Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832 (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (245)

BlueZero 

všechny recenze uživatele

Nefrancúzske spracovanie francúzskeho románu. Aj kvoli tomu, že film mal len 2 hodiny, ma nedokázal vtiahnuť tak do deja ako verzia s Depardieu-om. A Claire Danes sa mi v roli Cosette vôbec nepáčila. Videl som len dve sfilmované verzie tohto skvelého románu a boli medzi nimi určité rozdiely, asi by som mal prečítať knihu, aby som vedel, že jak to vlastne bolo. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Libové zpracování slavného a historicky velmi cenného příběhu, který bude coby věrný obraz složité doby a ještě složitějších lidí populární a atraktivní jistě i tehdy, kdy lidstvo vlastní hloupostí obrátí evoluci vzhůru nohama a dokope se opět na životní úroveň, na jakou dnes moderní společnost s úsměvem vzpomíná u podobných poutavě výpravných hollywoodských fláků. Je to procítěné, překrásně ozvučené, emocionálně postačující a hlavně tak parádně zahrané, že už si dané knižní postavy zkrátka nelze představit s jinou tváří. Všemu však naprosto dominuje psychologický a politicky chytře podložený souboj mezi dobrotivým Valjeanem a ďábelským Javertem, který je díky hereckým výkonům Neesona a Rushe a důkladné symboliky jejich vztahu v rámci osobní, politické i konvenční roviny mnohem více pamětihodný než bojové sekvence z potlačování revoluce. A to je prosím plus, ohromné plus! 80% ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľké diela francúzskej klasickej literatúry by mali byť pretlmočené do filmovej reči v podobe seriálu. Ani to však nezaručuje úspech, ako o tom svedčí gróf Monte Christo so Gérardom Depardieuom. Bedárov som v podobe seriálu síce nevidel, ale tri a pol hodinová verzia so Jeanom Gabinom najlepšie napĺňala moje očakávania.  Neviem prečo som bol zvedavý aj na o štyridsať rokov mladšiu  verziu s Liamom Neesonom.  Počnúc ním, ako málo uveriteľným galejníkom, cez nevýrazných ďalších predstaviteľov, až po nerozumne krátku (dva a štvrť hodinovú) verziu ma nemalo na filme čo zaujať alebo aspoň príjemne prekvapiť a tak som sa do budúcna vzdal rekognoskovania ďalších verzií. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Zatím asi nejslabší verze a přesto je na plný počet, což mnohé vypovídá nejen o filmu, ale také o příběhu Bídníků jako takovém. Sice je tam dost pozměněný konec, což mě docela naštvalo, ale jinak tomu není moc co vytknout. Je to samozřejmě zkrácené, ale tak nějak elegantně, s grácií, bylo tam vše podstatné. A i když jsem ještě neviděl verzi s Jackmanem, troufám si říct, že Geoffrey Rush je nejlepší Javert ze všech, lépe ho snad ještě nikdo nezahrál. Ta fascinace a posedlost Valjeanem je naprosto geniální a skvostná, opravdu síla. Zato Liam Neeson, ačkoliv taky výborný, jako je on ostatně vždycky, je nejslabší Jean Valjean a kvalit Gabina nebo Ventury ani trochu nedosahuje, tím ho ale nechci hanit, naopak ho pochválit, že to zvádl. Herecky tedy výborné, to se týká i Umy Thurman, po strance vizuální taky skvělé, atmosféra parádní, hudba výborná, jen ten konec mě trochu zklamal. Za mě tedy spokojenost, ale tím Hollowoodem to smrdí docela dost, ten z toho prostě poznáte. Jinak se ale tito Bídníci nemají za co stydět, rozhodně povedená adaptace, ale ostatní jsou prostě lepší a proto "jen" 90%. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je dobrý, ale na Gabina zdaleka nemá, Geoffrey Rush je jako Javert skvělý, ostatní obsazení je průměrné. FIlm má temnou atmosféru, to je však málo. První polovina filmu je zpracovaná dobře (i když i tam pár scén chybý, a jsou zkrácené), ale druhá polovnina je značně horší, moc zkratkovitá, spousta scén chybý, jsou odlišné atd. Kdyby byla druhá polovnina alespoň tak dobrá jako první možná by to bylo na 4*. Co tuto verzi hodně kazí je ovšem neprosto katastrofální závěr. Jinak - toto téma si zaslouží mnohem delší stopáž (minimálně o 30 minut) než v této verzi. Stačilo by film prodloužit a zlepšit závěr a mohlo to být výborné, takhle ovšem bohužel, jen za 3*. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Ve scéně, kdy se bojuje o rakev jednoho z revolucionářů, je možné v záběru vidět, že natáčení probíhalo před pražským hradem. Místo katedrály sv. Víta však vidíme Notre Dame. V dalších střizích a záběrech ale vidíme opět skutečný chrám sv. Víta. (Mr.Hudson)
  • Herec Hans Matheson (ve filmu Marius) musel letět roku 1997 kvůli castingu až do New Yorku. (Lynette)
  • Ve scéně, kdy se komisař Javert (Geoffrey Rush) spoutá a poté úmyslně spadne do řeky, můžeme vidět, jak se mění její hladina. V prvním záběru je klidná, v dalším střihu sledujeme rozvířenou řeku a ke konci opět klidnou hladinu. (Mr.Hudson)

Reklama

Reklama