Režie:
Paul HaggisKamera:
J. Michael MuroHudba:
Mark IshamHrají:
Sandra Bullock, Don Cheadle, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner, Brendan Fraser, Terrence Howard, Ludacris, Thandiwe Newton, Ryan Phillippe (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Věci nejsou černobílé. Někdo to zjistí, až když pořádně narazí. Během šestatřiceti hodin se v Los Angeles protnou osudy několika zcela odlišných lidí. Třebaže jsou všichni odlišní, přece jen je spojuje víc než jen místo jejich bydliště. Všichni se totiž nějak potýkají s rasovými či etnickými předsudky. Dvojice černošských zlodějíčků využívá barvu pleti jako omluvu pro své kriminální jednání. Bílý prokurátor využívá rasovou problematiku pro svou kariéru, zatímco jeho psychicky labilní manželka nachází v okolí samé důkazy pro oprávněnost svých rasových předsudků. Perský obchodník je přesvědčen, že představitelé zákona jej diskriminují kvůli jeho původu. Bělošský policista bez skrupulí zneužívá svých pravomocí k ponížení noblesní černošské ženy před očima jejího manžela. Několik náhod, ve kterých sehraje roli autonehoda, výstřel ostrého nebo naopak slepého náboje, však každého z hrdinů postaví tváří v tvář pravdě o jeho vlastních slabostech a temných stránkách… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 247)
Slušné drama, avšak krapet přeceňované, řekl bych. Některé dílčí scény (třeba vyprošťování z hořícího auta, holčička s neprůstřelným pláštěm, ponižující policejní odbavení) jsou hodně silné a našel bych jich ještě víc, jenže k tomu, abych filmu přiklepl plný počet, mi brání hlavně fakt, že mi Crash nepřišel zrovna důvěryhodný. Bez jisté dávky vykonstruovanosti by se to asi neobešlo (ikdyž možná taky ano), ale přecejenom, tady těch náhod bylo na můj vkus příliš. A taky by příběhu neuškodil menší počet postav (přiznávám, že jsem měl trochu problém najít si člověka, kterému bych opravdu mohl fandit, protože de facto o žádném mi toho nebylo moc řečeno, ukázáno). Proto jen ty 4*, jinak převládá spokojenost. ()
Imigranty potkáte všude. Policie, pojišťovna, prodavači, lékaři. Amerika je země neomezených možností. Černoši okrádaj černý, protože mají strach z bílejch. Právo koupit si zbraň má prý každý. A policejní teror? Každá rasa dělá ostudu zase jen svojí rase..... . Film nemoralizuje, jen se zabývá situacemi, které se normálně dějí. Ale na druhou stranu manipuluje s postavami tak, aby v co nejkratším čase poukázal na nesmyslnost rasových předsudků. Problémy mají černí i bílý. To nemusej ,,inzerovat“. My češi nemusíme za tématem rasismu chodit až za oceán. Zkuste říct občanovi jiné národnosti ,,jsi můj nejlepší kamarád“. Můžeme si také pomyslet, jestli si za to všechno nemůžou třeba sami. Co si myslíte VY? Vznikl film, který mi připomněl Magnolii. Jen jsem jej jednodušeji vstřebal. Asi nebude pro všechny, ale je opravdu kvalitní. A do bouchaček by se měli dávat jen slepé náboje. Každé rase. Třeba jen proto, aby nemohli dělat ostudu! ()
Soundtrack Mark Isham: 1. If I... - KansasCali [4:18] ,2. Plastic Jesus - Billy Idol [4:49] ,3. Are You Beautiful - Chris Pierce [2:52] ,4. Free - Civilization [3:43] ,5. Hey God - Randy Coleman [4:04] ,6. Take The Pain Away - Al Berry [4:19] ,7. Problems - Move.meant [3:49] ,8. Arrival - Pale 3/Beth Hirsch [5:08] ,9. Acedia (The Noonday Demon) - Quinn [3:00] ,10. Save Me - Bird York [4:26] ,11. Afraid - Quincy [5:08] ,12. Maybe Tomorrow - Stereophonics [4:37], ()
Od známého jsem slyšel, že je to "detektivka", no, zmást jsem se nenechal :-) Jde o ten typ snímku, který popisuje problémy "zevnitř", ale nepůsobí stylem, že hází špínu. Objevuje se zde způsob "lehké ruky", což znamená, že vše plyne velice přirozeně a nemáte pocit nějaké křeče či zjednodušených charakterů. Vše se pozná až v mezních situacích. UŽ JSI NAŠEL SVÉHO BRATRA? ()
I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something. V náhodnom preplietaní ľudských osudov je možno kráľom Alejandro González Ińárritu ale týmmo filmom mu Haggis riadne vytrel zrak. Že je mierne vykonštruovaný? Možno. Ale pravdepodobne najúprimnejší Oscarový film ktorý žiaľ zásluhou nepochopiteľného rozhodnutia distribútorov naše kiná minul oblúkom. K tomu len ťažko niečo dodať. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (36)
- Kvůli nízkému rozpočtu (6,5 milionu amerických dolarů) musel Paul Haggis snížit náklady – z tohoto důvodu také při natáčení použil vlastní dům a auto. (Tygrys)
- První film natočený celý v Los Angeles, který získal Oscara za nejlepší film. (Kulmon)
- Poslední zaznamenaná sněhová vánice v Los Angeles byla 8. února 1989. (Tygrys)
Reklama