Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
Robert RodriguezHrají:
Uma Thurman, David Carradine, Michael Madsen, Daryl Hannah, Gordon Liu, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Michael Parks, Bo Svenson, Jeannie Epper, Samuel L. Jackson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Černá mamba alias Nevěsta už má na svém kontě několik mrtvých a pomalu se blíží ke konečnému zúčtování. Je třeba ještě zabít Billa, bývalého milence, mistra a také otce dítěte, o němž se domnívá, že je mrtvé. Vzpomíná přitom, jak Billa nečekaně po několika měsících spatřila před kostelem v El Pasu, kde probíhala zkouška její svatby. Utekla od Billa, když zjistila, že je těhotná a že už kvůli němu nechce zabíjet a vést život profesionální vražedkyně. Po pouhých třech měsících ji ale Bill našel. Přestože se zprvu tvářil, že ji chce nechat na pokoji, do kostela vzápětí vtrhlo jeho komando a všechny postřílelo. Navzdory Billově střele do hlavy ale Beatrix nezemřela, jen zůstala čtyři roky v kómatu… Nyní se chystá na Billova bratra Budda, který žije na poušti v karavanu. Skryje se pod schody a čeká, až bude moci zaútočit. Budd ji ale předejde a postřelí dávkou soli. Pak jí píchne injekci, po které Nevěsta usne. Odveze ji na hřbitov, vykope hrob a ještě živou ji tam v rakvi uloží. Sebere jí meč, který jí vyrobil Hattori Hanza, a chce ho prodat další člence zabijáckého komanda Elle. Ta slíbí milion dolarů. Přijede za Buddem do jeho karavanu, a když on otevře kufřík s penězi, kousne ho černá mamba, která tam byla schovaná. Následkem prudkého jedu Budd zanedlouho umírá… Nevěsta, uvězněná v rakvi pod vrstvou země, si vzpomene, co ji naučil mistr Pai Mei. Tvrdý výcvik, jehož se jí od starého Číňana dostalo, teď přinesl své ovoce: podaří se jí vymanit z pout a prorazit holou pěstí dřevo rakve. Dostane se ven a jede do Buddova karavanu. Tam už se ale setká jen s Elle. Dojde k dlouhému zápasu, při němž se jí podaří dívku oslepit… Nyní už skutečně zbývá jen Bill. Nevěsta přemýšlí, kde ho má hledat. Navštíví proto starého Estebana, který byl pro Billa v dětství něco jako otec. Byl přítelem jeho matky a znal Billa jako malého chlapce. Protože má slabost pro hezké blondýny, prozradí jí, kde má Billa hledat... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 022)
„Snažil sem se vypátrat ty, který sem podezíral, že tě zabili. Takže najdu tebe, a co nezjistím? Nejen že nejsi mrtvá, ale navíc si bereš nějakýho blba. A jsi těhotná. Zareagoval sem nepřiměřeně.“ Ano, Bill prostě jen zareagoval poněkud nepřiměřeně…Už od úvodní promluvy k divákům jsem podvědomě začal cítit, že druhý díl bude v něčem jiný. A byl. Dvojka je víc vysvětlovací, divák se dozví, co se vlastně stalo mezi Beatrix a Billem, kde Kiddo přišla k určitým schopnostem a vůbec jejich společnou historii. Oproti prvnímu dílu je míň akce a přímočarosti, ale zas přibylo na (povedených) dialozích, překvapeních a „příběhovosti“. Technická stránka je znovu parádní, soundtrack ještě „vymazlenější“ (a to jsem myslel, že už to po jedničce ani nejde). Ale znovu mi několik míst (např. trapné nachytání, hrabání hlínou, těhotenský test či podivné fungování séra) brání k udělení plného počtu, což je škoda, protože některé pasáže (suverénně vede stylový Pai Mei a celé setkání s ním) se opravdu povedly, a třeba David Carradine byl naprosto přesný. ()
13% - Dějově prázdná bublina a infantilnost dialogů z jedničky asi záměrně zachovány... Ve dvojce jsem zaznamenal pouze delší stopáž (OMG!), a méně akce. Upřímně řečeno, dal bych dvojce odpad, protože nuda zde byla ještě dokonalejší, než v jedničce, a to je co říct. Výkon Davida Carradina však hvězdu zaslouží. Je na čase bilancovat celek: Kill Bill (vol.1+2) je především značně neoriginální jak scénáristicky, tak filmařsky. Koná se zde nepovedené kopírování zejména Leoneho westernů -místy i hudebně (z čehož mi bylo nejprve do smíchu, pak do pláče...), a asijských filmů alla "krk mu přesek, ani necek". Těžko nalézám klady, i když bych fakt rád něco našel, aby tento koment nevypadal tak nenávistně. Jeden hlavní by tu asi byl v podobě Tarantinova řemesla. Po této zkušenosti však nevím, jestli je to stále ještě klad, a jestli to není jen vítězství formy nad obsahem... Quentine, tohle jsem ti nezbaštil. ()
Sice jsou oba díly hlavně výrazovými prostředky rozdílné jako den a noc, ale přesto je Kill Bill jedinečným a jednolitým filmovým dílem, které funguje ve všech ohledech. Zkombinovat neowestern se samurajskými meči je natolik výstřední nápad, že mohl dopadnout jenom průšvihem nebo nezapomenutelným zážitkem. Tarantinovi tak ke cti může sloužit to, že se mu povedlo to druhé a jeho počin zraje nečekaně rychlým tempem. ()
Myslím, že druhý díl je o trošku slabší, i když i on obsahuje množství výživných scén. Hodně zajímavá je rozdílnost obou filmů. Odlišné je na nich asi úplně vše. Zatímco první díl byl poctou spíše japonským samurajům a tekly v něm hektolitry krve. Druhý (pocta kung-fu) díl sází spíše na dlouhé dialogy a stylizací občas připomíná western. Koneckonců Rodriguezova hudba tento fakt jenom podtrhuje. Nicméně je potřeba brát oba filmy jako jeden celek, protože Kill Bill 1 bez Kill Bill 2 nedává smysl a naopak. Příběh si vystačí jen s jednou bojovou scénou, ta ale stojí za to! Souboj s Elle Driver v karavanu bude nezapomenutelný i po letech. 80% ()
Tohle si poslechni - v Africe se říká: v buši tě může zabít slon, leopard, nebo černá mamba a jedině u mamby je smrt jistá, proto jí říkají smrt s garancí... Pěkně hustý, co?..... Dvojka je iná a naozaj človek nadobúda pocit, ako keby to bol úplne iný film. Dokonca mám pocit, že za ten rok, čo sa na pokračovanie v kinach čakalo, Tarantino nejaké scény natočil inak. Každopádne oproti jednotke je tu tempo viackrát príliš uťahané a už mi to po obrazovej a hudobnej stánke neprišlo také hravé a premakané. Zlepšili sa však dialógy a už to viac pripomína režisérovu predošlú tvorbu. Pribudlo aj viac emócií. Obe časti sú podobnej kvality, ale ak by som si mal vybrať len jednu, volil by som jednotku. ()
Galerie (129)
Photo © 2004 Miramax films
Zajímavosti (95)
- Ve filmu je použita mj. i hudba, která zazněla i v Martinově giallu Lo strano vizio della Signora Wardh (1971). Zkomponovala ji italská skladatelka Nora Orlandi. (G04T)
- Sedmá kapitola má název "Osamělý hrob Pauly Schultz". Roku 1968 byla natočena romantická komedie The Wicked Dreams of Paula Schultz, v níž se hlavní postavy jmenují Paula (Elke Sommer) a Bill (Bob Crane). (imro)
Reklama