Reklama

Reklama

Přepadení 13. okrsku

  • USA Assault on Precinct 13 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Zdatně odvedená režie, která stupňuje napětí, buduje bezútěšnou atmosféru a často si uleví černým humorem, dokáže zaplátovat i chatrný děj, nevěrohodné postavy, logiku a hysterický výkon jedné z hlavních představitelek. Za doprovodu vlastní hudby (ten ústřední motivy je dokonalý) si Carpenter hraje jako malé dítě, avšak spolehnutí se pouze na vlastní síly se mu vyplatilo. Film, který staví na celkové jednoduchosti vás rozhodně naučí, že koupená zmrzlina se nevyměňuje a že na otázku „Anybody got a smoke?“ se bez otálení odpovídá: „Yes! Here!“ ()

choze 

všechny recenze uživatele

Uprostřed nočního města vede hrstka spravedlivých tichou válku s krvelačným gangem o opuštěnou policejní stanici. Po svém studentském celovečerním debutu DARK STAR, dostal Carpenter nabídku natočit si levný film podle svého gusta, neměl ale prachy na dobový western a tak natočil (za pouhých 100 000 dolarů a 20 dnů) moderní variaci na RIO BRAVO svého oblíbence Howarda Hawkse. Zatímco u amerických diváků a kritiků film prošuměl, v Evropě se z něj stal hit a nakonec se mu dostalo uznání i v jeho domovině, kde je považován za jeden z nejlepších exploatačních filmů a v roce 2005 se dočkal solidního remaku. Hned druhý Carpenterův film představuje esenci jeho stylu - jednoduchý scénář se sympatickými postavami (v čele s cool antihrdinou), zábavnými dialogy a sedmdesátkově syrová, těžká a bezvýchodná atmosféra, k níž mocně přispívá Carpenterův hypnotický a znepokojivý elektronický soundtrack. Přestřelky jsou sice natočeny staticky a odlidštění obléhači při nich lezou obléhaným před ústí hlavně jako dobytek na porážku (za oboje dávám hvězdu dolů), ale napětí by se dalo krájet a na scénu s holčičkou nebo závěrečné cool vynoření se přeživších hrdinů z kouře nezapomenete. Tři roky po OKRSKU vzniklo druhé kultovní gangové béčko 70. let WARRIORS podobně westernově laděného Waltera Hilla, které také operuje s hrozbou možného spojení nebezpečných gangů (pro změnu na východním pobřeží), a na začátku 80. let se Carpenter k podobné látce vrátil v ÚTĚKU Z NEW YORKU. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Raný Carpenter razil v rámci rozpočtových limitací (kombinovaných s potřebou natáčet na drahý materiál Panavision) heslo "natočit co nejméně materiálu a použít z něj co nejvíce". Je možné, že díky tomu mají jeho počáteční filmy nepříjemně dlouhé expozice a celé je to sestříháno do poměrně letargického celku. Navzdory tomu ale paradoxně výborně funguje první polovina než vůbec dojde k událostem zmíněným v názvu filmu. To dlouhé, chladnokrevné čekání pak ale ve výsledku trochu ztrácí na působivosti, když se dozvíte, že nebylo režijním záměrem, nýbrž metodou jak natáhnout film na celovečerní stopáž. Výsledná akce, dialogy a vedení herců jsou pak obvyklým 70s exploitačním cringem, jemuž dominuje hlavně Laurie Zimmer, který musel zřejmě někdo neustále házet prášky do pití, protože většinu času působí dojmem, že ani neví, kde se nachází. Jak to tak nakonec bývá, scéna, pro kterou si většina lidí tento film pamatuje, je také scénou, za kterou se Carpenter v současnosti nejvíce stydí. Dneska by Kathy akorát napsala nespokojenou recenzi na Google a bylo by po zápletce. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Počáteční klid před bouří ve vylidněném městě, kde se v káře projíždějí psychopati za zvuků zlověstné hudby, made by Carpenter, se mi velice líbil. Jenže to pomyslné vyvrcholení vůbec nemělo šťávu. Postavy těch hodných byli jaksi bez emocí a na to, že čelili jisté smrti hráli dost prkenně. Obléhající gangsteři se zase na nic moc nezmohli a celá ta situace mi přišla jako vystřižená z nějakého zombie hororu, kde jsou ale zombie najedené a dobýjet barák plný mozků se jim ani moc nechce. Každopádně ten film stojí za zkouknutí, už jen protože Carpenter prostě točí jinak a člověku to chvíli zůstane v hlavě. Možná, až se na to někdy kouknu znovu, bude se mi to líbit o dost víc. ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvělá studená hudba, která doporovází tento snímek. Příběh bez příkras, kde se 15 minut hrdina nerozmýšlí, zda má protivníka zabít, tady prostě koná. Žádné nasvicování jako v jiných filmech, kde v temném sklepě vidíte na 15 metrů :-) Temná atmosféra, bezvýchodná atmosféra, 4 lidé a fanatičtí Cholos ! ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • Ve scéně, kdy policista Bishop (Austin Stoker) dorazí na místo přidělení, visí nade dveřmi cedule s nápisem „division 14“, nikoliv „division 13“, jak by správně mělo být. (Lorge)
  • Zatímco hlavní hrdina je na začátku poslán na 9. okrsek 13. obvodu, film se jmenuje Přepadení 13. okrsku. (Lorge)
  • Adresa okrsku, kam se policejní stanice měla přesunout, byla 1977 Ellendale Place. Na téhle adrese bydlel režisér John Carpenter, když se poprvé přestěhoval do Los Angeles. (HellFire)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno