Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Elitní herecké složení Nick Nolte, Gene Hackman a Ed Harris nás přivádí do Nikaragui na přelomu 80. let minulého století, v době, kdy zemí zmítá občanská válka a boj proti prezidentu Somozovi. Právě sem dorazil známý fotograf Russel Price, jehož úkolem je zdokumentovat, co se v zemi děje. Tváří v tvář lidskému utrpení je příliš těžké zůstat neutrální. Po setkání s povstaleckými guerillami se společně s kolegy Alexem a Claire zapojuje do místního dění, což s sebou samozřejmě přináší nelibost provládních složek. Začíná hra na schovávanou a boj nejen o záchranu života, ale také o zachování pravdivého svědectví. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (44)

genetique 

všechny recenze uživatele

Ďalší film, ktorý zaujímavo a kvalitne spracúva revolučné a povstalecké roky v ďalšej krajine tretieho sveta. Politický a vojenský problém má však určite hlbšiu a do hĺbky zaujímavejšiu podstatu, pretože príbeh ktorý sa odohráva popri tomto novinárskom príbehu a z hereckého nasadenia sa občas strácalo tempo. Inak kvalita, napätie, zaujímavá kamera a hudba. 75%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pod paľbou je určite o triedu horší film ako Salvador, každopádne vtedy aktuálna a stále v kinematografii málo rotovaná téma občianskych vojen v strednej Amerike zaujme viac, ako divácky preferovaný Vietnam. Film pôsobí ako štúdiový výrobok, ale obsahuje viacero pozoruhodných momentov, ako napríklad panoramatické bombardovanie hlavného mesta na pozadí dialógu postáv niekde na terase. Zase z toho vychádzajú američania ako pomerne tupí politici, čo nám je chtiac nechtiac sympatické. V Reaganovskej dobe obzvlášť. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„You fall in love with the poets; the poets fall in love with the Marxists; the Marxists fall in love with themselves. The country falls in love with the rhetoric, and in the end we are stuck with tyrants..“ Tak tenhle pravičácký pohled na revoluční dění Spottiswoodeův film nesdílí, ale slouží mu ke cti, že se úplně nerve ani za druhou stranu. S blížícím se závěrem nečekaně funkční kombinace dramatu, válečného filmu a romance, kterou svým etnografickým podkresem soustředěně podporuje Goldsmith se rty nalepenými na Panovu flétnu. Středobodem budiž Nick Nolte, který s decentním pivním mozolem, slovem „periodista“ místo helmy a ověšen tolika foťáky, že to supluje neprůstřelnou vestu zkouší chodit po laně nestrannosti, ale přitom dobře ví, že povětrnostním podmínkám z obou stran a Joanne Cassidy bez podprsenky nelze navždy čelit. Je to pro mě stejně překvapivé jako slon indický v Čadu, ale tohle je jeden z jeho nejlepších partů.. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Fotografie a články, jejichž účelem je upozornit celou (četnářskou) veřejnost na války, revoluce, a teď na teroristické akce. Ten však, kdo párkrát viděl opravdu hnusné fotomontáže na obálce časopisu Reflex, ten v dokumentárních fotografiích vidí sotva něco víc, než estetické obrazy, bez místa a času, bez názvu. A ani obecně není válka, revoluce atd. projevem něčeho zavrženíhodného (jinak by nebyly), ale možností toulat se, tělesně se vyřádit a řádně se unavit, prostě zažít něco, co běžně není možné (střelbu na cíl a zneužívání druhých nechme stranou). Že člověk přitom může přijít i o svůj život, je smutné, ale nějak to patří k věci (vždyť i Goering prohlásil v Norimberku, že těch 12 let za to stálo). S tím je spojená také otázka osobní neutrality a obecné pravdy, kterou film explicitně pokládá. Fotomontáž, jako fantasmatický obraz pokroucené reality (a byť i jakkoli záslužná), je virtuální maskou, pod níže se dá pouze "běžet o život". Poznámky: 1. Periodista je kouzelné slovo, ale někdy mu není dobře rozumět. 2. Co je vrchol novinařiny? Rozhazování letáků! 3. Pro odlehčení - Frank Zappa: "You should never smoke in pajamas/ You might start a fire 'n' burn yer face/ Maybe you'll return to Managua/ You could go unnoticed in such a place". ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

And for all the right reasons, your poets choose the wrong side. Iluzí zbavený vhled do půtek "třetího světa" během studené války. Na jedné straně fašistický diktátor, na druhé revoltující marxističtí povstalci, v pozadí zájmy velmocí, mezitím "chceme-být-nestranní" novináři přicházející o iluze během konfliktu, který má jen poražené v podobě opakující se historie a lidských tragédií. Kdykoli hrozí, že by se to překlopilo v sentimentální agitku či se zaujal neskrývaný levičácký postoj (jako velmi podobný Stoneův Salvador), tak se to relativizuje a hodí do šedé zóny. Syrové, působivé, skvěle zahrané a jediné co na tom je nádherné, je překvapivě hutný Goldsmithův soundtrack kombinující synťáky s jihoamerickými flétnami a motivy. Což by dle vší logiky nemělo fungovat, ale funguje. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

  • Na začátku filmu se v záběrech z Čadu v karavaně objevují ochočení sloni indičtí. V Čadu však žijí jen sloni afričtí a v malé míře sloni pralesní. (Caaslav)

Reklama

Reklama