Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Inka, osamělé chudé děvče, je zaměstnaná v obchodě s umělými květinami, patřícím její tetě Anně Hurychové. Přítelkyni Božce se Inka svěřuje, že její milostný vztah s úspěšným hercem Viktorem nezůstal bez následků. Sobecký a namyšlený Viktor je rozmazlován obdivovatelkami a hlavně svojí matkou, úspěšnou spisovatelkou dívčích románů. Ta, ač ve svých knihách neustále sezdává bohaté muže s chudými dívkami, v reálném životě Inku jako snachu odmítá. Viktor odjíždí na exteriéry a o dívku se dál nezajímá. Inka přichází po hádce s tetou o práci. Jediné zaměstnání, které po mnoha dnech našla, je vystupování v roli živé modelky v plavkách za výlohou obchodního domu. Akce však vzbudí nežádoucí rozruch a Inka je opět bez práce. V nouzi se o ni postará Božka se svým bratrem Ferdou, který Inku tajně miluje. Narození chlapce usmíří tetu, která má ve skutečnosti zlaté srdce... (ČSFD)

(více)

Recenze (29)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Výborný kousek, dvojice Inka (Hanička) a Božka (Helenka) úžasná, radost pohledět. K tomu opravdu povedené dialogy na všech úrovních, na svou dobu odvážné téma, skvěle kombinující drama, komedii a zajímavý morální odkaz, i když je scénář jednoduchý, bavilo mě to, Antonie jako majitelka (jen na povrchu vykořisťovatelka) mini manufaktury na výrobu umělých květin, jako vždy skvělý Trégl i spousta krásných holek s účesem přes kopírák. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Kdepak slzy. Smích! Prvotřídní, třebaže ještě nedokonalá a v lecčems neumělá parodie soudobé popkultury. Za oběť padly nejen samy autorky všech těch blazeovaných, hloupoučkých příběhů, ale také jejich hrdinky, nevinné dívky, které jejich okolí po provalení morálního poklesku jednomyslně vyloučí ze svého středu. Film koketuje i s mnohem závažnějším obsahem: zajímavá je v tomto kontextu otázka svobodného mateřství a postavení ženy-samoživitelky ve třicátých letech. Už to, že režisér Cikán sem doslova vehnal zavedený herecký establishment v čele s Hanou Vítovou, Antonií Nedošinskou, Martou Májovou, Schránilem, Tréglem a dalšími, dává tušit cosi o poťouchlosti a smělé odvaze, na niž o něco později navázal Martin Frič při aranžování nesmrtelné Pytlákovy schovanky. Doba, která často a ráda klamala čtenáře i diváky sladkobolnými příběhy o chudých a bohatých dostala pořádně na frak už tady, v samém epicentru těchto pohádek pro dospělé. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších reflexí fenoménu soudobé dívčí literatury a navazujících mediálních výstupů. Vtipný, ale nikoli nevkusný zážitek. Chytrý v tolika odkazech a v práci s jednotlivými herci. Roztomilá Hanka Vítová a její dívčí parta květinářek je plná oblíbených tváří v čele s Helčou Bušovou a sekundujícími Boženkou Šustrovou a Mary Norrovou nekonče. Báječné je sledovat i Schránila a Veverku v antirolích k jejich typickém obsazování. Samostatnou kategorií geniálního humoru je naivní panská Vlasty Hrubé. Královnami pak starokomičky Nedošinská s Májovou. Je toho mnoho, co zde obdivovat, konečně i tu práci s reklamou a apel na drbny pavlačové či svobodné mateřství. "Jsem žena, která ví, co chce!" ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Ani sám nevím jestli to je nebo není parodie, každopádně nádherně ukazuje nešvary tehdejších běžných filmů 30. let. Naivní, blbě sentimentální a s naprosto nehereckými výkony všech těch škatulek. Škatulek jako frajírek Raoula Schránila, protivná ale uvnitř milá Antonie Nedošinská, naivní Hana Vítová či roztržitý Václav Trégl. Přesto jsem se tolik nenudil i přes neúměrně natahovaný konec. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Celkem ucházející pozdně prvorepubliková komedie, která si dělá legraci z vlastního žánru. Opravdu je to "tak smutný a tak pravdivý", jak několikrát opakuje jedna z postav. Herci ani ostatní tvůrci se nepředřeli, ale pár vtipných míst a určité kouzlo tu najdeme. Velmi špatně natočený je bohužel konec, zbytečně natahovaný a pak utnutý potěmkinsko-groteskovým kočárkovým finále. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama