Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

BloodyVamp 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo pro mě velké zklamání, potenciál ovšem obrovský. Milan Cieslar si ukousl příliš velké sousto. Ty dvě hodiny byly pro mě téměř utrpením. Všeho totiž moc škodí. Cieslar vypráví pomalu, tak depresivně, spoléhá na četné náhody a všude se objevujícího záporáka. Hodné hlavní postavy celou dobu trpí, po nějakém odlehčení ani nemluvě. Díkybohu za skvělé herce, kteří nezapomněli hrát a vžili se do svých postav. Na svých bedrech tíhu filmu nese skvělá Vilma Cibulková, musím zde vynachválit slizského záporáka par excellance Igora Bareše, který svým charizmatem vyloženě válí. Nesmím opomenout slušně zahrané vedlejší postavy- Martina Hubu, Ondřeje Vetchého, Jířího Lábuse či Vladimíra Dlouhého. Ve výsledku ale bohužel katastrofální nuda, kterou ze dna zvedají pouze ti herci...Nebýt nich tak nedokoukám. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Po dosti dlouhé době jsem opět viděla velmi kvalitní český film. Byla jsem překvapena, jak věrně (i když ještě šetrně) byla zde ukazána doba v Sudetech po 2.světové válce. Protože mi po válce bylo 13 let, chápala jsem už dialogy v rodině, jak se odsuzovalo chování některých horlivých Čechů po válce. Někteří, ačkoliv neměli důvod se mstít na bezbranném německém obyvatelstvu, se chovali hůře než dobytek jenom proto, aby si "vysloužili" zásluhy u formující se KSČ a dostali moc a výnosné posty, ale hlavně zabavený majetek po Němcích. Toto všechno film ukazuje na jedné dívce v období od let 1939 - 1965. I když byla česká zdravotní sestra, vytrpěla si jako pes, napřed od Němců potom od Čechů a ještě její dítě 16 let po válce nemělo pokoj. Nic tam není přehnané, film je ještě místy šetrný, protože se asi i režisér styděl, co by musel na svůj národ "prásknout". Úžasný film, obdivuji režiséra Milana CIESLARA, že se pustil na tak tenký led, tleskám mu za odvahu, tak to opravdu bylo. Fantastický výkon podala Vilma CIBULKOVÁ i Martin HUBA. ale i mnozí ostatní herci. Jedinou výtku mám pro techniku zvuku na tomto DVD, že to technici nezvládli. Zvuk je místy velmi nekvalitní a za tohle bych jim vzala prémie (nejen 10 % z platu). ()

Reklama

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem film o hrůzách války a dočkal jsem se filmu o potkávání se matky a dcery vždy za jiného režimu. Film se místy neuvěřitelně táhne a jediné co mě u něj udrželo je vynikající výkon Igora Bareše. Takovou svini by měli ukazovat všem kdo volej komunisty, aby si lidi uvědomyli, co to bylo za svině. ()

Zemi11 

všechny recenze uživatele

Nepřehledné jako účetnictví v podání paní inženýrky Beranové. Rychlý spád dělá z filmu frašku. Ani svižně plynoucí Přešlapy nemají takové nesmyslně rychlé tempo. Cieslar by měl vzpomenout na klišé, které by ho naučilo, že někdy je méně více. Ze seriálu film neuděláš. Každý si přeci rád dopřeje 10 žvýkaček, které si vychutná, ale nikdy si nenarve celý balíček do huby naráz...Téma druhá světová však obecně vzato, ať už jakkoli trapně zfilmováno, nikdy nemůže být hodnoceno jako nezajímavé. ()

topi odpad!

všechny recenze uživatele

Patetický obludný kýč!!! Nemůžu uvěřit, že scénář napsal můj velký oblíbenec Vladimír Korner, ale to zpracování je tak nechutně kýčovitě srdcervoucí, že se mi obracel žaludek. Cieslar jako režisér mě nikdy nepřesvědčil a jeho filmy jsou pro mě nezáživné a prostě špatně zpracované. Jako režijní řemeslník je bídný. Příběh, odehrávající se v rozmezí let 1939 -1965 vyznívá jako blábol, který nemá daleko k nějaké telenovele. Hudba vykradená z jiných filmů jen zvyšuje utrpení film dokoukat a všemu dává korunu Vilma Cibulková a její otřesná srdcervoucí mimika, která je furt stejná a mě už tak neuvěřitelně vytáčela, že jsem film kolikrát málem vypnul, A třešnička na pomyslném dortu z hovna byla Cibulková namaskovaná jako stará bába, která přečkala pár let v lágru. Fuj, hnus, tohle už nikdy vidět nechci. Taky Ester Geislerová byla jako její dcera strašlivá, po herecké stránce celkově úplná bída, snad s vyjímkou Lábuse, Huby a Bareše. Mám moc rád příběhy z poválečných let a prostředí Sudet, ale napsané a natočené důvěryhodně, bez přehnaných patosů a otřepaných kýčů. Tohle byl ulta kýč jak bič. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (ČSFD)
  • Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno