Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (300)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Nejhorší Carpenter se kterým jsem měl zatím tu čest, a to počítám i Ghosts of Mars. Bohužel jsem se předem nekouknul na žánrové zařazení a očekával horor. Místo něj jsem dostal nahlouplou, satirickou a možná až sebeparodickou sci-fi, která mě nudila každou minutou víc a víc. Bohužel se tentokrát nedá vyzdvihnout ani hudba, protože mi zde, narozdíl od jiných Carpenterových filmů, vyloženě lezla na nervy. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ten riedky námet by ledva vystačil na polhodinovú filmovú poviedku, celovečerná stopáž je viditeľne prepálená. Kvôli obmedzenému rozpočtu je tu preto kvantum vaty a minimum efektov (a žiaden záber na mimozemskú planétu). Jediné čo ostáva je sympaticky priblblý dej, atmosféra 80tych rokov a aj 50tych v čiernobielych scénach. A výnimočne Carpimu nevyšiel ani soundtrack. Skoro celý čas hrá jedna nudná téma ako z hociktorého 80s filmu. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je hlavně sranda. Asi tak úvodních 30 minut se sice snaží vypadat docela vážně (a taky je to trochu nuda), ale pak si Roddy Piper nasadí brejle a rozjede se skvělý akční béčko. Roddy Piper střílí z brokárny, Roddy Piper střílí z kulometu, do toho pořád nějaký hlášky... Těma hláškama je celej film doslova nabitej. Některý jsou opravdu vtipný, jiný jsou tak debilní, až jsou taky vtipný. Jestli mi něco na filmu vadilo, tak to byla příšerně otravná muzika. Ta mi teda lezla docela na nervy. No celkově ten film neni žádný veledílo, ale pobaví a to je hlavní. Takový lepší 3 hvězdičky. Pod vlivem alkoholu možná i 4. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Film lze rozdělit do tří částí: nejasného úvodu, kde, pokud nevíte nic o ději, budete trochu v šoku, co je to vlastně za film; jestli sledujete sociální drama s dělňasem wrestlerem v hlavní roli, nebo agitku, že být poctivý, pracovitý a hodně svalnatý se přeci nakonec musí vyplatit (v Americe), naprosto geniální prostřední části filmu, kdy hlavní hrdina sundá růžové brýle / nasadí si černé sluneční a spatří tak pravou tvář našeho světa (dokonce si myslím, že Česká republika se do fáze, kterou zobrazuje film, dostala až po roce 2000) a akční třetí třetiny se spostou naprosto neuvěřitelných hlášek a překvapení ve smyslu WTF (vyhození oknem, rvačka...). Největší zradou filmu je, že vypadá jako režisérova prvotina, ale byl natočen až hodně let po jeho Mlze a Věci. Vypadá lacině, amatérsky, ale v tom je na druhou jeho kouzlo. ()

Korbitch 

všechny recenze uživatele

Tak z tohoto jsem měl jeden čas menší psychózu. Bylo mi totiž tak 12 let, když jsem to viděl.A dnes 22.5.09 jsem si to připoměl znovu. Nahláškováno až po střechu,sypmatický hrdina,skvěle sekundující černoch a naprosto výborná bitka v postranní uličce. Nehledě na to,že je v tom odkaz na naši nenažranost a zkurvený charaktery,jimiž se tak rádi a místy nevědomky prezentujeme. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Carpenter se při psaní scénáře také ispiroval dílem H.P. Lovecrafta. Ve svém rozhovoru pro Starlog Carpenter mluvil o tom, že Lovecraft psal o „skrytém světě“ nebo „světě pod ním“, přičemž poznamenal, že svět pod ním měl velký vliv na They Live. Carpenter také použil jméno Armitage, převzaté z Lovecraftova „The Dunwich Horror“ z roku 1928, jak pro postavu Keitha Davida, tak pro sebe ve scenáristických titulcích jako Frank Armitage. (Eldrick)
  • Hlavní postava se – v povídce zvané „Ráno, přesně v 8.00“ od Raye Nelsona – jmenuje George Nada (Roddy Piper). Španělské slovo „Nada“ znamená „Nic“, a proto ho nikdo neosloví. (StevenW.)
  • Politické elementy ve filmu pocházejí s rostoucí Carpenterovou nespokojeností se vzrůstající komercionalizací populární kultury a politiky v 80. letech 20. století. Poznamenává: „Začal jsem opět sledovat televizi. Uvědomil jsem si, že všechno, co na obrazovce vidíme, je navrženo tak, aby se prodalo. Celé je to o vytvoření touhy diváka po koupi něčeho. Jedinou věcí, která je zajímá je získat naše peníze." (SeanBean)

Reklama

Reklama