Kamera:
Xaver SchwarzenbergerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Henry Silva, Jean Herman, Carlos Sotto Mayor, Pierre Vernier, Maurice Barrier, Tchéky Karyo, Roger Dumas, Claude Brosset, Michel Robin (více)Obsahy(1)
Řekne-li se Jean Paul Belmondo, vybaví se většině filmových diváků postava sympatického dareby. Jeden z nejslavnějších francouzských herců jich vytvořil desítky a ať už stály na straně zákona nebo na té druhé, vždycky byl tím, komu se u televizní obrazovky držely palce. Komisař Jordan, hlavní hrdina kriminálního snímku Dobrodruh, také patří mezi ně. Mezi svými kolegy i mezi zločinci je znám svými obratnými a značně svéráznými metodami. Tentokrát je vyslán do Marseille, aby vyřídil velký případ s narkotiky. Přestože se stane obětí pečlivě nastražené léčky a je odvolán, rozhodne se zůstat a pokračovat v pátrání na vlastní pěst. Profesionálně natočenému snímku nechybí napínavý děj ani nenucený humor. Jordan je klasickou belmondovskou postavou a stejně jako třeba jeho Borowitz z filmu Policajt nebo rošťák, oslňuje elegantní nenuceností, šarmem a neortodoxními metodami, s nimiž likviduje zločinecké gangy. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (179)
Belmondovky jsou samostatnej žánr a tenhle kousek je jeho dalším typickým reprezentantem. Se všemi klady i zápory to nijak nevybočuje z toho trošku lepšího průměru. Potěší Henry Silva jako hlavní mafiánskej kápo k tomu máme standartní dávku přestřelek, pěstiček, nějaký ty kaskadérský výkony a hlášky no prostě normálka. Jenom mi prostě všechny tyhle filmy přijdou jak přes kopírák a žádnej nemá nějakou nadstavbu kterou bych ocenil, ale Jean byl sympaťák a zkrátka si hrál to svoje, tak co už. U mě opět za 3* a k tomu 55% ()
Slušná kriminálka, která na ty největší perly dost ztrácí, přesto je to pořád zábava. Osmdesátky Belmondovi nesvědčí. Zatímco jeho dost možná nejlepší thriller Profesionál je pouze o dva roky starší, tak pořád se nese v duchu drsných sedmdesátek. V Dobrodruhovi už probleskují nadcházející časy plytkých béčkových akčních filmů. Zmizel důraz na psychologii, zmizela tísnivá atmosféra a pryč je i snaha zobrazit protagonistu jako obyčejného člověka, který schytává rány osudu. Komisař Jordan kráčí svým revírem jako král a všechno mu prochází. Bohužel v kombinaci s výše uvedeným působí spíše jako plukovník Matrix z Komanda, než jako Drsný Harry ze San Franciska. Alespoň konec je správně ze staré školy. Atmosféru trochu vylepšuje skvělý motiv Ennia Morriconeho, ale i ten poznamenala nadcházející doba disca. ()
V cool bundě, riflích a teniskách startuje. Marseille, ale kdeže, ta mu za chvíli malá je. Pařížané, vykonávající svou činnost nelegálně, zarezervujte si místo s předstihem, v lepším případě v nemocnici, v horším na hřbitově. Za/h/ranaří, zaboxuje, zaglosuje. Sex-appeal a razantní pěst zaručuje. Město nad Seinou se jeho zásluhou zotavuje. ()
Starý francouzský kriminálky byly vždycky dobrý, a ty s J.P. Belmondem o to víc. Charismatickej herec, kterýmu tyhle role naprosto seděly, lamač dívčích srdcí, tvrďák a kaskadér, taky rebel... Takovej byl ve svých filmech vždycky a vždycky tohle baví, přestože už jsme viděli X variant na podobný téma. Tady skáče z helikoptéry na motorovej člun, seřeže všechny grázly, některý provrtá i olovem, no a když pak nasedne do starýho Mustangu, je vymalováno! Já to mám rád, tyhle filmy mě baví... ()
Zbytnělé Belmondovo mužství v hlavní roli vyšetřuje zapeklitý případ, v němž jsou zločiny hlavního záporáka všem již dávno známé, avšak důkaz, důkaz chybí. Jean Paul křísí zapomenuté kriminalitstické metody práva útrpného. Když potřebuje něco vědět, pár háků a kopanců pozotvírá huby proradných hejsků, teploušů, feťáků, informátorů, zkorumpovaných kolegů, gangsterů i jinak specializovaných zločinců a pobudů. Mužnost však sídlí i ve skocích z a na jedoucí, letící či plovoucí dopravní prostředky, navštěvuje doširoka dobrovolně otevřené klíny žen a vychází z hlavně pistole. Taková pistolka i penis také od nepaměti umožňují získat člověku nejednu cennou informaci. A když už nevíme coby, stačí vytáhnout z minulosti vědoucího kohosi, jenž komisáři moooc dluží. Takhle to dopadá s filmy, které chtějí žít jen z toho, že pan hlavní role nepotřebuje dublujícího kaskadéra. Inu, na některé druhy machrování nemá ani Belmondo. Slabé **. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (6)
- Natáčanie filmu prebiehalo v mestách Paríž a Marseille. (dyfur)
- Automatická pistole, kterou Philippe Jordan (Jean-Paul Belmondo) použije v závěru filmu, je Beretta M93R, kterou používali Italské specialní jednotky. (tojowoeZNK)
- V úvodní titulkové scéně lze spatřit legendární francouzský rychlovlak TGV. Tento konkrétní kus na záběrech navíc není obyčejný, jde o jednotku TGV PSE č. 16, která v roce 1981 vytvořila rychlostní rekord 380 km/h. Tato jednotka se v rámci propagace vysokorychlostních tratí v roce 2022 podívala do České republiky. (Foxhound#1)
Reklama