Reklama

Reklama

Zrada a pomsta

  • Čína Tian guo en chou (více)

Vůbec první kung-fu film, který byl uveden v českých kinech v říjnu 1987. Odehrává se v Číně v sedmdesátých letech devatenáctého století, krátce po zániku „Nebeské říše velké rovnosti“. Hlavním hrdinou je potomek Opičího krále Jü-lung, odhodlaný pomstít smrt svého otce a znovu pozdvihnout prapor povstání. Léty usilovného tréninku však získá něco, co jeho protivníci postrádají – morální sílu, která v rozhodujících chvílích znásobí jeho fyzickou zdatnost a houževnatost. (NFA)

(více)

Recenze (55)

majo25 

všechny recenze uživatele

Ďalší veľkolepý čínsky historický akčňák, ktorý si ľubuje vo veľkolepých exteriéroch, tentoraz v horských oblastiach s množstvom zalesnených brál, medzi ktorými plávajú oblaky. Niektoré kulisy sú naozaj skvostné. Škoda, že mu v tomto nekonkuruje veľmi naivný príbeh o pomste a naivné kungu fu súboje. Samotným súbojom veľmi nepomáha ani mizerný strih a spomelené zábery odkrývajúce ďalšie chybičky a neodtiahnute veci. Ďalšou škvrnou je konanie postáv, ktoré je často nelogické aj na Čínu, resp. Hongkong a z ktorého mi bolo viackrát jedno, čo sa s postavami stane. Tunajšie hodnotenie je veľmi skreslené nostalgiou, ktorá mňa našťastie nepostihla. ()

Narciska 

všechny recenze uživatele

Vidět tento snímek 30 let poté, co byl natočen, znamená silně vnímat amatérské pokusy a nevěrohodné rány umocněné posléze doplněnými hlasitými kopanci. Příběh by mi asi přišel zmatený už tehdy (kdo je kdo a kde se tady vzal?) a v hercích vidím především kung-fu bojovníky, co se semtam podívají do kamery, jejich umění ale získalo dějovou linií a silné poselství, jež pro mě bohužel nakonec zůstává ponejvíce ztělesněna žlutou vlajkou s klikyháky... ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

Miliónkrát prevarený koncept, ktorý je aj v názve filmu, no spracovaný veľmi dobre. Scenár nemá výraznejšie slabiny, čo je na film tejto kategórie vzácnosť. Chybičky sa samozrejme nájdu - výskok hlavného hrdinu visiaceho na skale, aj pri súbojoch to občas pokrivkáva, keď hlavne pri súbojoch s palicami a šabľami vidno synchronizované pohyby, keď útočník čaká na pohyb súpera, aby sa na neho mohol zahnať, ak by reagoval prirodzene, tak by už nemal súpera... Ale väčšina súbojov je natočených pekne. V rámci kategórie jeden z TOP. ()

mupimup 

všechny recenze uživatele

Za minulého režimu si v rámci sdílení kultur poskytovaly spřátelené státy ze svých pokladnic to nejlepší, proto předpokládám, že za tento film minimálně naučil strýček Jedlička Čínu chrochtat jako prase. S odstupem let je možné, že snad na revanš naučí někoho stejný film hýkat jako kráva. I přes vzpomínky na tehdejší adolescentní konsternaci jsem se nemohl zbavit dojmu, že sleduju skutečně příšernou kokotinu. Slaboduchost scénáře, dialogů a útrpné neherectví, neoddělitelně patřící k tehdejší asijské akční produkci, nikoho nepřekvapí. Mnohem horší je ale, že samotné bojové scény jsou neblaze poznamenané úpornou snahou účinkujících jeden druhého náhodou netrefit a proto nutně evokují dojem spartakiádních sestav. Na opětovné shlédnutí těch „slabších“ snímků z podobného pramene (Šogunovi nindžové, Úder otevřenou dlaní nebo Kouzelný cop, který mě svou stupiditou ohromil už tenkrát) budu muset pravděpodobně dočerpat čchi. Víc než tři hvězdy nemůžu dát ani z nostalgie. ()

inutihar 

všechny recenze uživatele

Nostalgie je zrádná. Viděl jsem to nedávno znovu po nějakých více než 20 letech a upřímně si přiznám, že není to moc dobrý film. Předvídatelný scénář s řadou klišé, někdy až tragická choreografie soubojů i velmi svérázný střih akčních záběrů (v některých momentech je úplně vidět, jak bitky začínají na režisérův povel) se vůbec nedá srovnávat s běžnou hongkongskou produkcí dané doby. I Čína se to zkrátka musela někdy naučit. Ale prostě ten kult, který si to v 80. letech vytvořilo, ten se mi zaryl hluboko pod kůži. A moc by mě zajímalo, jak se tento film v 80. letech dostal do československých kin a následně TV. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (2)

  • Akční režii měli na starost Li Kai-Ming a Lu Yong-Bin. (Epistemolog)

Reklama

Reklama