Režie:
Zack SnyderKamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Tyler BatesHrají:
Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber, Mekhi Phifer, Ty Burrell, Michael Kelly, Kevin Zegers, Michael Barry, Lindy Booth, Jayne Eastwood, Boyd Banks (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sarah Polleyová, Ving Rhames, Jake Weber a Mekhi Phifer hrají v novém zpracování apokalyptické hororové klasiky George Romera od Zacka Snydera. Svět zachvátila nevysvětlitelná epidemie, která likviduje světovou populaci - avšak mrtví neumírají! Stávají se z nich zombie, které se potulují po městě a využívají každou příležitost dostat se k masu a krvi zbylé hrstky živých lidí. Zubožená skupina přeživších v jednom wisconsinském městečku našla úkryt ve velkém obchodním středisku. Zde se tito lidé musejí jednak naučit jak se bránit před stále početnější hordou zombií, ale především musí vyřešit problém vlastního soužití v uzavřeném prostoru. Skupina, odříznutá od zbytku světa, využívá všechny dostupné prostředky (uvnitř i vně) v boji proti všem, aby zůstala naživu a našla cestu z obklíčení. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (1 007)
Tak tu máme po Redisent Evilu další zombie horor. Tentokrát jednoduchý a bez chybiček. A že jsou to opravdu děsiví zombíci... Tisíce zombíků... Brutální jak jen to je možné. Neuvěřitelný obraz a zvuk. (Výběr lokací byl výborný). Takhle má vypadat horor nového tisíciletí. Jízda od začátku až do konce. Díval jsem se na to večer a sám. Na vykonání potřeby jsem našel odvahu až pozdě ráno. Fucking nursery school. ()
RETRO ///,,V PEKLE UŽ NENÍ MÍSTO A SATAN NÁM POSÍLÁ SVÝ MRTVÝ“....... /// Nebo konec světa?... Agresivní zombie sprinteři, kterejm sekne krásnej make - up, nákupní středisko plný atmosféry ,,živých“, jenž dokazujou, že jsou horší věci než smrt. Tenhle film mám moc rád ... (tenhle samozřejmě taky). Nesmrdí korunou a baví mě. Včetně titulkový ,,hand-cam“, která patří k optimistickýmu konci stejně jako k zombíkovi zuby. A pak, že se Amerika vždycky s těch sraček vyhrabe.... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád bych adoptoval zombíkovo ,,mimi“. 2.) Zjistím, že i díky motorový pile se dá prožít romantická chvilka. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ ** ()
Zack Snyder miluje žánr a je to sakra znát. Jeho osobitý přístup je přidanou hodnotou už tak výtečně natočeného kusu, který se nezastaví před ničím. První dvacetiminutovka je úchvatná. Škoda, že pak částečně podřadíme a v solidním tempu vytrváme až do závěrečných titulků. Nemocniční sestra s tváří neokoukané a vcelku překvapivě obsazené Sarah Polley toho dne udělala několik chyb a chybek: nekopla protivného doktora do rozkroku, v rádiu si neposlechla to, co měla, zvláštní zprávy jí utekly i v televizi. Potkala jen fikaně otevřenou sanitku. A pak se sousedovic milé děvče objevilo ve dveřích ložnice. A chtělo sežrat jejího manžela. A ten posléze jí. Rychlý úprk, sápání několika zvláštně vypadajících sousedů, zděšení, co se děje venku a nakonec dočasná záchrana ve velkém obchodním domě (super nápad, ale víc bych pracoval s tím, co takový moderní market nabízí). Stovky hladových a nemrtvých ale stále trpělivě čekají na příležitost. A už i k divákovi se dostávají zprávy, jak lidstvo masivně prohrává. Zahřívací kolečko je za námi. Oproti originálu to navíc nejsou žádní pomalu se táhnoucí zrůdičky, ale zatraceně rychlé svině, které nadobro uspí jen kulka v hlavě. Vztahy mezi přeživšími jsou zajímavě rozehrané, představují je solidní herci, jen několika nepravděpodobností se dočkáme (měnící se názory na to, koho zachránit a u koho jde o už moc velké riziko). Snyderův tým si dokonale pohrál se zvukem, se světlem, kamerou, výběrem hudby, střihem, vizuálními efekty. Nespokojí se s opakováním někoho, jeho práce vypadá neotřele a nápaditě. Baví cynickými hláškami i kouzelným nadhledem (šachy na dálku, odstřelovač na přání, střihová sekvence, jak plyne čas, auto, které sráží pochodující), postavy poměrně slušně poznáme, ač jich pochopitelně ubývá. A my jen můžeme tipovat, kdo další doplatí často na svou hloupost. Lehce se dotýkáme obav o budoucnost lidské rasy, párkrát se do lidských neduhů příjemně strefíme. A hlavně se královsky bavíme. ()
Pekelne rýchle zombiácke príšerky spomalili môj zážitok z ich detailne labužníckeho vychutnania. Námet, neponúka veľa noviniek, oslovili ma skôr jednotlivosti. Medzi nimi napríklad ostreľovačka hereckých dublérov, šach hraný ponad strechy, hrubiánskosť a agresivita mužov v uniformách (či už policajných alebo strážnej služby) a napínavý záverečný únik, ktorý perfektne využil záverečné titulky, oplatiace sa sledovať až do konca. Myšlienkové posolstvá Romerových predchodcov ustúpili efektne spracovanej popcornovej zábavke. ()
Snyder vzal otěže filmu pevně do svých rukou a je to znát doslova v každém záběru. Zombíci už nejsou ty líně se koulející stvoření, nýbrž smrtící ďáblové. A právě díky této změně mohl Snyder dosáhnout ve svém projektu tak rychlého tempa a dynamických akčních scén, jejichž syrovost je nsmírně působivá - o to více v kontextu zombie hororu. Nevídaná vizuální stránka tak spolu s ohromně sympatickými postavami, cool hláškami a zdravou dávkou cynizmu (režisér na nás pomrkává v podstatě v každé druhé scéně) tvoří snad největší nářez roku 2004. ()
Galerie (137)
Photo © Universal Studios / Michael Gibson
![Úsvit mrtvých - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/827/159827410_5e3add.jpg)
Zajímavosti (58)
- V titulcích na konci filmu je mezi záběry zombies také foto dvou líbajících se žen. (Kevadros)
- Šerif Cahill (Tom Savini) říká ve zprávách téměř to samé, co vykládal náčelník McClelland (George Kosana) v klasickém snímku Noc oživlých mrtvol (1968). (Xeelee)
- Výbuch benzínky odkazuje na Noc oživlých mrtvol (1968), v níž Ben (Duane Jones) vypráví, jak „řidič sjel ze silnice a narazil do benzínové stanice.“ (HellFire)
Reklama