Reklama

Reklama

Obsahy(1)

MIKI je příběh muže, který se vrátí ze zahraničí zpět do své rodné vesnice, do země, která se rychle mění a ve které se otevírají nové velké možnosti i v oblasti organizovaného zločinu. Miki, původním povoláním řidič autobusu, v sobě postupně objeví a aktivuje schopnosti k tomu, aby vybudoval jednu z největších a nejobávanějších mafiánských skupin v zemi. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (72)

0x141627D3D 

všechny recenze uživatele

Co sa tyka lokalnej produkcie, tak to uz lepsie byt nemoze. Spracovanie temy bolo ok, atmosfera vyborna, iste veci boli prezentovane velmi opatrne, ale autenticky. Milan Ondrik suverenny vykon, ked si k tomu este domyslim jeho cestu k tejto roli...Tazko tento jeho vykon nejaky iny slovensky herec prekona. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Nejděsivější na tomhle filmu bylo vnímat, jak se ve Slovensku ta mentalita vůbec nezměnila, jen se vystřídaly postavy a všichni se naučili to mafiánství trochu líp krýt. Jinak solidní gangsterka, občas lehká zkratkovitost a stejně tak se postavám člověk nedostane moc pod tu jejich hroší kůži, ale stylem i hereckými výkony to vynahrazuje. 7/10 Těším se na pokračování. Mezitím budu sledovat dál ten seriálový spin-off FICO. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Na 1/2025 jsem zvědavá, fajn, že ne až za rok. I pro všude zdejšího, jako já, mělo své kouzlo vidět Mikiho zrovna v biednej ficrici, tahle citelně chudá, imrvere úmyslně zle spravovaná dolinka, systematicky generující příznivce smradu a hnědé špíny, aktuálně zviditelněná zázračnou schopností uzdravovat jako Lurdy/ záchytka, se i tehdy stala základnou pro výlupka, který sice brouká, ale neboj se čuvače nic, ven se taky dostane. Bravurně zrežírovaná, vystavěná, zahraná, sestříhaná, vkusně psychologická, vkusně zábavná, děsivá sonda do vývoje jedné z hlaviček slovenského zločinu, která pochopitelně lépe dolehne na publikum znající turbulentní časy i konkrétní místa, stojí za vidění. Režisér Jakub Kroner kontroverzní látku uchopil citlivým způsobem, jež by svedl upoutat i týpka, který Šajbu nebo Chvatimech na mapě nikdy nehledal. Milan Ondrík jede bomby, nejen že je odpaluje, Rebeka, Nahálka, Cinkota, Latinák, Javorková, celý spektákl zúčastněných to dal na pána, ne na toho… Dobrá herecká/ režisérská práce! Záhy po Vlnách jsem opět spokojená, byť se bavíme o žánrově odlišné kávě. Film chválím nejen z důvodu, že v současnosti, stejně jako řada českých kulturních institucí, vyjadřuji podporu slovenské umělecké scéně. Děje se tak v době, kdy se reálně sečetly důsledky veškerého špatného vládnutí v samostatné historii Slovenska a nevyvíjející se mentální úrovně obyvatelstva, do této rovnice spadají i časy řádění mafiánských rodin, spravedlivým účtem budiž komplexní mizerná úroveň ve všech rezortech a zubožené, vybrakované Slovensko, a i proto se stává shlédnutí snímku Miki ještě emotivnějším. Následuje elaborát s tahem na české, Mikešem nepolíbené, obecenstvo, které se v 90´ roubalo své Mrázky přes dobráckého řidiče luxusních aut s nápisem Černý na poštovní schránce a následně se roky oklepávalo při soudech po soudkových výlovech ze dna Orlíku, jelo si logickou pepíkovskou linii s obdivným pohledem upřeným k západnímu způsobu života a přiměřeným tempem tím směrem svou krajinu postrkávalo, přičemž Slovensko si jelo trasu sice taky na hulváta, ale na hulváta typu balkánského a východního. Národňárského, ryze bryndzového.  Asi jen Češi, kterým zbyly vazby na krajinu, v níž je (soudě dle výsledků voleb) dosud jediným určujícím národním hrdinou zbojník, mohli pozorovat, jak si vidiecký ďábelský kocour a jeho parta buranů z Telgártu, (potomci bigotních matek soustavně pějících kostelní odrhovačky, dostatečně je ale prokládající odrhovačkami pasteveckými, lebo veriaci fujarový Slovák je najviac a veriaci fujarový Horehronec ešte viac!), škubali rukama, jak před sto lety, tedy bez příboru, z ekonomického koláče a s drzostí toho nejdrzejšího zcela bezskrupulózně v lese zahrabali, kdo byť jen obočí pozvedl. Vyházeli do vzduchu auta, stříleli pod rouškou tmy i za bílého dne, i bez výhod pro vlastní byznys, opanovali nejen instituce středoslovenského krajského města  způsobem, kdy například při oslavě narozenin nechali uzavřít celé ulice poblíž náměstí, s tím že pravidelně podmazávaná, připosraná, servilní benga žoviálnímu kmotrovi u té cesty ráda podržela, což byla ale asi ta nejmenší prasárna, kterou je v souvislosti s Černákem třeba vzpomenout. Nicméně dělo se tak za spokojeného přihlížení jánošíkovské obce, která ve výrazné většině svému uctívanému bossovi ve fialové šusťákovce pocintané žinčicou, obdivně plácala opičími dlaněmi, za úspěchy, jakých tento prostý řidič autobusu, dobrý soused, jeden z nich (!), svým „podnikáním“ dosáhl. Člověk, kterého se tahle doba nějak dotkla a že je takových dost, si na Mikiho rád zajde, však těžko říci, jestli si zajdou i pozůstalí všech, kteří se dosud pohřešují. Natočit snímek o žijícím vrahovi není snadné. Obavy z adorování chápu, takové počínání taky nemusím, za mě se ale o oslavu nejedná. Film začal vznikat v časech, kdy mělo Slovensko jakous takous naději na pokrok, o kterou ale na podzim přišlo. Jak bude umírněnější částí veřejnosti snímek přijat, je otázkou, záleží na mentálním potenciálu diváka, jestli jej dokáže správně odečíst, čeho se popravdě, při souhrnném IQ SVK docela obávám. Na place jsem zahlídla pana Miroslava Hanuše, těšit se asi můžeme i na Matěje Hádka, který se zatím pouze nenápadně mihnul, každopádně rozbalené je to luxusně, pokračování si ujít nenechám. () (méně) (více)

TKKMR 

všechny recenze uživatele

MIKI je pre mňa príjemným prekvapením a to o to viac, že som od neho nemal príliš vysoké očakávania. Obával som sa tu najmä toho, že mi bude vadiť, že Ondrík, Cinkota, Nahálka, Hološka, Kubovčík či Dietz sú všetko herci po 40tke, pričom postavy, ktoré vo filme MIKI stvárňujú, mali v čase, keď sa tieto udalosti odohrali o 20 rokov menej. Ale chápem, že do takto významného projektu by bolo asi obtiažne a riskantné poskladať casting z menej známych mladých hercov a preto sa vsadilo na osvedčené tváre. Vo finále mi ten trochu starší ansábel napokon ani nevadil, snáď len u Cinkotu alias Kaštana bolo tých 5 krížikov na chrbte miestami trochu citeľných... Páčilo sa mi, že scenár filmu sa pomerne striktne pridržiava faktov a vykresľuje udalosti tak, ako sa stali podľa výpovedí Černáka a iných zúčastnených. Pritom to vôbec neznižuje pútavosť príbehu, práve naopak. Tí čo sa podrobne zaujímajú o mafiánsku tematiku sa tu dočkajú napríklad aj citácie hlášky Alojza Házyho nad hrobom zastreleného Bojkuna. Zloženie Černákovho prvého gangu tiež korešponduje s tým reálnym (Láboš, Kaštan, Házy, Ambróz...). Šifra sa nesnaží hneď v úvode príbehu do popredia nasilu tlačiť nejaké mediálne prefláknutejšie a tým pádom divácky atraktívnejšie postavy ako by možno boli Lojzo "Čistič", Pápay, Holub, Reichel či bratia Mellovci. Zákonite však predpokladám, že ich čas príde v druhom filme s príznačným názvom ČERNÁK. ()

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Gangsterské devadesátky byly možná u našich východních bratří ještě o něco divočejší než u nás a tenhle dosti nekompromisní pohled na jednoho ze spolutvůrců atmosféry své doby a jeho skutky to vlastně jen podtrhuje. Více by se mi sice líbila trochu hlubší sonda do nitra tehdejšího podsvětí a jeho protagonistů s méně zkratkovitým dějem poskytujícím ucelenější obrázek o znázorněných činech, motivacích nebo souvislostech, ale i takto se jedná o solidní snímek stojící především na vynikajícím herectví a realisticky zachycující prostředí definované korupcí a násilím, i když místy poněkud sarkastickým náhledem viníků. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (7)

  • Produkci filmu se na natáčení podařilo sehnat neuvěřitelných více než 200 dobových aut, některá z nich po filmových výbuších skončila na vrakovištích. Zajímavostí je, že v konkrétních historických situacích se objevily přesně tytéž modely aut, které se jich v daných událostech skutečně zúčastnily. (Cinemart)

Reklama

Reklama