Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
Robert RodriguezHrají:
Uma Thurman, David Carradine, Michael Madsen, Daryl Hannah, Gordon Liu, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Michael Parks, Bo Svenson, Jeannie Epper, Samuel L. Jackson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá mamba alias Nevěsta už má na svém kontě několik mrtvých a pomalu se blíží ke konečnému zúčtování. Je třeba ještě zabít Billa, bývalého milence, mistra a také otce dítěte, o němž se domnívá, že je mrtvé. Vzpomíná přitom, jak Billa nečekaně po několika měsících spatřila před kostelem v El Pasu, kde probíhala zkouška její svatby. Utekla od Billa, když zjistila, že je těhotná a že už kvůli němu nechce zabíjet a vést život profesionální vražedkyně. Po pouhých třech měsících ji ale Bill našel. Přestože se zprvu tvářil, že ji chce nechat na pokoji, do kostela vzápětí vtrhlo jeho komando a všechny postřílelo. Navzdory Billově střele do hlavy ale Beatrix nezemřela, jen zůstala čtyři roky v kómatu… Nyní se chystá na Billova bratra Budda, který žije na poušti v karavanu. Skryje se pod schody a čeká, až bude moci zaútočit. Budd ji ale předejde a postřelí dávkou soli. Pak jí píchne injekci, po které Nevěsta usne. Odveze ji na hřbitov, vykope hrob a ještě živou ji tam v rakvi uloží. Sebere jí meč, který jí vyrobil Hattori Hanza, a chce ho prodat další člence zabijáckého komanda Elle. Ta slíbí milion dolarů. Přijede za Buddem do jeho karavanu, a když on otevře kufřík s penězi, kousne ho černá mamba, která tam byla schovaná. Následkem prudkého jedu Budd zanedlouho umírá… Nevěsta, uvězněná v rakvi pod vrstvou země, si vzpomene, co ji naučil mistr Pai Mei. Tvrdý výcvik, jehož se jí od starého Číňana dostalo, teď přinesl své ovoce: podaří se jí vymanit z pout a prorazit holou pěstí dřevo rakve. Dostane se ven a jede do Buddova karavanu. Tam už se ale setká jen s Elle. Dojde k dlouhému zápasu, při němž se jí podaří dívku oslepit… Nyní už skutečně zbývá jen Bill. Nevěsta přemýšlí, kde ho má hledat. Navštíví proto starého Estebana, který byl pro Billa v dětství něco jako otec. Byl přítelem jeho matky a znal Billa jako malého chlapce. Protože má slabost pro hezké blondýny, prozradí jí, kde má Billa hledat... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 021)
K jedničce jsem komentář nepsal, čekal jsem až na dvojku a teď se do toho teda obuju. Takže zatímco jednička mi připadala místy opravdu hodně ulítlá (což asi mělo pro Quentina svůj smysl), překypovala snad až moc efektními souboji a hektolitry krve a příběh měl místy větší díry, než někteří záporáci po zásahu Nevěstiným mečem, dvojka jako by se snažila dodat do příběhu to, co právě jedničce scházelo, a to trochu řádu, uhlazenosti a záplat (na ty zmiňované díry :) ). Touto druhou částí Tarantino prokázal, že stále umí a i mě coby pochybovače přesvědčil, že jako celek je Kill Bill určitě hodně dobrý. Stejně jako v jedničce je i ve dvojce skvělá hudba, navíc přesně zvolená a vhodně zakomponovaná. Herci předvádějí to, co se od nich v tomto žánru očekává - na Oscara to není, ale rozhodně je to nadprůměr. Velice zajímavé vyvrcholení (pro mě osobně příjemně překvapivé) měl souboj Umy Thurman s Daryl Hannah - doporučuji! :) Jedničce jsem dal čtyři hvězdičky, ale s hoooodně odřenýma ušima. Dvojka má hvězd pět a nehodlám o žádné z nich vést s nikým diskuze. ()
Teorie ohledně důvodů rozdělení filmu: Chlapcům se nechtělo vzít nůžky na ten vymakaný zabijácký happening na konci jedničky, což by při krácení byla nutnost. Zavraždění Lucy Liu se možná jevilo jako předčasný vrchol filmu, a tak se studio Miramax rozhodlo rozstřihnout film na dvě části, dřív než z toho udělá Tarantino nějakou intelektuálštinu. Tu schovali do dvojky, aby si diváky neodradili hned zpočátku. - Očekávání jsou největší slabinou druhého dílu. Proto a jen proto bylo chybou stříhat ho na dvě části. Napadlo by nás posuzovat obě části samostatně, kdyby roztřižen nebyl? Řekla bych, že bychom pak nesoudili tuto část tak přísně. Film by působil jako celek mnohem vyrovnaněji. Teď se budeme všichni vytahovat s míněním, že by tu nůžky pomohly. ()
Zapomeňte na jedničku, důležitá je jenom dvojka. Ta navíc (na rozdíl od prvního filmu) funguje zcela samostatně. To jsem zjistil v kině, kde jsem se ocitl vybaven pouze mlhavou znalostí základních událostí KB1. A pak jsem musel jít znovu. A ještě jednou. Teprve potom jsem shlédl jedničku na DVD. Zatímco KB1 je akční slátanina, která má snad místy určitý půvab, KB2 je jednoduše velký film. A když už je Sergio Leone nějaký ten pátek mrtvý, vůbec se nezlobím na Tarantina, že za něj natočil takovýhle skvost. ()
Sice jsou oba díly hlavně výrazovými prostředky rozdílné jako den a noc, ale přesto je Kill Bill jedinečným a jednolitým filmovým dílem, které funguje ve všech ohledech. Zkombinovat neowestern se samurajskými meči je natolik výstřední nápad, že mohl dopadnout jenom průšvihem nebo nezapomenutelným zážitkem. Tarantinovi tak ke cti může sloužit to, že se mu povedlo to druhé a jeho počin zraje nečekaně rychlým tempem. ()
Quentin Tarantino je bez veškerej debaty jeden z najoriginálnejších, najtalentovanejších a najkreatívnejších filmových režisérov v rámci novodobej americkej kinematografie. Jeho tvorba má punc perfekcionalizmu a geniality. Jeho filmy by sa mali premietať na všetkých školách, kde sa študuje filmárčina. Čo titul, to filmárske orgie plné diváckych orgazmov. Ja osobne považujem za jeho režisérsky vrchol dvojdielnu retro kung-fu akčnú jazdu "Kill Bill". Zrealizoval ju v rokoch 2003 a 2004. Môžem to pozerať stále dokola a nikdy sa mi to nezunuje. Príbeh o bezkompromisnej, krutej pomste naservírovaný pánom Tarantinom je proste dokonalý. "Kill Bill: Vol. 2". ***** ()
Galerie (129)
Photo © 2004 Miramax films
Zajímavosti (95)
- Estebana Vihaia měl původně hrát Ricardo Montalban, mj. představitel titulního záporáka ze Star Treku: Khanova hněvu (1982), který byl citován hned v úvodu prvního Kill Bill (2003). Když ale Montalban nemohl dorazit na čtenou zkoušku, Tarantino poprosil Michaela Parkse, aby četl jeho repliky. Jeho podání se režisérovi tak zalibilo, že roli přeobsadil. (Montalban dostal poctivě zaplaceno, mimochodem.) (NIRO)
- I zde se projevuje jeden z Tarantinových fetišů: postavy často nemají boty. (imro)
- Když mluví Beatrix (Uma Thurman) Estebanem (Michael Parks), délka jeho se mění (jednou je kratší, pak zase delší a pak opět menší). (Kama12)
Reklama