být hlavně napínavé a vtahující… a tady není! ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)
  • Na konci filmu se objevil titulek: „George Nassar (Greg Vrotsos) je stále ve vězení v Massachusetts.“ Deník New York Times 28. března 2023 uvedl, že ve skutečnosti zemřel ve vězení v roce 2018 ve věku 86 let. (Johnny.ARN)
  • Film je založený na skutočnom príbehu bostonského škrtiča, ktorý v 60. rokoch zabil v Bostone 13 žien. (Arsenal83)

Reklama

Reklama