Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (218)
Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()
Česká filmografia sa v poslednej dobe nebojí skúšať aj niečo iné a dávať šancu mladším tvorcom, ktorí majú čo povedať a vedia ako to povedať. A tento film je toho dôkazom, kvalitný thriller v modernom kabáte, ktorý si ma okamžite získal. Je dômyselne a chytro vystavaný, dokáže prekvapovať, postavy nie sú čiernobiele a réžia či kamera sú na vysokej úrovni, a oceňujem aj pekné hrátky s prechodmi. Posledná tretina je rozhodne najsilnejšia a najúdernejšia, kde si ma film pekne povodil, už keď som si myslel, že to mám prekuknuté, tak som sa mýlil, a hlavne chválim, že to kam sa to ubralo nebolo odnikiaľ, ale dávalo to zmysel a pôsobilo to logicky. Čo dodať, som nadšený a je to pre mňa veľmi príjemné prekvápko. ()
No musím uznat, že jako varování před současným jebnutým světem sociálních sítí to funguje dobře a funguje to naštěstí dobře i jako detektivka. Tak jako tak v dnešní době kdy můžete přes internet na pár kliknutí někomu úplně zničit život je dobrý se mít na pozoru. Každopádně Anička si o to vyloženě říkala a mimo hlavní hrdinky která po ní pátrá a její mladší sestry tu prakticky všechny ostatní postavy měli motiv se jí zbavit a film s tím umí docela dobře pracovat. Pravda možná, že ke konci už to je trochu překombinované, ale hlavně, že to do sebe všechno zapadne. Dozvíme se kdo je vrah a proč. Úplný doslov tam pak sice chybí, ale to už si divák s dobrou představivostí může i domyslet. Každopádně solidně vystavěná kriminálka která umně a na mnoho frontách účtuje s mnohými fenomény současnosti a to se rozhodně počítá.75% ()
Fandím těm pár odvážlivcům, kteří se v Česku snaží o žánrové filmy. A zrovna tenhle dlouho vypadal dost povedeně. Pavel Soukup zjevně žánru rozumí a ví, co dělá. Také mne potěšilo obsazení zcela neznámých tváří do hlavních rolí, což se u nás také moc nevidí. Na příběhu bylo bohužel vidět, že vznikal jako webový seriál a některé zbytečné cliffhangery zbytečně tloukly do očí. Také s detektivní linkou si scenáristka docela naběhla, protože filmu v závěru zlomila vaz. Po mnoha zavádějících stopách a edukačních dialozích film skončil zcela nenápaditě (70%). ()
Skvěle napsaný i natočený moderní thriller od dalšího z mladých nadějných tvůrců. Žádná postava není černobílá a žádný ze zvratů není úplně jednoznačný, takže po skončení filmu si budete mít o čem povídat. Film představuje i několik nových mladých hereckých talentů, a byť jejich výkony nejsou vždy 100% přesvědčivé, možná z nich budou další hvězdy českého filmu. Jo, a klidně na to můžete jít, i když jste neviděli #martyisdead, návaznost je velmi volná. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
Reklama