Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

topi 

všechny recenze uživatele

Bolero by mohl být o třídu lepší film, kdyby se Brabec za kamerou trochu krotil. Jeho exhibicionismus je natolik otravný, že se mě z neustálého ježdění kamery kolem postav, pozastavování, přibližování a oddalování už motala hlava. Samotný film má jinak dobrý spád a dramatickou hudbu Jana Jiráska, i když herecké výkony nejsou nejlepší. Málokdy můžu říct, že kamera filmu vyloženě škodí. U Bolera tomu tak bohužel je. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Tragicky nevyvážený film snad ve všech směrech. Obzvlášť to bje do očí u herců a scénáře - místy brilantní, většinou však naprosto nepřesvědčiví / ý. K tomu strašná rozstříštěnost děje, který těká mezi enormním množstvím postav, čímž si znemožňuje jakýkoliv psychologický vývoj, to prostě nejde. Takže špatný, špatný špatný. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ef Ej Bí je jako Soderbergh, ten taky dokáže do svého filmu dostat hvězdné herce i na pár sekund trvající štěky - tím však nejspíš veškerá podobnost končí.. Kamera stoupá, zoomuje, rotuje, nasazuje filtry, klesá, krouží - hlavně aby jediný záběr nevypadal tuctově, nicméně obsah hodný TV inscenace, divný zvuk i samotná režie vykazují známky rozpačitosti. Z herců snesou přísnější měřítko snad jen ředitel festivalu, Stropnický a svým způsobem i mladý Kraus, jehož floutka bych preventivně liskal přes tlamu každé ráno před snídání. Zbytek jako by však nevěděl, co má hrát - ať už hvězdy mýdlových VKVéček či dvojice mladých vyšetřovatelů, co mi spíše připomínala párek turistů mířící na Okoř. Bolero bolelo, jako promarněná šance určitě.. ()

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Otrocky převyprávěný příběh , který jen dokázal, že Brabec se potápí k samému dnu. Co mi ¨na filmu příšerně vadilo byla rádoby sehraná dvojice odvážných policistů a hlavně ta policistka , která měla pořád na boku pistoly (asi aby šlo vidět, že skutečně je policajt). Dále vševědoucí důchodkyně mi také dost vadila a silně pochybuji, že si vše tak do detailů pamatovala. Co filmu úplně schází je napětí a pocit překvapení - ten zcela absentoval. Prostřihy, kdy Marika tancuje jsou nepříjemné a filmu nepřináši nic zajímavého ani konstrukčního. CO musím ale na druhou stranu vyzdvihnout je neskutečně dobrá kamera té tleskám, protože byla tam , kde být měla a jedině ona mě udržela u filmu až do konce. Hudba je také dobrá jenže když si ji tak vybavuji tak vlastně trpí Titanikovským syndromem - stále se opakující melodie s různými detailními změny. Na můj vkus bylo ve filmu moc postav a některé , v čele s Krausem , mi vyloženě vadily. škoda, že film je tak slabý určitě šlo vymáčknout z dané předlohy určitě víc. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Veškeré problémy spojené s Bolerem spočívají v námětu. Tady se F.A.Brabec pustil na příliš tenký led. Zvolil kriminální případ, který dodnes zůstává nejasný a obestřen nevysvětltelnými záhadami a rozpory a patrně se ani už nikdy nedozvíme, jak to tenkrát v Bratislavě opravdu bylo. Náš Veřejný ochránce práv, Otakar Motejl byl v této kauze angažovaný a v jednom rozhovoru prohlásil, že to byl jeden z nejzvláštnějších případů jeho kariéry. F.A.Brabec přenesl děj do současné Prahy, počet údajných pachatelů snížil, ale podobnost je zkrátka evidentní a určitě bolavá pro všechny zúčastněné. Nechápu Martina Stropnického, který přijal roli vyšetřovatele, neboť jeden z mužů obviněných ze znásilnění prý byl jeho spolužákem na škole a z následků trestního stíhání prý u něj propukla duševní choroba. Je to zkrátka kontroverzní téma, kdyby byl námět smyšlený, vypadalo by vše jinak, protože hudba, výkon Barbory Seidlové, kamera jsou nepochybnými plusy tohoto snímku. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • V Praze se mj. natáčelo v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského na Císařském ostrově, v Průmyslovém paláci, v Nuslích, ve Vršovicích, na Břevnově, Novém městě a Vinohradech. Chatu Aksmana hledejte západně od nádrže Orlík (Bohostice, č. 82) a jeho rezidenci ve Vonoklasech u Prahy. (hippyman)
  • Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)

Reklama

Reklama