Reklama

Reklama

Expres hrůzy

  • Česko Panika na Transsibiřské magistrále (neoficiální název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se stane když milion let stará fosilie není tak uplně mrtvá a nachází se zrovna v jednom z největších vlaků na světě, plném lidí?? Herecký koncert hororové legendy Christophera Lee a Petera Cushinga v hororovém příběhu, plném zvratů a houstnoucího napětí! (matestlust)

Videa (1)

Trailer

Recenze (84)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Saruman, Sherlock Holmes, inspektor Kojak a "kopie" Rachel McAdams coby legendy na jednom plátně, cestující v jednom vlaku, v příběhu o oživlé fosilii/mumii, jejíž skutečný původ se teprve v průběhu filmu dozvíme. A odhalení je to nakonec velmi zajímavé. Po trikové stránce je zobrazení monstra spíše k pousmání, ale co...:) A Telly Savalas je zde opravdu chlap od rány:) ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Horror odohrávajúci sa na Transsibírskej magistrále. Vo vlaku smerujúcom z Číny do Ruska. Velice zaujímavá lokácia. Christopher Lee v úlohe profesora Saxtona, ktorý týmto expresom preváža milióny rokov starú múmiu, tiež zaujme. Ani sled udalostí, ktoré sa začnú počas tejto cesty diať, by nemali nudiť žiadneho fanúšika horrorových filmov. Takže, keď to zhrniem: Interesantný príbeh, dobrí herci, pôsobivá atmosféra, to by bolo všetko v poriadku. Však s prihliadnutím na fakt, že zub času sa do tohto snímku už poriadne zakusol a tiež hudobné podklady nestáli za veľa, dávam len mierne nadpriemerné hodnotenie v podobe troch hviezdičiek. *** ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dvojice britských hereckých legend Christopher Lee a Peter Cushing, španělský režisér Eugenio Martín a na první pohled béčkově působící látka, která láká na takový ten typ filmu, který si člověk může užít jeho primitivností. Jenomže se někdy může stát, že film překvapí a zrovna to je případ i hororu Expres hrůzy. Béčkově působící látka je totiž ve finále zpracována ve velmi povedené filmařské podobě. Od nízkorozpočtového hororu, jehož hlavní zápletka spočívá v tom, že se stará fosilie probere a začne řádit v plném vlaku by člověk mohl automaticky očekávat maximálně tak zábavný béčkový film, který si užije spíše tím, jak hloupý a stupidní ten film je. Jenomže ve finále je z Expresu hrůzy opravdu povedený film. Film s velmi dobrými hereckými výkony, svižnou režií, kreativními nápady a především mnohem chytřejší zápletkou, než zápletka filmu slibuje. Na filmu jde sice poznat nižší rozpočet (konkrétně film vyšel na 300 tisíc dolarů), při přimhouření oka i na dobu vzniku ale diváka prostě ten super zážitek čeká. Má to atmosféru, kterou může většina dnešních hororů jednoduše závidět, přičemž film toho, že se odehrává ve vlaku využívá super způsobem. Hlavní monstrum je správně děsivé a i přes to, že se to přece jen nevyhne už v té době zavedeným žánrovým klišé, je to pořád natočené neskutečně svěžím způsobem. A i díky délce, která nepřesáhne hodinu a půl je to celé skutečně svižné a nedrhne se to. Peter Pavlík film trefně označil jako ´´ Věc potkává Vraždu v Orient Expressu´´ a to k tomuhle filmu prostě sedí. I přes levný rozpočet kulisy působí realisticky a osobně bych se nebal říct, že byste hádali, že byl rozpočet tak trochu větší. Jisté limity sice divácké oko snadno zaregistruje, Martín ale jinak skutečně daný rozpočet vydřel až na dřeň a především se skutečně mohl opřít o schopné herce. Kromě jistot Christophera Lee a Petera Cushinga je tu především Telly Savalas, který si mnoho momentů jakožto kozácký kapitán Kazan jednoduše krade pro sebe a role mu neskutečně sedne. Horor nepotřebuje silné výkony? To jsou pořád jen hloupé řeči, tyhle námitky ale v rámci Expresu hrůzy naštěstí nikdo používat nemusí. Hudba Johna Cacavase s hlavním hudebním motivem neskutečně sedí k samotnému filmu, scénář dvojice Julian Zimet a Arnaud d´ Usseau poté dokáží pracovat s funkčním černým humorem a akce díky kameře Alejandra Ulloa působí dynamicky. Finále filmu poté mohlo být o něco zajímavější, přesto ale Expres hrůzy ve finále zanechá velmi spokojené pocit a to i proto, že divák skutečně dostane něco víc než hloupé béčko. Dostane velmi dobře natočenou podívanou, kterou táhne mnoho víc aspektů, než pouze ti dva ikoničtí britští herci v hlavní roli. Dodnes tak trochu nedoceněná hororová klasika, které by člověk nevyčetl tvůrčí vedení, herecké výkony a ani hororovou atmosféru. Tato nízkorozpočtová záležitost dodnes strčí do kapsy mnoho dražších hororů a je ukázkou toho, že film samotný může někdy klamat zevnějškem. Mnoho lidem takhle hororová jistota nejspíš protekla mezi prsty a to zcela neprávem! Lehký zub času se na Expresu hrůzy sice podepsal, dodnes jde ale o velice povedenou záležitost....... () (méně) (více)

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Uhání tmou rychlík mrtvých duší, pomalu z lůna noci ukrajuje, tam kde dávno již hlas nepanuje, kde dávno již jsou mu hluší. Co nejvíc děsí, to jméno nemá, výkřikům ústa němá a hrůza vklána v relikvii oltáře, tolik mrazí mě pohled zlu do tváře. Trocha poezie, bych navodil tu správnou atmosféru dojmům a jen co uvolním gumy, jenž se mi hrůzou stáhla v teplácích, rád se o ně podělím. Dobře, možná trochu nadnesené entrée pro Horror Express, nanejvýš však příznačné pro hodnotu vyprávěného příběhu. Nekonečné kilometry kolejí vedoucích takřka odnikud nikam, všudypřítomný chlad Sibiře, vlak plný lidí, jednoho tajemného, děsivého nákladu a dvou anglických gentlemanů Christophera Lee a Petera Cushinga, partie legend nejenom hororových (které se opět setkaly ve společném filmu, byť už nikoli jako vládce upírů a jeho pronásledovatel). Jak už jsem zmínil, Expres hrůzy má vcelku velmi originální, dobře napsaný příběh, chladně kaskádovitý, prostupující napříč žánry a obohacený o zásadní motiv bělavých očí, který jej tak činí nezapomenutelným. K tomu lze připočíst neopakovatelný, trnitě démonický Leeho pohled a hořkosladký hudební motiv z dílny Johna Cacavase (zvláště jeho „akustická“ vypískávaná verze je malou lahůdkou). Jen tak mimoděk, zjistil jsem jak vkusným doplňkem byla a je beranice, byť teprve po polovině filmu mi došlo, že doktorova pomocnice ji na hlavě nemá, anýbrž že je to účes. Ale to jen na odlehčenou, neboť stejně tak odlehčeně mi přišla i trošku komická figurka v podání Telly Savalase. Shrnutí? Pod rukama Eugenie Martína vzniklo osobité dílko ústící ve strhující, dech beroucí finále, mající všechno kouzlo a upřímnou děsivost hororových filmů sedmdesátých let (emfatické napětí, perfektní herecké výkony, silný námět). Artefakt z pokladnice strašidelných filmů, který by rozhodně neměl uniknout žádnému fanouškovi. [final rate: 85%] ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Na vynikajici atmosfere stale temneho a sevreneho vlaku znacne ubira nekolik stupidnich momentu. Dialogy jdou od dokonalosti az k trapnosti, ale co uz, kdyz si musite protrpet scenu, kdy doktor z krve vytazene z oka pod mikroskopem presne pozna, co mrtvy naposledy videl (doslovny zaber na oblicej vyrysovany v krvi!). Podobne momenty mi film srazily az k prumeru, ovsem to kolem - dokonce vcetne znudeneho Cushinga - je vynikajici. ___Mimochodem DVD vydane spol.Ritka Video ma obraz i zvuk na hranici dnesnich prvnich CAMu, paradoxne to ale jeste pridava na "autenticite" zacatku 20.stoleti. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Peter Cushing odmítl film natáčet, jelikož mu těsně před natáčením zemřela žena. Nakonec se však ke spolupráci nechal přemluvit od Christopera Lee. (Chatterer)
  • Film nebyl paradoxně úspěšný ve Španělsku, domovské zemi režiséra Eugenia Martina. (Chatterer)
  • Natáčelo se v Madridu v letech 1971 - 1972. (Chatterer)

Reklama

Reklama