Režie:
Michel GondryScénář:
Charlie KaufmanHudba:
Graeme RevellHrají:
Patricia Arquette, Rhys Ifans, Tim Robbins, Hilary Duff, Peter Dinklage, Toby Huss, Mary Kay Place, Robert Forster, Rosie Perez, Miguel Sandoval, Miranda Otto (více)Obsahy(1)
Hrdinkou této americko-francouzské fantastické komedie je spisovatelka Lila Juteová (Patricia Arquette), která vypráví svůj neobyčejný příběh. V dospívání zjistila, že vlivem nevyléčitelné hormonální poruchy jí celé tělo porůstá chlupy. Vyřešila to útěkem do přírody, žila ve stanu a začala psát ekologické knihy. Ve třiceti ji však zpět do civilizace přivedla touha po muži. Kvůli tomu Lila podstoupí náročné depilační kůry a když se setká s krátkozrakým vědcem Nathanem Bronfmanem (Tim Robbins), zdá se, že problém je vyřešen. Jenže nic není tak snadné, jak vypadá – zvlášť poté, co se dvojice setká s divokým mladíkem, který vyrůstal od dětství v lese a myslí si, že není člověk ale opice. Nathan s Lily mu dají jméno Puflík a vědec se rozhodne necivilizovaného tvora polidštit… (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Lila (Patricia Arquette) má velký problém. Trpí totiž nadměrným ochlupením, což ji prakticky vyloučilo z lidské společnosti. Začíná žít sama uprostřed lesů, kde se věnuje rozjímání a psaním úspěšných knih. Když je nucena se vrátit do civilizace, poznává ušlápnutého vědce Nathan Bronfman (Tim Robbins), který učí laboratorní myšky stolování, a který by mohl mít pro její odchylku pochopení. Když Nathan vymění myšky za nový subjekt, Puffa (Rhys Ifans), mladého muže vyrůstajícího v divočině, začne si Lila uvědomovat, kam jí srdce táhne ... Je Charlie Kaufman normální? Asi by se o tom dalo pochybovat - filmy dle jeho scénáře jsou natolik ujeté, až jsou vlastně docela dobré. Podobně jako Věčný svit neposkvrcené mysli či V kůži Johna Malkoviche i tento film, Slez ze stromu, je nekonfekční a když nic jiného, tak velmi originální. Téměř polovinu filmu jsem koukal s otevřenou pusou na obrazovku, jestli si ze mne někdo nedělá náhodou prdel - ale pak jsem na tu hru přistoupil a docela příjemně se bavil až do konce (pro mne docela překvapujícího). Po herecké stránce nemám filmu už vůbec co vytknout - Patricia Arquette a Tim Robbins ok (Tim Robbins byl hlavně úžasný ve své posmrtné verzi) - ale filmu samozřejmě vládne Rhys Ifans.. ()
Naprostá šílenost a la Charlie Kaufman, jejíž podivný humor spoustě lidí nesedí. Příběh o chlupaté ženě, uprchnuvší do divočiny, o muži, který byl vychován jako opice a následně vycepován v téměř dokonalého snoba (zdůrazňuji: téměř), o neurotickém sociologovi, důsledně bazírujícím na používání předkrmové vidličky a o jeho francouzské milence, mě od začátku chytil. Říkejte si, co chcete, ale fantazii jako Charlie Kaufman má málokdo. Naše civilizace je zkažená a pokud někoho chytí, už ho nepustí. Ale - na druhou stranu - ani vzdělaný sociolog, snažící se neustále "správně" směrovat ostatní, není schopen potlačovat své primární pudy. Režie je výborná, děj má spád, nevím, proč se tu v tom skoro všichni tak pitvají a píší, že to za moc nestojí. Pro mě parádní záležitost, kterou kdykoliv zhlédnu ráda znovu. ()
Ano, civilizace je naprostý hnus a tak se všichni svlékněme do naha, zdrhněme do divočiny, chovejme se jako zvířata a bude mír na světě... Uf. Když ale pominu tu extrémně naivní myšlenku celého filmu, tak to má celkem dobrý scénář, je to slušně zahrané, sem tam něco pobaví a i ten nápad je zajímavý. Akorát tomu chybí nějaké tempo, atmosféra a určitě ten nápad šlo i líp využít, takže se mi to od jisté chvíle omrzelo a celé to bohužel spadlo do průměru. Gondry má dost lepších filmů, ale má i horší. Slabé 3* ()
Prazvláštní filmeček, který si mě ale narozdíl od jiných diváků, docela získal. Z Charlieho Kaufmana se nám klube velice zajímavý scénárista a já jenom doufám, že to potvrdí snímkem Adaptation. Jediná vada snímku je velká nevyváženost a ta bohužel sráží celkový dojem z filmu. Ale za ten scénář a plno nápadů(bohužel ne vždy dobře realizovaných) si to minimálně 3* zaslouží. Takže 60%, ale velice silných. ()
Ještě zbývá nějaký čas, než se Gondry bude dívat svým hrdinům kukátkem do hlavy a po skluzavce jejich fóbií, snů a okamžiků pošle i nás. Ve filmu je už zárodek velkého výtvarného cítění, toužící se projevit a rozvinout a co do kreativity být dokonce o krok dál před současníky. Film charakteristiku Gondryho budoucích projektů nastiňuje, ale přitom ji sám ještě nemá. Jedná se o málo komediální frašku, nesoucí i nezřetelné sdělení. O pudech, které nás ženou do lesa a zase ven a nebo o těch pudech, jenž nutí lidstvo neustále myslet na sex? Sdělení o čemsi. Nejasné, bez psychoanalýzy mozků postav. ()
Reklama