Režie:
Daniel PetrieScénář:
Heywood GouldKamera:
John AlcottHudba:
Jonathan TunickHrají:
Paul Newman, Edward Asner, Ken Wahl, Danny Aiello, Rachel Ticotin, Pam Grier, Kathleen Beller, Jamie Tirelli, Paul Gleason, Donald Petrie, Dominic Chianese (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Paul Newman v hlavní roli slušného policajta, jenž hlídkuje ve čtvrti zdecimované drogami, násilím a gangy. Tahle část města je na mapách známá jako Bronx, ovšem její obyvatelé jí říkají Pevnost Apačů. Newman se snaží udržet podstatu své lidskosti a nakládat i s těmi největšími chudáky důstojně. Snaží se také přesvědčit své nadřízené, že slepá brutalita rozhodně není odpovědí, avšak marně. Když je svědkem, jak jeho kolega Danny Aiello chladnokrevně zavraždí podezřelého, je Newmanovi doporučeno, aby na celou záležitost zapomněl. On však odmítne a stane se tak pro své kolegy "persona non grata". Ed Asner si po boku Newmana zahrál kapitána, který už dávno vzdal jakékoli zacházení v rukavičkách a svou práci považuje za nutné zlo. A nechybí ani láska, Newmanovou vyvolenou je tentokrát Rachel Ticotin. (HBO GO)
(více)Recenze (150)
"Tohle není policejní stanice, je to pevnost v nepřátelském území." Poldové z Hill Street: The Movie. Policejní drama v realistickém, sociálněkritickém sedmdesátkovém stylu a s přímo hmatatelným pocitem bezvýchodnosti, kde je hranice mezi Dobrem a Zlem zatraceně rozostřená a spravedlnost je slepá a často jen dílem náhody. ()
Dobrý snímek s dobrými hereckými výkony a zajímavým pohledem do ulic. Paul Newman je klasicky dobrý, Pam Grier je krásně šílená, ale snímek je přece jen takový trochu moc pomalý, je to spíše dokument, který není dost dobře vygradovaný na to, aby dokázal strhnout. Škoda, protože to začínalo dost slibně. ()
Jestli byl ten film kdy dobrej, tak pěkně rychle zestárnul. Takhle je zralej na nůžky - fik šmik a prošmikat se do rozumnějších řekněme 80ti minut. Ňůmenek pořád dokolečka rokuje cosi o policejní morálce nebo apaticky hřaduje v policejním kurníku, ale bůhví jakým omylem to nemá ani razanci, ani sílu - až jsem byl překvapenej. Holt nuda a bída v Bronxu s jednou, dvěma "wow, WTF" scénama. ()
Koncept realismu, v němž se vše hezky tutlá, podplácí a v případě osobního života nefunguje, okolo 2/3 začne filmu shazovat řetěz a finále ve špitále je konstrukt jako prase, ale správňák Newman v ozvěnách syrových 70. let je v kombinaci s absencí většiny klišé policejních filmů stejně balzám na moderním Hollywoodem zmoženou duši. Díky Ponrepu za projekci z pásu. ()
Dobove End of Watch. Tradicny pribeh chyba a sledujeme epizodky z kazdodenneho sveta policajtov. Spina New Yorku je zachytena velmi posobivo (aj ked nie az tak ako v Taxikarovi, Polnocnom kovbojovi alebo Francuzskej spojke) a problematickejsie miesta zachranuje skvely Paul Newman. Vyborny prispevok k titulom odzkadlujucim odvratenu stranu Ameriky. Verim, ze nasi distribori museli kvoli vzniku filmu od radosti skakat meter dvadsat a cenzori ho velmi ochotne pustili nasim divakom 8/10 ()
Galerie (55)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (2)
- Ve scéně, kdy John Murphy (Paul Newman) slaňuje ze střechy domu, můžeme v odrazu okna vidět postavu s kamerou na rameni. (Lumberjack)
Reklama