Reklama

Reklama

VOD (1)

Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (106)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Názory na Kevina Harta se liší. Někoho vyloženě baví, někdo ho spíše toleruje, někdo ho vyloženě nemůže vystát. Kevin Hart je především komik, v amerických Nedotknutelných i dramatu Otcovství ovšem projevil, že se dokáže předvést i ve vážnější poloze. Už nějakou dobu poté Kevin Hart koketuje s akčním žánrem, tedy minimálně v rámci Centrální inteligence a dvojice nejnovějších filmů Jumanji po boku Dwaynea Johnsona. V letu je ovšem první akční film v kariéře Harta, kde se Hart objevuje v hlavní úloze. Tato komediální akční heist movie přitom může vsadit také na zkušeného akčního režiséra F. Garyho Graye, režiséra filmů jako Loupež po italsku s Markem Wahlbergem a Charlize Theron, Ctihodný občan nebo Rychle a zběsile 8. Nabité obsazení, šikovný akční režisér, rozpočet 100 milionů dolarů. Co se tedy vlastně může pokazit?   V letu by strašně chtělo být novými Dannyho parťáky, Rychle a zběsile 5 nebo Loupeží po italsku (ať už tou s Michaelem Cainem nebo tou, kterou režíroval sám F. Gary Gray). Má rozhodně šikovného řemeslníka za kamerou, který zvládá, aby měl výsledek nějaký přitažlivý vzhled a i když se Kevin Hart zpočátku jeví jako podivná castingová volba (rozhodně se jedná o jednu z jeho rolí, která prioritně nesází na humor), průběh filmu ukáže, že pravý problém není v něm, protože se ukáže, Hart vlastně tento film utáhnout celkem dokáže. On a zbytek nabitého obsazení (Gugu Mbatha-Raw, Vincent D'Onofrio, Sam Worthington, Jean Reno) ovšem dobrý film sami o sobě neudělají.   Hartův Cyrus vůbec nepřipomíná typicky uřvanou a za každou cenu hláškující postavu Kevina Harta, místo toho evokuje spíše Dominica Toretta z Rychle a zběsile nebo Henryho Gondorffa z Podrazu. I skrze jeho postavu se ovšem projevuje jeden zásadní problém filmu. Nikdy se totiž nedaří vybudovat pocit, že je něco skutečně v sázce. Že se může celý pokus o loupež zbořit jako domeček z karet a ústřední postavy můžou dostat solidně přes hubu. Gray tak může dodat akčním scénám styl, emoce to ovšem nevzbudí. Především i proto, že si film i při přimhouření všech možných očí nedokáže obhájit hloupoučký scénář a fakt, že to celé pořád působí lacině.   Z obsazení je nejvíce využit Vincent D'Onofrio, Jean Reno je naopak trestuhodně nevyužit a vyvolává dojem, že se na filmu skutečně podílel pouze kvůli šeku, přeci jen ovšem od něj člověk čeká více nežli karikaturního záporáka. Více jde skřípat zuby už pouze kvůli nechutně digitálním letadlům, které nezakryje ani Grayova snaha dodat filmu nějakou stylovost, která se mu vlastně téměř i daří.   Jak úvod dokáže nastavit očekávání, pak se projeví jeho pravá tvář spotřebního filmu od Netflixu, který opět kvůli nízkým nárokům průměrného spotřebitele, postrádá nádech něčeho, do čeho se dala duše a neprofiluje se nijak více nežli obyčejná spotřebka, která je asi na začátku roku na Netflixu potřeba. Čísla to udělá, Netflix zváží realizaci druhého filmu, buďto na něj dojde nebo ne. Nestačí ovšem najmout celkem šikovného režiséra v moment, kdy má ten šikovný režisér točit paskvil. V moment, kdy má jen režisér dodat naleštěnou bídu, která je díky scénáři Daniela Kunky příliš tupá i v rámci oddechové akční zábavy.   Všechno se celou dobu skutečně obejde bez velkých sázek a scénář dokolečka sází na deus ex machina. F. Gary Gray má přitom zkušenosti se sérií Rychle a zběsile, která si nikdy nehrála na literaturu faktů a sofistikovanou záležitost, na rozdíl od V letu si ovšem Rychle a zběsile dokáže toto obhájit výraznou přepáleností, nápaditostí a někdy i pocity, že skutečně o něco jde. Vůbec nesejde na tom, že je Dominic Toretto už posledních pár dílů Rychle a zběsile vždy zdánlivě v ohrožení i přes pochybnost toho, že skutečně potká svůj konec. Jde o to, že se alespoň nějak daří budovat napětí a také fakt, že parta Dominica Toretta nejednou dostane na zadek. A přesně tyhle pocity u V letu chybí. + se tu nejezdí tankem po dálnici, neskáče se autem z Burdž Chalífa a nezávodí se s ponorkou. Ale to už je jenom detail.   Výsledek tak vlastně nemá šanci obstát ani jako slušný akční výplach, protože i jako kulisa bude film působit až příliš pitomě, naivně a únavně. Při přítomnosti packala za kamerou by to vlastně dávalo smysl, o to více zamrzí, že za kamerou stál právě šikovný F. Gary Gray. Prachy možná nikdy nesmrdí a F. Gary Gray má na kontě pořád miliardový hit v podobě Rychle a zběsile 8, přesto zamrzí, že se právě na povedenější kousky F. Garyho Graye navázat nepodařilo. A fakt, že je Hart v akční a profesionální zlodějské poloze věrohodný, vlastně samotný film nezachrání.   V letu vrhá další nemilý stín na originální filmový katalog Netflixu, který má pořád za kamerou F. Garyho Graye, který vyloženě nerezignuje a občas se pořád vyjeví jeho snaha, přeci jen nezakryje fakt, že i jemu nejspíš byl tenhle film tak trochu jedno. Čekat dalšího Dannyho parťáky nebo variaci na Rychle a zběsile 5 by byla chyba, vlastně se dá těžko říci komu jinému film doporučit nežli průměrným uživatelům Netflixu, kteří jsou ochotní si filmy na téměř bázi výkalů maskované jako dortík pravidelně dávkovat. Zbytek ať radši vsadí na klasiku.... () (méně) (více)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

F. Gary Gray tak veľmi chcel natočiť film o krádeži, že vykradol nielen sám seba, ale aj druhých. Skoro všetko, okrem do očí bijúceho popierania fyzikálnych zákonov, sme už niekde videli. Lúpež po taliansky sa spárila s Dannyho parťákmi, ešte aj hudbu vyhrabali z filmov ako James Bond a dali tam aj štipku Rýchlo a zbesilo. Pri celkom slušnom obsadení aj s prefackovaným Hartom a naozaj dobrým režisérom mi to celé príde ako rýchlo zbúchaná objednávka od Netflixu, ktorá sa finančne nedala odmietnuť, a tak nebol čas na nejaké nové nápady. ()

Reklama

cariada 

všechny recenze uživatele

Další akční podívaná, která neurazí ani nenadchne. Dobře se na to dívá a akce střídá akci. Samozřejmě že je tam mnoho přehnaných věcí, ale to k tomu prostě patří. Já mám k filmu dvě výtky mohlo to být o 30 minut, aby se mohl děj víc vyšperkovat a pak postava hlavního záporáka mě přišla spíš k smíchu než aby působil jako pořádný mafián. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

F. Gary Gray sa pokúsil o ďalšiu príjemnú heist odychovku v štýle Italian Job. Síce sa zase pozrieme do Benátok, ale to je zhruba všetko, čo majú tie filmy spoločné. Postavy sú hrozne nevýrazné. Jak tím zlodejov, ktorých vedie nepochopiteľne absolútne utlmený Hart, tak aj znudený záporák Reno, ktorý asi zarába už len na dôchodok. Motivácie postáv sú nulové. Humor chýba, akcia tiež. Len sa tam neustále kecá a striedajú sa lokácie. Aspoň že sa to točilo v exteriéroch a nie v štúdiu ako minulé "pecky" od Netflixu. Celkovo strata času. 2/10. ()

JohnnyKladno 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je neskutečně nesmyslný, bohužel ne tím "správným Hollywoodským" způsobem. Mě tedy ani Loupež po italsku, od stejného tvůrce, nic moc neřekla. Tohle je pokus o velmi podobnou věc, jen v moderním pojetí. No, za mě se to nepovedlo strašně, je to hloupé, když se to pokouší o nějaký vývoj postav tak to vůbec nefunguje, zápletka je až stupidní, řešení situací snad ještě více... No a celé to korunuje Kevin Hart... Proč má hrát v akčních filmech a s někým se tam "prát"? Nevtipný, 157cm vysoký neherec? 15% Ani ta Úrsula to u mě nezachránila :-) ()

Galerie (297)

Zajímavosti (9)

  • Dva aspekty loupeže ve vzduchu byly „převzaty“ z jiných filmů. Dvě letadla letící v těsné blízkosti a následné odklonění toho, které nese kořist, bylo použito ve filmu Hra s diamanty (1980). Výměna zlata naloženého za letu za jiný náklad v letadle byla provedena ve filmu Poslední loupež (2001). (Johnny.ARN)
  • Při ceně 2 000 amerických dolarů za unci by 500 milionů dolarů zlata vážilo 7,8 tuny. (Johnny.ARN)
  • Natáčanie prebiehalo od februára do mája 2022 v Taliansku (Benátky, Terst, zámok Miramare), Severnom Írsku (Belfast, Harbour Studios, Bangor) a Anglicku (Londýn). (Arsenal83)

Reklama

Reklama