Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (281)
// Už jsem chtěl jít napsat, že tady někdo poctivě vykradl soundtrack ke Ztraceným, ale když se mistr opakuje sám, tak mu to vlastně ani nemůžu mít moc za zlé. Letadlo jako letadlo, žejo. Jinak 140 minut je přepal, v klidu by se to vešlo pod dvě hodiny a stejně tak musím říct, že Nic nás nerozdělí (který jsem okamžitě dostal chuť si pustit) byl daleko intenzivnější a sžíravější zážitek, nicméně Bayonovi ty survivaly jdou, a po velmi explicitní scéně samotné havárie servíruje další silnou podívanou, která testuje divákovy nervy, žaludek a bohužel místy i trpělivost. Mocné finále i parádní kamera to každopádně zpečetily na 7/10 a Netflix si tak zkraje roku připisuje vzácně povedený filmový zářez. ()
Těch 140 minut oteče jak voda. J.A. Bayona ovládá řemeslo a žánrová pravidla, a má v ruce silný skutečný příběh. Nezdržuje se v prologu ani v letícím letadle a své postavy háže do sněhového pekla co nejdříve. Až tam je poznáváme. Vzájemné zpovědi pocitů v zoufalé situaci fungují a rostoucí počet průběžně umírajících přidává na dramatičnosti. Kanibalismus je podaný decentně a šokuje především tím, jak dlouho na něm hrdinové příběhu museli fungovat. A jak si na něj zvykli. Dobří herci a působivé uzavření filmu s myšlenkami mezi řádky. Výtku mám pouze k práci s orientací při střihu některých záběrů zkoumání horské oblasti kolem letadla. ()
Skvělé natočený, ale to je tak vše. Pokud chceš přežít, tak sněz a nebuď snězen. Netflix natočil rekonstrukci neuvěřitelného příběhu, bohužel ho však nevymyslel, to život. A ten nestál z 80ti% před zeleným plátnem. Příběh je znám a i již výborně zfilmován, tudíž tohle beru jak verzi pro neznalé a pod kamenem žijící. Pro mě s nulovou hodnotou. Story moc dobře znám a nevidím důvod, proč si ji připomínat ve 4K, ale cením snahu a efektivitu, proto alespoň průměr. Pokud jste jak školák před střední (hloupej) užijete si to dosyta. Pokud už něco víte a znáte, nedá to nic, jen rádoby pozlátko navíc. Průměrně převedený nadprůměrný příběh, nic víc, nic míň. 3* a.k.a 60% ()
„Kde se skrývá naše spása? V Bohu nebo v plátcích masa?“ Původní Přežít ťalo do živého, hned prvním zarytím do mrtvého. I po 30 letech stále působivé a ve své jednoduchosti a přímočarém realismu děsně sugestivní. Byl jsem tam s nimi, měl strach ze smrti, strašlivý hlad a stejné děsivé dilema. O Bayonově adaptaci to říct nemůžu. OKÉNKO VRAKU LETADLA: [][] Co skrz něj vidím, jaké rozdíly? [][] Sněžné bratrstvo má umělečtější look (ale i vypravěče, který spíš rušil), černější moč, ohlodanější kostnici a působivý bonus v nemocnici. Sestřičky opatrně svlékají kostlivce a ve sprše si dva vychrtlíci jak z koncentráku vzájemně myjí záda. [][] Přežít ovšem působil autenticky už od začátku a hlavně netlačil na pilu vykalkulovanými slzopudnými scénami. O to víc se mi zaryl do hlavy. [][] Kdo film z r. 1993 neviděl, srovnávat nemůže a tak možná bude spokojenější. Edit 15.ledna 2024: znovu zhlédnuto Přežít, pořád o hvězdu lepší než Bratrstvo. ()
A.J. Bayona sa vrátil k žánru, ktorý veľmi dobre vie spracovať. Tento skutočný príbeh uruguajského rugbyového tímu a priateľov, ktorých lietadlo sa zrútilo do ľadovca nad Andami je veľmi drásajúci. Už je to veľa rokov, čo som videl film ,,Prežiť": trýznivý, ale zaujímavý film. Musím priznať, že som bol ohromený tým, aký dobrý bol tento film. Rozrušujúci, na zamyslenie, miestami ťažké sledovať, no nedokázal som sa od neho odvrátiť. Je veľmi citlivo spracovaný a príbeh je vyrozprávaný veľmi ľudsky, príliš sa nesústreďuje na pochmúrnejšiu stránku príbehu, takže nie sme nútení pozerať na tie najnevkusnejšie časti, spracovanie ľudských tiel. Bayona sa viac sústreďuje na ľudský duch a boj o prežitie. Musím pochváliť aj skvelo vyzerajúcu kameru a zvuk. Len kasting mohol byť lepší, skoro všetci herci sa na seba podobajú, čo mi spôsobovalo zmätenosť. 7,5/10 ()
Galerie (32)
Photo © Netflix
![Sněžné bratrstvo - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/485/168485167_qm8qlz.jpg)
Zajímavosti (24)
- Havárie letu byla pochybením posádky letadla, která v domněnce, že již přeletěla za město Curicó v Chile, začala s povolením leteckého dispečinku klesat a měnit kurz směrem na sever. Ve skutečnosti se tou dobou let nacházel ještě v argentinském vzdušném prostoru a kurz letadla chybně pokračoval severně do pohoří And, kde došlo k havárii. Přeživší pilot po pádu letounu mylně (dle jeho přesvědčení) informoval pasažéry, že již přeletěli zmíněné Curicó. Po celou dobu přeživší věřili, že se již nacházejí na území Chile a směrem na západ za horami je již obydlené území Chile. Po překročení hor ušel Nando Parrado (Agustín Pardella) a Roberto Canessa (Matías Recalt) přibližně 65 km, než narazili na chilského pastevce Sergia Catalána (Ezequiel Fadel Hinojosa), jenž jim přivedl pomoc. Jelikož po celou dobu žijící věřili informaci o poloze od již zesnulého pilota, vydali se přes vrcholky hor touto západní cestou. Ve skutečnosti se směrem na východ do Argentiny od místa pádu nacházel necelých 30 kilometrů hotel, a to ještě přes vrcholy pohoří, které nebyly tak strmé, jako západní cesta. (Lars)
- Fotoaparát, kterým pamětníci pořizují snímky ve filmu, je Olympus Pen (řada EE). Tento fotoaparát pořizuje „půlsnímky“, tedy fotografie na výšku, nikoliv na šířku jako ve filmu. (Johnny.ARN)
- Boli použité tri repliky častí trupu: jedna bola umiestnená v hangári postavenom na parkovisku, ďalšia bola zakopaná v umelej snehovej pokrývke a držala ju hydraulická plošina, ktorá umožňovala pohybovať trupom. Tretia replika bola umiestnená na horskom jazere vo výške 3000 metrov. V hangári bola obrazovka o výške 30 metrov, na ktorej sa zobrazovali snímky Andov z druhej jednotky. Tretia jednotka sa zaoberala náročnejšími zábermi horských oblastí. Všetky tri jednotky malo na starosti približne 300 pracovníkov. (Arsenal83)
Reklama