Režie:
John CarpenterKamera:
Dean CundeyHrají:
Kurt Russell, Lee Van Cleef, Ernest Borgnine, Donald Pleasence, Isaac Hayes, Season Hubley, Tom Atkins, Charles Cyphers, Harry Dean Stanton (více)Obsahy(1)
New York budoucnosti je obrovským vězením, místem, kde si zločinci vytvořili svět s vlastními zákony. Právě sem se zřítí letadlo s prezidentem USA, jenž se stane rukojmím těchto lidí. Na jeho záchranu se vydává zkušený veterán Snake Plisken. Jeho mise nebude nijak jednoduchá a půjde mu o život! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (393)
[40%] John Carpenter u mě bohužel nikdy nebude solidní režisér. Jeho filmy jsou takové průměrné. Toto je ještě snad slabší. Ani jeho první Halloween mě moc nebavil, ale nutno uznat, že hudbu umí dělat docela působivou. Ta se dobře odrazila i v tomto slabém postapo filmu. Kurt Russell zde vypadá vizuálně solidně, k tomu ta hudba a prostředí. To je ale asi tak vše. Celé je to takové táhlé, nudné, tak jak je u Carpentera bohužel známo. Nějaké ty menší akční sekvence zde nalezneme, ale nestojí za řeč. Pokračování tohoto filmu z r.1996 raději už riskovat nebudu, i když tu někteří na CSFD píší, že je to o dost lepší, ale raději ne …. ()
Typický osobitý Carpenter, tak jak to umí jen on. Nízký rozpočet, a s ním spojený minimalismus, postačuje k tomu, aby rozehrál solidní béčkovou etudu o jednom drsňákovi, který se postavil všem a taky jim všem natrhl… Kurt Russell je borec par excellance, jemuž k uspokojení obdobně naladěných fandů stačí málo – nasraný výraz, synťáková hudba a hodinu a půl trvající sled namakaných scén, které dneska bohatě popíší několik stránek žánrových učebnic. 4 a ½. ()
film, ktorým Kurt Russell na seba upozornil, je dnes síce už pomerne nudná záležitosť, z ktorej si zapamätáte skvelú úvodnú melódiu, pásku cez oko a výstrih adrienne barbeau, no inak málo akcie, žiaden humor a strašne málo predvídateľného deja v očividne štúdiových kulisách. aj tak to ale z nejakých dôvodov je klasika, čo tomu dáva zvláštny opar a keď to pozeráte, máte pocit, že pozeráte niečo výnimočné - aj keď to je vlastne veľmi mierny priemer . . . u mňa to pripisujem na účet (okrem už vyššie zmienenému poprsiu a muzike) asi celkovej nostalgii 80.tych rokov a akejsi primočiarosti, ktorú by sa dalo zameniť za slogan "V jednoduchosti je krása." ()
Docela zajímavej film, trochu mi to připomíná starou dobrou pařbu Quarantine. Možná se tady někdo z GameTeku tenkrát inspiroval. Jenže tyhle starý sci-fi filmy, který se maj odehrávat jakoby někdy v dnešní době, jsou spíš k smíchu. Navíc chvílema mi to připadalo až trapný. John Carpenter má na kontě i zajímavější díla. Ale oproti Útěku z L.A. je to asi 100× lepší. ()
Vynikající Carpenterův kopanec do pozadí všech možných mocipánů a pro diváka spousta atmosférického pokoukání v občas dost lacině vypadajícím balení. Mistr režisér (nikoliv ovšem Mistr scénárista), sází vedle sebe postavy, které jsou všelijak divné a mají mezi sebou ještě divnější vztahy, a nechá je proplouvat scénkami, které v řetězu za sebou mají nemalou WTF složku, nejsnáze označitelnou asi jako grotesknost. Divák to ovšem bez problémů omluví výměnou za zážitky ze skvěle temné a bezútěšné atmosféry, z originální práce s postavami (a zejména výběrem toho, kdo, kdy a taky jak skončí) a samozřejmě z jak p*del drsného a bez ustání hláškujícího Snakea Russella. Americký prezident Donald Pleasance a jeho nízkost člověka odhalující etuda táhnoucí se celým Útěkem jsou už jen prémií, která mi ulehčuje rozhodnutí udělit další mooooc spokojenou osmdesátku. ()
Galerie (130)
Zajímavosti (35)
- Tento film je již třetí vzájemnou spoluprací režiséra Johna Carpentera s kameramanem Deanem Cundeyem. Druhou byla pirátská Mlha (1980) a první Předvečer svátku Všech svatých (1978). (Pavlínka9)
- Ještě předtím, než roli Snakea odmítl Tommy Lee Jones a Charles Bronson, byla hlavní úloha neúspěšně nabídnuta Clintu Eastwoodovi, pro kterého byla napsána přímo na tělo. Právě proto ve filmu Kurt Russell chrlí tolik sarkastických hlášek, používá drsné vystupování a minimálně mluví. (ClintEastwood)
- Iba jediná scéna z filmu sa natáčala v New Yorku. Bola to scéna na Ostrove Slobody pod Sochou Slobody. Útek z New Yorku je prvý film, ktorého nakrúcanie povolili na Ostrove Slobody. (matt6)
Reklama