Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chudý malíř Michel (René Lefèvre) dluží všem ve svém okolí. Je zasnouben se svou sousedkou Béatrice (Annabella), ale zajímá se i o jinou dívku, krásnou Vandu. Béatrice daruje jeho sako kriminálníkovi jménem Děda Tulipán, který se v jejím bytě ukrývá před policií. Michel ale zjistí, že měl v kapse saka los, který v loterii vyhrál hlavní výhru a umožnil by mu splatit všechny dluhy a začít nový život. Začíná tak honička, která Michelovi i Béatrice obrátí život naruby. (ČSFD)

(více)

Recenze (16)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Buď tento film za 80 let od svého vzniku silně zastaral a nebo hlášky typu ,,Dluží mi dva měsíce!" - ,,Mně zase nájem!" vzbuzovaly spíš rozpaky než úsměv už tenkrát... Závěrečná pasáž v opeře je sice slušná zábava (i když taková Noc v opeře, natočená jen pár let po Milionu, je mnohem větší síla), ale jinak film nenabízí nic moc navíc než jednu z nejohranějších zápletek, naivitu, předvídatelnost a dost podivná muzikálová čísla. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]     "I die." "You die." "He dies."     Pri hodnotení tejto odľahčenej komédie, zaradenej do zoznamu 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete, som musel prižmúriť jedno oko a zohľadniť dobu vzniku (raná éra zvukového filmu). Jej zápletka je totiž dosť plytká, založená na povrchných ľúbostných pletkách a dosť trápnom uctievaní peňazí (milionár tu je takmer za Boha). V podobne plytkom duchu je i značne zvetraný humor, vychádzajúci z grotesky (postavy sa tam neustále naháňajú, len zriedkakedy je dôvod na úsmev). Film je zaujímavý a novátorský hlavne tým, ako je hudba priamo zakomponovaná do príbehu. Lenže ani tá hudba, žiaľ, za veľa nestojí, poväčšine je taká jednoduchšia (skandovaná, pochodová). Najviac ma na filme zaujala postava sympatickej Béatrice (výborná Annabella), ktorá sa vie krásne udobrovať a pôvabná scéna opernej árie (so spomínaným udobrovaním), ktorá nepostráda ani výborný humor a ani výbornú hudbu. Ku koncu filmu našťastie aj ten príbeh konečne naberie na obrátkach (celkom zaujímavé putovanie saka).     "Who's paying for this?" "What a question! You are." ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na to, že Milión je predovšetkým komédia, tak Clair vymyslel výbornú východziu zápletku. Stratený tiket, ktorý môže zmeniť život hlavnému hrdinovi a možno aj jeho okoliu, tak môže spôsobiť a spôsobí množstvo komických situácií a jedná sa o akýsi komediálny archetyp. Ďalej tu máme milostný trojuholník až štvoruholník a vzťah dvoch kamarátov, to preto, aby sme sa zžili s postavami a aby film mal aj dušu. Všetko Clairovi vychádza, Milión má spád, vie, kam kráča, to v porovnaní s Nech žije sloboda! a dočkáme sa aj kúzelnej romantickej scény v divadelnej scenérii. Možno by sa dal príbeh zakončiť viac elegantne, je jasné, že sa tiket nájde, no tak sa proste iba niekde nájde, chcelo to trochu viac originality. Každopádne princípy nemej grotesky vo zvukovom filme tu výborne fungujú. Podobne ako u bratov Marxovcov. ()

Solifuga 

všechny recenze uživatele

Když chcete točit muzikály, ale nemáte žádné písničky. Hudebně a „tanečně“ je film úplně stejný jako Ať žije svoboda. Zápletka jednoduchá a neuvěřitelně nepříjemná na sledování. Tedy aspoň mne osobně, bohužel, rozčilovala naprostá předvídatelnost všeho, co se ve filmu událo. Plusové body přičítám za první záběr na město a za scénu v opeře, kde se konečně aspoň trochu zpívá a kde je možné vysledovat jisté náznaky invence. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

"Milión" mi přišel lepší než "Ať žije svoboda", ale stále mám s těmihle francouzskými komediemi trochu problém. Není to něco, co by mě naprosto odrovnalo. "Milión" má ale skvěle sladěnou komediální i hudební rovinu a v tomhle směru rozhodně táhne. Navíc je zde vidět lepší přechod na zvukový film, a to i z technického hlediska. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Tento film spolu s Ať žije svoboda (1931) od stejného režiséra, ovlivnily hollywoodské muzikály používáním navzájem propojeného děje a písní. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama