Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (872)

H34D 

všechny recenze uživatele

Ani po 20 letech nezestárl! Rozumná stopáž, rychlejší tempo a silná atmosféra - nesouhlasím s tím, že Horizont událostí je béčko, natož hloupé, tupé, či děravé béčko. To, že film nerozehrává velevýpravnou vesmírnou odyseu plnou životních příběhů a vědeckofantastických okolností není nutně chyba, Horizont událostí funguje jako přímočarý a pohlcující vyvražďovačka. Postavy se snaží jednat logicky, efekty jsou zdařilé a gore scény pěkně úderné. Např. nabubřelého Promethea tato klasika vyloženě strká do kapsy. 8/10 ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Ze začátku atmosféra navozená slušnou hudbou a kamerou, pak ale postavy začnou vypouštět z huby ty stupidní repliky, úmrtí se množí a člověk se začíná smát hlouposti scénáře. Rozuzlení je jedno z nejdebilnějších a navíc tak špatně natočené, že to vypadá, jakoby se na place všichni ožrali a dotočil to ten nejstřízlivější. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ze začátku inteligentní a atmosféricky nabitý film se postupem času stává tupě inscenovaným hororem bez špetky smyslu a logiky. Fishurne jako kapča bez chyby, ostatní členové posádky rovněž ucházející. Futuristicky se tvářící kulisy pohladí po duši každého fandu temného scifi, ovšem čím více se film blíží konci, tím více divák kroutí hlavou. Pointa doslova žádná, krve jak z vola - a zcela zbytečně, veškerá pracně budovaná atmosféra tajemna se naprosto vytrácí. O půl hodiny přetočit, nahradit smysluplným koncem a možna trochou nepolopaticky vysvětleného filozofična a jednalo by se o velmi slušný přírůstek v žánru scifi. Takhle jde jen o kontroverzní krvárnu. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Opravdu brilantní řemeslo po většinu délky filmu, tak strašidelný film skvěle pracující s tajuplnou a děsivou atmosférou opuštěné lodi, s kterou rozhodně není něco v pořádku, s dobrými hereckými výkony a celkově velmi sympatickou zápletkou, to vše ale trochu zazdí doslovný závěr a ten děsivý masakr. Ale jen trochu, protože vlastně celé to k tomu spěje, takže 3 hvězdy dávám spíše za logické chyby, kterých bylo až příliš na to, abych je mohl přehlídnout. Jinak jsou to lepší 3 a snad by to mohly být i 4, kdyby jsem ten konec lépe pochopil nebo kdyby ho udělali více otevřený a méně brutální. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (40)

  • Scéna na začátku filmu, kdy dr. Weir (Sam Neill) otevře žaluzie, je doprovázena zvukovým efektem, který pochází z videohry "Doom". V ní je slyšet při otevření dveří. (Džejkop)
  • Jméno dr. Weira (Sam Neill) je nápadně podobné jménu historické figury - Johanna Weyera, známého též jako Wier nebo Wierus. Byl to dánský lékař, okultista a démonologista. (HellFire)
  • Před natáčením několika svých posledních scén trávil Sam Neill (Weir) každý den sedm až osm hodin v maskérně. (HellFire)

Reklama

Reklama