Režie:
Narciso Ibáñez SerradorScénář:
Narciso Ibáñez SerradorKamera:
Manuel BerenguerHudba:
Waldo de los RíosHrají:
Lilli Palmer, Cristina Galbó, John Moulder-Brown, Teresa Hurtado, Mary Maude, Víctor Israel, Maribel Martín, Paloma Pagés, Cándida Losada, Frank Braña (více)Obsahy(1)
Prísna madam Fourneau vedie dievčenskú internátnu školu, špecializujúcu sa na problémové dievčatá, pričom na udržanie poriadku častokrát používa drsné metódy a fyzické tresty. Niekoľkým študentkám nie sú tieto rázne spôsoby po vôli a zo zariadenia utečú. Riaditeľkina obľúbenkyňa Irene po čase zisťuje, že s údajnými útekmi nie je čosi v poriadku... (Karamanlis)
(více)Videa (1)
Recenze (57)
Po dlouhé době jsem teda překvapenej koncem. Nečekal jsem kdo je vrahem a tipoval jsem kohokoliv jen ne toho kdo to byl. Což se mi moc nestává a proto tenhle film oceňuji. Sice patří mezi to pomalejší a atmosféricky taky není zrovna na výši, ale díky vraždám a díky jedné parádní zpomalené vraždě. A i zajímavému prostředí a skvělým postavám jsem se nenudil a film jsem s chutí dokoukal pozdě v noci. Překvapení a skvěle vypilovaná pointa. A dost jsem tý krávě vedoucí přál :-) ()
Horrorovým 60.létům vládli Angličané, Italové a Španělé. Tohle je bohužel ukázka velmi průměrného dramatu z převýchovného ústavu pro padlé dívky. Každodenní rituály, práce ve skleníku, kuchyni, vyšívání, cvičení u tyče (ale ležaté), diktáty a sprchování ! v dlouhých košilích!. Ředitelka vypadá sice přísně, ale nakonec je z ní vyděšená ubožačka. Šikana (děvčata v ní leckdy překonají hochy), touha po sexu i po útěku pryč. No a pak pár neoriginálních vražd. Tři čtvrtiny filmu jsou taková Smyczkovo Housata, až v závěru se dostaví trocha atmosféry - bouře, mlha, pavučiny, temný dům. Pěkná kamera, hudba, herečky....dost málo na giallo (alespoň kdyby černé rukavice byly) a na horror, potažmo snad gotický už vůbec. I vraha nejspíš většina odhalí poměrně brzy...pro mne velké zklamání. ()
Úplne ukážkový kúsok, ako nakrúcať/písať horory. Film totižto nefunguje ako prvoplánová žánrovka, ale pracuje na niekoľkých rovinách. Napr. horor sa začína až možno od polovice filmu, dovtedy by film mohol skĺznuť do hocijakého žánru, napriek tomu má tajomnú atmosféru. Práca s očakávaniami diváka je úplne geniálna a vrcholí v závere, keď už je viac menej jasné, kto je vrah, no stále je nejasný motív. Na svoju dobu a okolnosti je úplne obdivuhodné, ako skvelo sú napísané postavy. Je ich tu kvantum a každá, ktorá čosi povedala, má nejaký ucelený charakter. A v neposlednom rade réžia je úplne geniálna. Je tu niekoľko scén, kedy som pozeral úplne s otvorenými očami na to, ako skvelo sú zrežírované (napr. prvá vražda, či scéna v sprchách). La Residencia je klenot, ktorý je aktuálny a inšpiratívny aj dnes. ()
Residencia je na svůj rok až velmi dobře zdařilý film. Miluji filmy z internátní školy, takže zde máme čest celý film vidět krásné slečny, sice celý film oblečené a to scéna se sprchou slušně nahrávala, každopádně potěší velmi nepředvídatelné úmrtí postav a hlavně šokující a dech vyrážející pointa, kterou jsem absolutně nečekal. Trochu Giallo hodně Gothic a náramně mi to sedlo. 80% ()
,,TY POTŘEBUJEŠ ŽENU JAKO JSEM JÁ, KTERÁ SE O TEBE BUDE STARAT, A MILOVAT TĚ. SLIB MI TO. NESETKEJ SE UŽ S TOU DÍVKOU ... NIKDY!“...... /// Prej nevstoupíš dvakrát do stejný řeky (jako že nebudu čumět na starý hororový filmy, když mě nemaj čím zaujmout. Ovšem tahle internátní škola, plná výchovy dívek ve Španělsku potvrzuje, že moudra jsou moudra a film zas …. Zajímavej příběh, kterýmu sice chvilku trvá, než začne strašit – do tý doby je to spíš taková šikana, ale kdyby vůbec nic, tak vo film (slušnej), plnej mladejch holek, jeden dneska nezavadí. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem na holky. Můžou bejt i trošku sadističtěji zaměřený. 2.) Přemejšlím, kam bych tak asi chtěl vozit dřevo. 3.) Jsem fanda Normana Batese. 4.) Thx za titule ,,Kangaxx“ a ,,R.RICKIE“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Reklama