Reklama

Reklama

Les Lèvres rouges

  • Belgie Le Rouge aux Lèvres (více)
Trailer
Belgie / Francie / Západní Německo, 1971, 87 min (Director's Cut: 100 min)

Obsahy(1)

Novomanželé Stefan (John Karlen) a Valerie (Danielle Ouimet) se po cestě do Británie zastaví v ohromném přímořském hotelu, kde kromě nich a recepčního (Paul Esser) nikdo jiný není. Ale záhy se zde objeví další hosté, typ hraběnky Báthory (Delphine Seyrig) a její okouzlující společnice a sekretářka Ilona (Andrea Rau). Recepční je v šoku, vždyť před čtyřiceti lety hraběnku poznal. Ta se ale od té doby vůbec nezměnila. (Snorlax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (29)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Precíznu prácu kameramana, kostymérov či osvetľovačov by som viac docenil, ak by film nebol nakrútený na začiatku sedemdesiatych rokov, pretože dobová atmosféra ma vôbec neoslovila a do tohto hotela by som nešiel stráviť noci ani zadarmo. Toto je ale skôr môj osobný, čisto subjektívny problém. Prvá hodina filmu plynie veľmi pozvoľna, dôraz je kladený okrem spomínanej vizuálnej zložky aj na psychológiu, ďalšia polhodina je už značne explicitná a pripomína niečo medzi dobovými erotickými filmami a hammerovskými horormi. Bohužiaľ som film videl so značne nepodareným anglickým dabingom a aj preto mi pripadalo, že postavy sú mentálne akosi spomalené, čo najlepšie dokumentuje záverečná nehoda, ku ktorej vôbec nechápem, ako mohlo dôjsť. Snímka je ale bohatšia čo sa týka nastolených témat, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Príbeh Bathoričky je značne modernizovaný, predovšetkým tu ale silno cítiť univerzálnu tému túžby po ovládaní blízkych ľudí a to nielen v zmysle, že muž potrebuje svoju ženu vlastniť ako majetok. ()

hladass 

všechny recenze uživatele

Opravdu hodně pomalý upírský film, s docela slušnými herci (hlavně nádhernou Danielle Quimet v roli Valerie), pěknou hudbou a hlavně výbornou, dusnou, eroticky nabitou atmosférou... Kdybych se před shlédnutím snímku nepodíval na jméno režiséra, jasně bych řekl, že se jedná o nějaký Rollinův kousek... A pro jeho filmy jsem měl vždycky slabost, takže za mě spokojenost... ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Toliká estetika v blonďaté ženské kráse, andělsky bílých dámských kostýmech a melancholické poetice, připomínající takřka Polanskiho Hořký měsíc… zazděná tolika prázdnými a nevzrušivými dialogy. A taky nedokreslením charakterů postav, na kterých komorní interakci měl celý film stát, coby psychologický rozbor fascinace násilím, bezmocí a odevzdání se vyšším sílám. Ani nahota zde není využita účelově a dostatečně uspokojivě. Na tvář, účes, šaty a klidný, svůdný hlas Delphine Seyrig coby grófky Elizabeth Báthory ovšem jen tak nezapomenu. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Opuštěný hotel, plížící se atmosféra, pomalé tempo, erotické napětí, trocha surrealismu a hodně rudé. To budou asi zásadní body tohoto minimalistického hororu. Dcery temnot jsou ojedinělým kousancem do žil lesbicko-upírského subžánru: snímek bez výraznějších explicitních scén, s minimem krve, a co je velkým překvapením - bez ostrých tesáků. Za to hned s několika výraznými kráskami, které, nejen že skvěle vypadají a ukazují své vnady, ale dokonce i hrají. Možná i proto bych film doporučoval spíše okrajovým příznivcům klasického hororu. A jedna zajímavost na závěr: v 59. minutě nešťastná Ilona pronese "There's nothing to explain, it's too late." To je, prosím, stejná věta, kterou si vypůjčil do svého temného songu "Sinners Inc." sám Rob Zombie. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Upírský příběh plyne zvolna jak líné vody Léthé... Hraběnka Bathoryová je zde vampýrem, který díky krvi mladých dívek nestárne. Vizuálně mi připomínal Smrt v Benátkách, atmosférou a především osudem hraběnky a její milenky Hlad T.Scotta. Modrá, červená! (šaty, šátek, světlo, župan....krev), noc a den, klidné a rozbouřené moře (je důležitou kulisou), opuštěná pláž i hotel. Stísněná atmosféra prázdnoty a nejasného nebezpečí. Bouře. Blesky. Moře šílí. Ruka s páskem dopadá na nebohou dívku. O násilí se více mluví (způsoby mučení nebohých dívek), než aby bylo předváděno. Hraběnka je typově mezi C.Deneuve a M.Dietrichovou. Stříbrná garderóba, svícen, broušená mísa...Pomalé s erotickým nádechem a jemným odkapáváním krve. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu je patrný vliv surrealistických malířů Paula Delvauxe a Leona Spilliaerta. (Petrus1)

Reklama

Reklama