Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dnešní příběh se odehrává v daleké Kalifornii, ale docela dobře by se mohl odehrát i u nás. Vypráví se tu o nebezpečných intrikách, osočování a pomluvách, které dokážou neblaze poznamenat život kteréhokoliv člověka... Phillip Madison (V. Preiss) má šťastnou rodinu i rozsáhlou lékařskou praxi s pověstí jednoho z nejlepších chirurgů. V jeho takřka idylickém životě se však najednou objeví nepřítel – psychopatická Brittany Hardingová (S. Postlerová), která začne Madisona vydírat – obviní ho ze znásilnění a ohrozí jeho manželství i profesní pověst. Když se ženino vydírání mine účinkem, její agresivita se nezastaví před ničím. Jednou v noci se stane nehoda a lékař je navíc obžalován z ublížení na zdraví dvou náhodných chodců s následkem smrti. Vyšetřování a následný soudní proces mají za cíl jeho vinu prokázat, nebo najít jiného viníka. Je lékař nevinný a podaří se mu očistit od křivého nařčení i obžaloby ze zabití? Napínavý detektivní příběh napsal podle románu amerického spisovatele Alana Jacobsona Jiří Hubač a režie se ujal Zdeněk Zelenka. (Česká televize)

(více)

Recenze (47)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Příběh psaný významným americkým spisovatelem a expertem na soudní líčení nemůže dopadnout jinak, než velmi napínavým vyprávěním případu, který se bez sebemenších pochybností může odehrát v jakékoliv době a v jakékoli zemi. Zhrzená a vyčůraná ženská prostě využije systému a snaží se potopit každého muže který se jí znelíbí a jakého si zamane. A to by bylo, aby si na tom někdo nepřihřál polívčičku. Jiří Hubač se pokusil jeden takový příběh přepsat do televizní inscenace a ne zrovna moc se mu to povedlo. Osobní i kariérní život věhlasného chirurga propadajícího se, jak se říká, do bahna z různých obvinění a jejich vyšetřování je sice zachycen tak dobře, že nejednomu až zatrne, ale když dojde k soudnímu přelíčení, vše jde náhle, jednoduše řečeno, do háje. Viditelně je toto dějství zkráceno a tak vyznívá dosti neadekvátně a bez sebemenšího akcentu. Škoda. Je vidět, že by tomu daleko více slušel ryze filmový formát s delší stopáží, větším prostorem pro postavy (manželka chirurga se tu zdá být naprosto zbytečná) a s daleko temnější atmosférou. Herecké výkony jsou na televizním standardu a každý svoji roli hraje tak jak umí. Takže se jedná o běžný standard televizní tvorby, který nemá čím překvapit. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Achjo, ty Zelenkovy "hry na Ameriku"... za minulých dob by to člověk pochopil a nutno uznat, že několikrát se to kdysi dávno v komorním černobílém podání hodně povedlo (Klobouk plný deště, Muž v osidlech). Zde mi v dost vleklém začátku půlhodinu unikal význam vzniku tohoto snímku, který mi občas připadal jako nějaká epizoda nějakého laciného seriálu, navíc s přepjatými hereckými výkony některých protagonistů (zejména Postránecký, to v případě přehrávající Postlerové, která ztvárnila odpornou negativní postavu a psychicky nemocnou, bylo ještě v pořádku). Při výsledném hodnocení jsem nakonec zvažoval i nad 4. hvězdičkou, protože od momentu vyšetřování a následního soudního procesu film skvěle nabral na obrátkách a v tom pohlcení dějem mi přestaly vadit i spočátku do očí bijící laciné kulisy. Přesto jsem si nemohl na konci nevzpomenout na jiné, daleko propracovanější soudní drama v tvůrčím spojení režie Zelenka – scénář Hubač a to Velký případ (1999), po němž mi v mnohém podobné Falešné obvinění přijde trochu jako recyklování dřívější úspěšné tvorby. Napínavá podívaná z prostředí soudního se z toho i tak vyvinula, jistý přínos dorazil a herecké výkony Aloiše Švehlíka a Františka Němce v rolích soupeřících advokátů oceňuji. (65%) ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Televizní film Falešné obvinění vskutku nedopadl moc dobře. Předně je nutno říct, že ztvárnění Ameriky v Českých poměrech, byť jen studiových, vypadá téměř vždy jako fraška. Pouze v Arrowsmith to nedopadlo tak zle. Herci vyslovují cizí jména s takovým dramatickým zaujetím, že se jim to dá jen těžko věřit. A přestože mám jinak Simonu Postlerovou rád, tak ta tedy šíleně přehrávala. Záleží taky na tom, jak vypadá kniha, já ji nečetl, a nakolik se filmaři drželi knižní předlohy. Celý případ totiž od počátku vypadá příliš nesmyslně na to, aby si Brittany Harding opravdu myslela, že to může vyjít. Což se taky ukáže již v půlce filmu, takže nadále je zajímavé už soudní přelíčení samo o sobě. Že je navíc pachatelkou sama, je většině asi taky jasné, takže ono opravdu není moc zajímavých věcí, které zde chcete hledat. Že byl Viktor Preiss výborný asi netřeba dodávat, u ostatních je to na pováženou. Scénář celkově prostě nebyl nic moc. Škoda, že se filmaři nedrží evropských knižních bestselerů, které by jistě v našem rybníčku dopadly lépe. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Preiss podává tradičně špičkový výkon. Film je napsaný velmi dobře. Postlerová je ale dost trapná, vůbec tu svou roli neuchopila dobře. Naštěstí se v druhé půlce skoro nevyskytuje, takže neruší výborný dojem. Příběh muže, kterému zničila pověst rafinovaná mrcha. A musel začít úplně znova a od nuly. 80% ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Thriller ostrý jako břitva. On je úspěšný renomovaný chirurg žijící ve spokojeném manželství. Spokojený, oblíbený, uznávaný. Ona je psychopatka s agresivními sklony, která přišla o práci a rozhodne se pomstít. Volba padne na Madisona. Chladnokrevně jej postupně připraví o ženu, o dobrou pověst, o společenské postavení. Dramatický konflikt vrcholí u soudu. Režisér Zdeněk Zelenka se mohl, tak jako už mnohokrát předtím i potom, opřít o osvědčený herecký tým – v první řadě o vynikajícího Viktora Preisse a Simonu Postlerovou, kteří své postavy modelují prostřednictvím nálad a emocí, v souladu s drsnou americkou školou. Zlaté časy televizní tvorby. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama