Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (613)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Spíše kriminální drama ze soudní síně než thriller; i přes pozvolnější tempo však udrží diváka v napětí, jak to celé vlastně bylo a jak to dopadne. Nemůžu říct, že bych byla vyústěním překvapená, ale jiný konec by mě nejspíš zklamal, jsem s ním tedy spokojená. Richard Gere rozhodně nepatří k mým oblíbencům, ovšem role samolibého právníka mu sedla jako ona pověstná prdel na hrnec. Edward Norton byl v obou rovinách zcela přesvědčivý a jeho hereckému výkonu není co vytknout (docela mě mrzí, že jsem film neviděla v původním znění, Edwardův český dabing mi zvláště v závěru přišel příliš pištivý na to, aby vše vyznělo patřičně mrazivým způsobem). Fajn film, ikdyž k dokonalosti mu přece jen něco chybí: jde o dobře odvedené řemeslo, které postrádá punc originality, jedinečnosti - snad ve své době dokázal tím závěrem šokovat, jenže za ta léta byla natočena spousta dokonalejších filmů s údernějším finišem. 79% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Díky Nortonovým fascinujícím výstupům solidní podívaná, která ale zklamává ve všech ostatních ohledech. Gereho rozhovory na téma čest jsou jalové stejně jako výstupy u soudu a Laura Linney dozrála do charismatické a zároveň sympatické ženy až o několik let později. Naštěstí finále chytne v posledním dechu drive a dojede do takového konce, jaký jsem očekával a jaký jsem si přál. Bez moralistických průpovídek fajn jednohubka, takhle zbytečně zapomenutelná. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Mal by si si osvojiť výraz údajne. Hlavne keď chceš robiť prokurátora.“ Má to niečo do seba. Vlastne dosť. Kedysi, na prvý raz, ma to až tak nebavilo, ale desaťročiami to získava na sile a zaujímavosti. Gere síce nikdy nebol mojím obľúbeným hercom, ale tu je presvedčivý. Páčilo sa mi, že sa nebál a naplno šiel do kontroverznej, rozporuplnej úlohy, ktorá je vlastne dá sa povedať vyložene záporná. Režisér Hoblit (zaujímavá nadprirodzená kriminálka Anjel smrti s Denzelom Washingtonom a Johnom Goodmanom) kvalitne buduje napínavú, jemne mysterióznu atmosféru. Pomáha mu v tom depresívna, pochmúrna, nevľúdna, odťažitá výprava (čo vtedy bolo v móde - Mlčanie jahniat, Utečenec, Denné svetlo). Miestami vyzerá byť hlavnou postavou skôr chladné Chicago, než advokát Martin Vail. V tomto smere pochopiteľne treba vyzdvihnúť kameru Michaela Chapmana. Príbehu síce chýba dravosť a pohybuje sa v matne ležérnom tempe, ale (ne)paradoxne to je skôr plus, než mínus. Občas je fajn spomaliť. Aspoň je na všetko čas. Na budovanie atmosféry, na budovanie vzťahov a na budovanie príbehu, ktorý na konci ponúka nečakaný twist. Poteší debut Edwarda Nortona (aj keď sa k úlohe údajne nedostal práve najetickejšie, v Hollywoode je to ale zrejme jedno) a obsadenie podporných rolí (Laura Linney, John „Fraserov otec“ Mahoney, Alfre Woodard). ZAČIATOK SPOILEROV na twiste je najbizarnejšie, že sa o ňom de facto hovorí od prvých minút: prakticky všetci Aarona považujú za vraha, no a na konci sa ukáže, že vraždu skutočne spáchal KONIEC SPOILEROV ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo je bez viny, nechť hodí kamenem. Brutální vražda, podezřelý s motivem, bezskrupulózní právník a kdesi na konci cesty plné nečekaných nástrah podobně nečekané odhalení. Filmu dodává tempo pár výborně zvládnutých akčních sekvencí. Ty ostatní, převážně dialogové, fungují hlavně zásluhou vynikajících herců. Prvotní strach kopíruje notoricky známou šablonu a jen čas od času ji znevšední nějakou okrasnou kudrlinkou navíc. Dobře se na to dívá, dvě hodiny utečenou jako nic a konec vyvolává nepříjemné mrazení v zátylku. 75% Zajímavé komentáře: tron, numi, tangerine1 ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Skvělý film s brilantním koncem. Na film jsem se chtěl podívat hlavně (nebo jen kvůli?) mému oblíbenci Gereovi. A ač velmi nerad a s velkým sebezapřením musím kriticky uznat, že idkyž Gere zahrál na 1 to, co měl, Edward Norton ho převýšil. K tomu je tu ještě Laura Linney, která se po boku Gerea objevila už v mnou velmi oblíbeném snímku Proroctví z temnot. Hodnotím 5*, tenhle film na ně má. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Natáčelo se od 28. dubna do 12. července 1995 ve státech USA – Západní Virginie, Illinois a Kalifornie. (Varan)
  • Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)

Reklama

Reklama