Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ofka skončila střední školu, teď pracuje v nonstopu, pachtí se se životem a neví co dál. Přes den dospává, žije až po setmění. Je to... dítě noci. V hlavních rolích filmu Michaely Pavlátové dominují Martha Issová a Jiří Mádl ocenění na loňském MFF Karlovy Vary.
Ofka (Martha Issová) propadla zvláštní letargii: zatímco většina jejích spolužáků ze střední školy pokračuje ve studiu, ona odmítá opustit šalebné pohodlí dětství, jež se však rychle začíná měnit v dusnou past. Prodává v nonstop obchůdku svého švagra Edy (David Novotný) a nechává kolem sebe poletovat střípky zmarněných osudů stálých i náhodných zákazníků i těch dávných kamarádů, kteří stejně jako ona skutečně žijí pouze v noci. Občas zaskočí za partičkou popíjející ve vltavském přístavu, potuluje se ulicemi s podivínským Ubrem (Jiří Mádl), který z popelnic fascinovaně loví odložené věci a beznadějně ji miluje, vyhýbá se Mírovi (Jan Dolanský), jenž ji naopak milovat přestal. Je jí však pořád jasnější, že jednoho dne se musí rozloučit s dětstvím, překročit hranice rodné čtvrti a začít něco dělat se svým životem… Na Oscara nominovaná režisérka Michaela Pavlátová ve svém druhém celovečerním projektu – intimním příběhu dívky uvázlé mezi dětstvím a dospělostí – vsadila na autentičnost a na zajímavé prostředí pražského Karlína. Ve filmu dále hrají Kristýna Nováková, Lenka Termerová, Václav Helšus, Igor Chmela, Simona Babčáková... Martha Issová a Jiří Mádl byli za herecké výkony ve filmu Děti noci oceněni na loňském MFF Karlovy Vary. Film o křehkém přátelství, lásce a naději byl natočen podle scénáře Ireny Hejdové, jenž v roce 2006 získal Cenu Sazky v rámci Českého lva. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (399)

Trellíno 

všechny recenze uživatele

A je to tady. Někdo konečně natočil celovečerní reklamu. Rekord posledních Básníků v product placementu překonán. A film? Vám ani nevim. O čem že to vlastně bylo? Jooo o těch mladejch, ale já si myslel, že takhle je vidí třeba moje babička a ne tvůrci, co jsou skoro stejně staří jako já. A dál? No furt se tam pila nějaká sodovka z Varů, chválil jeden pivovar a názvy všech produktů se v každé scéně moc pěkně otáčely na kameru. Až si říkám, jestli nedošlo nejdřív k dohodě o propagaci všech těch výrobků a teprve potom se kolem nich vytvořila nějaká scénka (kafe od mekáče, prázdný stůl s lahvemi, doplňování zboží do regálů). Já měl takový dojem snad po celou dobu. Prostě a jednoduše další tuzemská zbytečnost, která se mi vykouří z hlavy už během následujícího dne a která mi vlastně pouze pořádně hnula žlučí, protože jenom nechápavě kroutim hlavou a nestíhám všechny ty oslavný komentáře všude tady okolo. Obrovské překvapení? Autentické? Dialogy jako ze života? Pche, klišé na klišé o ničem za slabých 40%. P.S. Jo a Mádl s Issovou jsou výtečný. To jenom abych nebyl za totálního prudiče. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Na Děti noci jsem jsem se docela těšil, především kvůli herecké přítomnosti mého oblíbence Jirky Mádla. Bezprostředně po zhlédnutí ale z tohoto filmu zažívám spíše rozporuplné pocity. Líbila se mi postava Ofky, jejíž životní tápání rezonuje s pocity řady lidí této generace, a celková civilnost snímku, který je svým charakterem spíše televizní inscenací. Výsledný dojem však u mě stahuje dolů otravný product placement, trapnost některých dialogů a vyloženě divný závěr, který jsem zrovna dvakrát nepobral. U tohoto filmu pro mě není bez zajímavosti, že byl natočen v pro mě důvěrně známých lokacích - při sledování jsem měl skoro pocit, jako bych já a postavy na plátně byli jedna velká rodina, která chodí po stejných ulicích a do stejných hospod. Tedy až na ten vymyšlený krám, kde Ofka pracovala, a který se jen těžko může opřít o nějakou reálnou předlohu, protože podobných nonstop prodejen potravin, kde by prodávali rodilí Češi, se dá podle mě v Praze napočítat na prstech jedné ruky, a možná ani to ne. Což opět nezáměrně snižovalo můj dojem z celého filmu, protože mu to v mých očích přidávalo na nepříjemném napětí mezi scenáristickou vykonstruovaností a režisérčiným úsilím o autenticitu. Celkový dojem u mě osciluje někde mezi 3 a 4 hvězdami - nakonec jsem se přiklonil k slabšímu hodnocení, protože mám pocit, že se mi tenhle film rychle vykouří z hlavy a nestojí moc za zapamatování. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Chápu, co tím vším chtěla autorka říci, ale šlo to přeci mnohem lépe a zajímavěji, ne? Kdyby tu nebyl skvělý Jirka Mádl, který svému filmovému dvojčeti pomalu může odříkávat sbohem a šáteček, a skvělá i protivná Martha Issová, asi bych to brzy vypnul a dál se nedíval. Vše je ponuré jako temné ulice ve městech, kde většina dětí dnes vyrůstá (já vím, že to není náhoda), ale to neznamená, že film je ihned realistický jako některé dokument točený skrytou kamerou:). Je to stále jen fikce, která chvílemi není moc dobře směrovaná a její výsledné poučení je možná až moc vynucené. ()

Aknah 

všechny recenze uživatele

Musim říct, že mě to mile překvapilo a čekala sem něco naprosto odlišného. Martha Issová mě jen utvrdila v tom, jak dobře umí hrát a že je naprosto přirozená. Příběh hlavní hrdinky je dost pesimistický a dost psychologický a proto se mi to asi líbilo. Mádl to hrál skvěle, to musim uznat... prostě celkově to na mě působilo hodně opravdově. Protože takovej život je, ona pracuje, ale přitom má nadání, kterýho by mohla využít, ale radši plejtvá časem v nonstop potravinách. Když ji tam přepadnou a taky zjistí, že její přítel jí je nevěrnej s nejlepší kamarádkou, začne věci přehodnocovat, i když to na sobě nenechá znát. A její kamarád, kterej si jedinej o ni dělá pořádný starosti a záleží mu na ni, toho odbejvá, páč ji vadí, jak se chová a přijde ji komickej. Jenže pak si uvědomí, že on je tu pro ni a to je důležitý... Prolínají se tu opakované věci, jako dcera uprchlá z domova, nebo holka co krade... plus pár vztahů v rodine Ofky. Pocity Ofky lze pochopit a docela se vcítíte do její dušičky... přišlo mi to ze života a proto jak to bylo lehce zahraný, mě to bavilo. Chvilkama to bylo tragikomický, ale o tom život asi je. Každopádně konec byl usměvavý, změnila se jedna věc a najednou vypadaly a končily ostatní problémy lépe. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Film o chcípácích pro chcípáky. Otravný v maličkostech, nefunkční a rozpadající se jako celek. Postavy nežijí, jen předříkávají typologicky dané věty pro určité charaktery ("Ty si blbej."; "Ty si debil."; "Nech mě bejt." apod.). Ofka (kdo ví, proč má tak kravskou přezdívku) trpí jen zastydlou apatickou pubertou a potřebuje pořádně profackovat, v tomto ohledu revoluční dialog Ofky a jejího otce ze závěru filmu ("Ty si jen líná") ukončuje vyprávění o hovně (dlouhá předlouhá stopáž). Jediné, co mi v paměti utkvělo, byla specifická noční atmosféra Prahy (Karlína). ()

Galerie (7)

Zajímavosti (9)

  • Natáčení trvalo od 30. října do 12. prosince, to zejména v pražských čtvrtích Karlín, Holešovice a Florenc. (Elisebah)

Související novinky

Český herecký úspěch v Karlových Varech

Český herecký úspěch v Karlových Varech

13.07.2008

Přestože si nejnovější režijní počin Michaely Pavlátové Děti noci samotný cenu neodnesl, hlavní herečtí představitelé filmu Martha Issová a Jiří Mádl doslova ovládli podium velkého sálu hotelu… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno