Reklama

Reklama

Hrabě Monte Christo

  • Francie Le Comte de Monte-Cristo (více)
Trailer 1

Marseille, 1815. Mladý lodní důstojník Edmond Dantes zažívá nejšťastnější obdobní svého života. Má se stát kapitánem a konečně se oženit s láskou svého života, krásnou Mercedes. Jeho úspěch ale u mnohých vzbuzuje žárlivost. Edmond se stává obětí zákeřného plánu. Ze dne na den je bez soudu uvězněn v kobce pevnosti If, bez naděje na propuštění. Jediný, s kým může Edmond mluvit, je Abbé Faria, vězeň z vedlejší kobky. Abbé se stává Edmondovým přítelem a učitelem. Před smrtí mu Abbé svěří tajemství o ztraceném pokladu. Po dlouhých čtrnácti letech utrpení, zoufalství a beznaděje se Edmondovi podaří uprchnout a najít poklad ukrytý na ostrově Monte Christo. Jediné, po čem Edmond Dantes touží, je zúčtovat se všemi, kteří ho zradili. Nyní, vyzbrojen obrovským majetkem, se bez slitování vydává na cestu pomsty... (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (25)

ForGump 

všechny recenze uživatele

Znovuzrození starých francouzských klasik pokračuje. Po Třech mušketýrech, které velkou část diváckého obecenstva rozveselili, přichází nejnovější verze Dumasova Hrabě Monte Christa a je velmi podařená. V lecčems jsem vzpomínal na Branaghovo první oživení Poirota, kde ovšem byl zápach jistého hollywoodského pozlátka, ale přinesl nový svěží vichr, kterým dokázal, že do dnešní doby lze přinést staré téma s dynamikou. To samé přináší i Monte Christo, který byť sebou nese délku 178 minut, tak je udělaný způsobem, jež nejenže nenudí, ale mnohdy i uchvacuje soustředěnou režií a brilancí při výběru herců, kteří odvádí perfektní výkony. Oba režiséři, kteří si i napsali scénář totiž více dávají do popředí až to, co se dělo po útěku z vězení, a podle všeho si trošku víc upravili předlohu, což mi ale může být jedno. Čili první hodina je ve znamení podařené expozice se zabásnutím Edmonda Dantese a následný jeho únik, kdy se postava Abbé Farii vyskytuje spíše jen jako cameo a rychlý mentor, aby pak v následující dvouhodinovce nastal akt Dantesova nastolení spravedlnosti, kde se stane řekl bych něčím mezi Ethanem Huntem, Fantomasem a Profesorem z La Casa de Papel a je to velice zábavné a kouzelné, kdy se dvěma dalšími kumpány, slečnou Haydee a Andrém, kteří v sobě také nesou staré křivdy a s nimiž posvětácku trénují scénky, kterými budou potrestáni utrpením tři záporáci. Jen se to trošku začne komplikovat. A tato story je opravdu brilantně provedená a přesně dobře vyladěná, co víc odehrává se v parádních kulisách, kdy se střídá jedno chateau za druhým a kostýmy a masky nás ohromí. Ano s dílem Dumasovým by se daly dělat seriálové orgie, kdy by bylo všechno do detailu rozpitvané, ale to už zkoušeli jiní a z toho co jsem z jejich děl viděl se to pak až příliš vleklo. Tady je to lahodně vypreparované (podle všeho si tedy z předlohy bere jen to, co chce) sice do dlouhého, ale neotravného filmu s velkolepou hudbou. Opravdu tři hodiny času se občas vyplatí věnovat, obzvlášť filmům jako je nový Hrabě Monte Christo. 80% ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Alexandre de La Patellière a Matthieu Delaporte odvádzajú skutočne výbornú prácu. Po mušketieroch si vzali za svoje adaptovať podľa mňa jeden z najlepších románov a po poctivej práci sa výsledok musel zákonite dostaviť. A to navzdory tomu, že si mnohé veci známe z románu zmenili a predlohu v istých momentoch vzali ako inšpiráciu. Nový Monte Christo je temný, scenáristický sa prikláňa i k mladšiemu publiku ( ako v mušketieroch ), kamera je pôsobivá a hudba famózna. Potešili neznámi herci, ktorým vládne charizmatický Pierre Niney. 4+ ()

Reklama

Myslivir 

všechny recenze uživatele

Jeden slavnej chlap jednou řekl: “Člověk je nejméně on sám, když hovoří o sobě. Dej mu masku, a poví pravdu.” Kdo to řekl a co to znamená? To je fuk. Řekl jsem to, protože to řekl on. Takže to vlastně řekli dva známí chlapi. Každopádně tento citát platí v případě nového Hraběte Monte Christo rovnou dvojnásob. Nechci vyloženě říkat, že je tato varianta příběhu o pečlivě plánované pomstě, intrikách a přetvářkách přímo strhující, ale já mám prostě pro kvalitní historické/historií inspirované velkofilmy zkrátka slabost a ke štěstí mi stačí nějaké ty pěkné tracking shoty postav jedoucích na koni za doprovodu nádherné hudby a kostýmy jako z Bloodbornu. Plus mě stále baví sledovat výpravné eposy o pomstě a postupné proměně hrdinů v prázdné schránky, kdy za nejdojemnější části považuji ty, kde se volí mezi pomstou a láskou (Haydée a Albert), a za nejnapínavější ty, kde sleduji postavu váhat na rozcestí cest, z nichž není návratu. Bude protagonista hajzl, co neváhá obětovat své blízké, nebo v něm zůstal kousek soucitu? Pomstí se, když na to má plné právo, nebo dokáže odpustit sobě i jiným? Otázky, samé otázky. Žádná však nezůstane po těch třech hodinách nezodpovězená, byť jsou v celém příběhu díky řadě časových skoků skoro stejné mezery jako v mém vzdělání v oblasti počítačových sítí za karantény. Tak či onak, pokud to takhle půjde dál, ve Francii se snad zrodí nová vlna kvalitních moderních adaptací klasické dobrodružné literatury. Možná ji nebudou následovat zrovna věrně, ale ani třeba sám Dumas nebyl takovej génius, když vlastně pojebal svýho kolegu Maqueta, a navíc věrných a důsledných adaptací už vznikla spousta. Delaporte s Patellièrem tak stvořili (a doufám že ještě stvoří) pro film starý příběh novým způsobem, pro nového diváka. A bez toho, aniž by podceňovali jeho inteligenci a museli mu všechno narativně předžvýkávat. Je ale smutný, že takovéto filmy vydělají jen pár šušní, zatímco nový Deadpool se beztak bude sápat po miliardě. ()

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Tento film má skoro tři hodiny a neobsahuje skoro žádné akční scény, ale přesto jsem se nenudil. Může za to především výborná adaptace scénáře, který se v mnohém liší od knižní předlohy (kterou si nepamatuji, ale přečetl jsem si shrnutí jejího děje), ale přitom ctí jejího ducha a je vhodnější pro filmové vyprávění. Stejní tvůrci natočili nedávné dvoudílné "Tři mušketýry", ale tohle je ještě lepší, něco jako retro Mission Impossible / Batman. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem se obával, aby z toho Francouzi neudělali nějakou akční ptákovinu, ale jediná výraznější akční scéna je až v závěru. Jinak je to opravdu kvalitní adaptace knižní předlohy, která se jí nijak otrocky nedrží, ale přitom ctí jejího ducha. Herce jsem sice s výjimkou představitele hlavní role neznal, ale obsazení jsou velmi dobře. Kamera i hudba jsou velkofilmové. Když už pořád točit ty samé příběhy, tak ať to aspoň vypadá nějak takhle. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama