Hudba:
Amie DohertyHrají:
Randall Park, Maya Erskine, George Takei, Alain Uy, Cary-Hiroyuki Tagawa, Brenda Song, Darren Barnet, Christine Ko, Masi Oka, Patrick Gallagher, West Liang (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Mladá bojovnice je v Japonsku v období Edo odsouzená na okraj společnosti. Ze všeho nejvíc touží pomstít se těm, kdo za to můžou, a neváhá při tom jít přes mrtvoly. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (130)
Parádní cesta za pomstou, která se nebojí násilí ani nahoty, má dobrý soundtrack, animace je slušná, akce je víc než dost a příběh (byť nijak extra originální) funguje přesně jak má. Vedle Castlevanie další z výborných dospělých animáků…80% edit : viděl sem to znova a musím do plnejch...tenhle animák slušně zraje... ()
Epická animovaná série s velkým srdcem, beroucí si inspiraci ze starých samurajských kousků, přes anime až po Kill Billa. Vizuálně má MS mnohem blíž k Disneymu než k často zmiňovanýmu anime. Perfektní a technicky nápaditá je choreografie soubojů. Příběh je scénáristicky vypiplanej, z tvůrců je znát znalost japonskýho prostředí a historie. Zajímavý jsou i vedlejší dějový linky a postavy. To se týká především první poloviny/4 dílů = naprostá spokojenost. Lehce psychedelickým pátým dílem se to u mě trochu zlomilo. Příběh se po 5.dílu natahuje, příchuť pomsty slábne a kýžený revenge finále nepřináší pocit uspokojení. Závěrečná část je totiž vůbec nejslabší, scénáristicky zkratkovitá a celkem naivní (1.Mizu vyskytnuvší se v šógunově pevnosti, nejstřeženějšímu místu v Japonsku jak? Asi kouzlem... 2.Nejstřeženější pevnost v Japonsku a v ní hrstka vojáků?! 3.Fowler plánující léta sofistikovanej převrat se nechá vyškolit jak malá holka, když nechá armádu hluboko v podhradí a na šóguna jde s puškou a mrzákem?... 4.Devastující, rychle se šířící požár uzavřený pevnosti + celýho města, všude nepřátelé a všichni z epicentra vyvázli jak jako?). Tady prostě scénáristům došla šťáva a pustili se do finále epických rozměrů, který odflákli, jelikož chtěli nacpat hodně do jedinýho dílu, nechali v něm spoustu děr a nedali si proto práci s aspoň trochu logickým osvětlením některých situací/ zvratů (nebo jsem nedával pozor). Nicméně, série je to hodně nadprůměrná a budu se těšit na její pokračování. ()
Zcela bezkonkurenčně nejlepší seriálová událost roku 2023 - scénáristicky, formálně i stylisticky..... Blue Eye Samurai je totiž nekompromisně brutálním epickým příběh o pomstě se vším všudy, který nemá daleko k revenge-flickům Quentina Tarantina či anti-westernům Sergia Leoneho. Jde o jeden z mála projektů, který je svými kreativními leit-motivy a aspekty neobyčejně univerzalistický, jelikož jako málokterý audiovizuální projekt naprosto bravurně využívá schéma mýtu o cestě hrdiny/sebezpoznání/hledání identiy, vyprávějící o modrooké míšenecké samurajce která nemá co ztratit a jde přes mrtvoly za každou cenu, a neskutečně poutavě míchá fikci s historickými reáliemi feudálního Japonska 17. století, které slouží jako skvělá analogie o kolonialismu a rasismu. Divák sleduje celkem čtyři dějové linky, kde každá z nich má výbornou dynamiku, a kde určitě není nouze o akci, romantiku či humor - takže co víc si ke spokojenosti přát? Vrcholem je za mě pátá epizoda, která inovativně kloubí přítomnost s minulostí a legendou o róninovi a onrjó, a pak epizoda šestá, kterou jde jedině přirovnat k Takešiho hradu/Ninja Faktoru na tripu.... Blue Eye Samurai je zkrátka živoucím důkazem, že animované řemeslo dokáže říct víc než kdejaký hraný velkofilm - a jelikož animace je žánr který mám z celýho srdce nejradši, jsem na to neskutečně hrdý.... ()
Seriálová událost roku 2023. Neobyčejně povedený vizuál, který hraje všemi barvami, přitom dokáže být stále elegantní a nepřeplácaný, jemuž velice povedená animace dokázala vdechnout život a společně dokázaly vyobrazit tradiční Japonsko v té nejzdařilejší formě. Hodně scén by stačilo už jen zarámovat, některé zase oplývají nevšední brutalitou. Blue Eye Samurai je navíc i scénářem velice silný, jelikož už od prvního dílu dokáže diváka zcela vtáhnout a pomalejší tempo mu dává dostatek času k plnému vstřebání všeho, co se v seriálu doposud událo. Tvůrci také přemýšleli i nad dialogy, které jsou promyšlené, a vyzdvihnout musím i vývoj postav. Navíc žádná z nich není nijak otravná – ono i to nejaponské anime má něco do sebe, jelikož vynechává hodně prvků, které mi upřímně u klasického anime vždy vyloženě vadily (a právě často přehnané nebo až nereálné reakce některé postavy ve mně nikdy nezanechaly dobrý dojem). Inspirace cizí tvorbou či odkazy na ní jsou zjevné, ale šikovně si bere ze všeho tak nějak jen to nejlepší. Seriál má rozhodně každému co nabídnout a těším se na další sérii. ()
Rozhodně je to vizuálně hezké, v jednotlivostech nápadité a celkově jaksi chytlavé, ale zároveň je to až příliš postmoderní, roztěkané a příliš mnoho věcí v ději tam nedává smysl (jakože ani v rámci manýristické stylizace toho světa).. Chtěl bych tomu bezmezně fandit, ale nějak mě to nepřesvědčilo. Především poslední díl je naivně křečovitý a bolavě přiblblý. ()
Galerie (78)
Photo © Netflix
![Modrooký samuraj - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/116/168116251_va5tde.jpg)
Zajímavosti (2)
- Hlavní postava Mizu má charakteristické modré oči, protože je míšeného původu. Tvůrcem seriálu je Michael Green a jeho manželka Amber Noizumi, která je také míšenka s japonskými kořeny. Inspirací pro vytvoření příběhu byla jejich vlastní modrooká dcera, které společně říkají „Modrooký samuraj“. (anfi15)
- Během tréninkové montáže hraje skladba „Battle Without Honor or Humanity“ od Tomojasu Hoteie pocházející z filmu Shin jingi naki tatakai (2000). Tuto skladbu zpopularizoval mimo jiné snímek Kill Bill (2003). (Myslivir)
Reklama